Vikailmoitukset tänne, kiitos :)

Tiedote uusille jäsenille. Ajankohtaiset foorumin ylläpitoon liittyvät tiedotteet, foorumin rekisteriseloste ja säännöt. Palaute ja tekniset ongelmat.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Vikailmoitukset tänne, kiitos :)

Post by Eowyn » Thu Oct 08, 2009 12:30

Mitään päivityksiä ei kyllä ole minun tietääkseni ajettu moneen viikkoon (tai kuukauteen?). Oletteko kokeilleet perinteistä uloskirjautumista ja evästeiden poistoa? :raaps:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
nekka
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by nekka » Thu Oct 08, 2009 12:40

...no kun mää en muista enää mun salasanaa... :lol:
Anne

Post by Anne » Thu Oct 08, 2009 13:34

nekka wrote:...no kun mää en muista enää mun salasanaa... :lol:
Sen salasanan voi asettaa uudelleen, jos se on sattunut unohtumaan. Tässä suoraan tuolta UKK:sta kopsattu ohje:
"Asettaaksesi salasanan uudelleen, mene kirjautumissivulle ja napsauta Unohdin salasanan linkkiä. Seuraa ohjeita ja pääset pian kirjautumaan sisään."
Muistaakseni tuo toimii niin että kone luo sinulle uuden salasanan ja lähettää sen sähköpostilla. Sen voi sitten myöhemmin muuttaa mieleisekseen tuolta "omat asetukset" valikosta.
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Thu Oct 08, 2009 15:40

Minulla on ollut mielenkiintoisia sekalaisia päivittymisongelmia Helmetissä mutta myös esimerkiksi Facebookissa muutamana viikkona iltayöllä ja öisin -- siis Jenkkilän aktiiviaikaan. En ensimerkiksi tunnu saavan aina Helmetissä uusia viestejä näkyviin, ennen kuin kirjaudun ulos ja takaisin sisään. Punaisista pikkunappuloista joko siirtyy ketjun ensimmäiseen lukemattomaan viestiin tai sitten ei. Ja aina samaan aikaan myös Facebook takkuaa. (Käytössä Vista, jossa on kaikki päivitykset, ynnä Firefoxin uusin versio.)

Koska ongelmaa esiintyy myös muissa käyttämissäni verkkoyhteisöissä samaan aikaan, olen arvellut, että ongelma on jossain muualla kuin Helmetissä :) .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Oct 08, 2009 18:50

Eowyn wrote:Oletteko kokeilleet perinteistä uloskirjautumista ja evästeiden poistoa? :raaps:
Uloskirjautuminen ei auttanut. Tuota evästeiden poistoa en tajunnut.. mitä on evästeet? :oops:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Anne

Post by Anne » Thu Oct 08, 2009 19:05

Nunnuli, jos selaat Firefoxilla niin tuolta löytynee selostusta:
http://www.mozilla.fi/wiki/Ev%C3%A4steiden_hallinta

Eli:
Työkalut> Asetukset > Tietosuoja > "Näytä evästeet"
Ja sieltä sitten poistat Helmetti.fi evästeet
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Oct 08, 2009 20:09

Mulla on Explorer ja tenkkapoo tuli siinä vaiheessa kun pääsin kohtaan "tietosuoja". Sellainen on, mutta siellä ei ole kohtaa "näytä evästeet".
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Anne

Post by Anne » Thu Oct 08, 2009 22:17

Kurkkasin pikaisesti Explorerin valikkoja, ja siellä näyttäisi olevan evästeiden poisto mahdollisuus seuraavasti:
Internet asetukset> Yleiset > Kohdassa "Selaushistoria - poista väliaikaset jne." klikkaa Poista...-nappulaa, jolloin tulee uusi ikkuna jossa voi poistaa kaikki evästeet.

Kun poistaa kaikki evästeet (eikä vain Helmetin) niin samalla moni muukin internetsivusto "unohtaa" että olet siellä käynyt. Eli sivuvaikutuksena esim. joidenkin kauppojen ostoskärryt tyhjentyvät jne. Valitettavasti en nyt tähän hätään löytänyt tuolta Explorerista mitään helppoa tapaa poistaa vain ja ainoastaan Helmetin evästeet, jotta noilta "sivuvaikutuksilta" välttyisi.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Oct 08, 2009 23:16

Nyt on eväät syöty, kiitos Annelle ohjeistuksesta. Vika ei kuitenkaan hävinnyt. Minä kun istun täällä 90% (ainakin melkein) hereilläoloajastani, niin sanoisin, että tilanne muuttui sen jälkeen kun Helmetti oli hetken pois pelistä. Kyseessä on pieni, mutta ärsyttävä "vika" ja uskoisin, että huomasin sen heti kun se ensimmäisen kerran ilmaantui. Menin silloin heti jollekin muulle sivulle.. oisko ollut Facebookiin ja se toimi ihan moitteettomasti. Kun noin puolen tunnin päästä tulin takaisin, Helmetti toimi, mutta tuo harmittava "vika" oli ilmestynyt kuvioon. Pystyn kyllä elämään sen kanssa.. eli jos vaikka seuraavan päivityksen yhteydessä tms. joku sitä katsoisi jos viitsii.. Pusuja ylläpidolle.
anzu

Post by anzu » Wed Oct 28, 2009 12:01

Mihin on joutunu tuolta omat asetukset takaa, ne jutut missä ketjuissa o kirjotellu aktiivisemmin? Oli pirun käteävä toiminto, ku omaa kaltsu sivua tarttis ettiä, niin klikkas sielt vaan omalle kaltsusivulle.
-anzu
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Oct 28, 2009 21:24

Pitäisikö siellä näkyä enemmänkin kuin vain se kaikkein aktiivisin ketju? :raaps: En ole ikinä kiinnittänyt koko toimintoon mitään huomiota, joten en tiedä mitä siellä pitäisi näkyä. Aktiivisin - eli se ketju missä on kirjoittanut kaikkein eniten - siellä ainakin vielä on.
anzu

Post by anzu » Thu Oct 29, 2009 11:06

Eowyn wrote:Pitäisikö siellä näkyä enemmänkin kuin vain se kaikkein aktiivisin ketju? :raaps: En ole ikinä kiinnittänyt koko toimintoon mitään huomiota, joten en tiedä mitä siellä pitäisi näkyä. Aktiivisin - eli se ketju missä on kirjoittanut kaikkein eniten - siellä ainakin vielä on.
Noku ei oo :D
Image
Siin o kuva kaappaus ja ei oo..
-anzu
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Oct 29, 2009 11:42

WTF? Kyllä mulla ainakin on :shock:

Mites muilla? :shock:
@nia

Post by @nia » Thu Oct 29, 2009 11:52

Noitten Anzulla näkyvien tietojen lisäksi (niiden alapuolella) mulla näkyy tietoineen "Aktiivisin alueella" ja "Aktiivisin viestiketjussa".
- @nia -
Pivili
korukivikasan keskellä

Post by Pivili » Thu Oct 29, 2009 11:53

Höm... Ko. ominaisuutta en kyllä ole juuri käyttänyt, mutta kävinpä tarkistamassa...
Siis jos löysin oikean kohdan: Omat asetukset- Yleiset- Etusivu- Oma aktiivisuus-
löytyy:- kaikki omat kirjoitukset - aktiivisimmin seurattu topic ja aktiivisimmin kommentoitu topic

Edellä käydystä keskustelusta päättelisin, et mulla tämä näkyy oikein ja sillain kun anzu sen haluais näkyvän itselläkin?
En tiä auttoko tää kommentti mitään...
Post Reply