Uusi foorumipohja: toiveet ja ongelmat

Tiedote uusille jäsenille. Ajankohtaiset foorumin ylläpitoon liittyvät tiedotteet, foorumin rekisteriseloste ja säännöt. Palaute ja tekniset ongelmat.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Cattleya
Ylläpito
Lasku: 5

Uusi foorumipohja: toiveet ja ongelmat

ViestiKirjoittaja Cattleya » Pe Tammi 02, 2009 11:29

Hyvät helmeilijät, se kriittisin vaihe eli foorumin siirto foorumisoftan uuteen, tuettuun versioon on nyt menestyksekkäästi hoidettu, kiitos verkkomestarin. Nyt ylläpito ryhtyy hiljoksiin muokkaamaan foorumia Helmetin näköiseksi.

1) Tähän ketjuun voitte listata toiveitanne. Emme lupaa kaikkia toteuttaa, kaikkea ei ehkä edes voi tehdä, mutta modauksia tehdessämme voimme ottaa niitä huomioon.

2) Tähän ketjuun voidaan kirjata myös mahdolliset ongelmat, joita uusi foorumipohja aiheuttaa, jotta voimme tutkailla, onko niille jotain tehtävissä.

Esimerkiksi foorumin värien muokkaus on työlistallamme, samoin yläpalkkiin on tulossa taas Helmetti-logo. Ja survival-ohjeita uuden foorumiversion käyttöön löytyy klikkauksen takaa.

Kiitos kärsivällisyydestänne siirtymäkauden aikana!
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
@nia
sijoittaa jalokivilaatuun
Viesti:

Re: Uusi foorumipohja: toiveet ja ongelmat

ViestiKirjoittaja @nia » Pe Tammi 02, 2009 11:34

Toivoisin, jos mahdollista, että avattaret olisivat vasemmassa reunassa entiseen tapaan. Nyt tuntuu jotenkin vasenkätiseltä.
En löydä omissa asetuksissani kohtaa, missä muokata allekirjoitusta (tämä mennee sivujen uus-outouden piikkiin).
- @nia -
Mimme

ViestiKirjoittaja Mimme » Pe Tammi 02, 2009 11:38

Saisiko uudet viestit jotenkin selkeämmin näkyviin, vai tuleekohan tämä sen värimuutoksen myötä?
peikko
Viesti:

ViestiKirjoittaja peikko » Pe Tammi 02, 2009 11:40

Kyllä nuo avatarit pitäis vaihtaa vasempaan reunaan, Suomessa luetaan vasemmalta oikealle. Linkit pitäisi myös laittaa automaattisesti avautumaan uuteen välilehteen/ikkunaan, niin kuin ennenkin olivat (pikaisella vilauksella näyttää,ettei tuota pysty edes itse linkkeihinsä koodaamaan). Entisen ulkonäöstäkin pidin enemmän, tää on vähän levoton ja antaa sellaisen olon, ettei viestit ole se pääasia. Mutta tämä viimeinen on vain tottumuskysymys. Kiitos siitä, ettei viestikenttien leveyttä ole kavennettu, eikä lisätty mitään viestiä pidentäviä laatikoita allekirjoituksille :) Nyt vaihtamaan asetuksia ja tutkimaan uutta ympäristöä :viuh:
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Cattleya
Ylläpito

ViestiKirjoittaja Cattleya » Pe Tammi 02, 2009 11:45

@nia kirjoitti:En löydä omissa asetuksissani kohtaa, missä muokata allekirjoitusta (tämä mennee sivujen uus-outouden piikkiin).

Tähän pikavastaus: vasemmalta ylhäältä "omat asetukset", sieltä välilehti profiili ja siellä on vasemmalle listattuna erilaisia ominaisuuksia, muun muassa allekirjoitus.
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » Pe Tammi 02, 2009 12:23

Suurin puute mun mielestä on se, että noi uuden viestin kuvakkeet on huonosti havaittavissa.
-anzu
Papunen

ViestiKirjoittaja Papunen » Pe Tammi 02, 2009 12:55

Mä niin kaipaan niitä kelloja jotka näytti suosittua topicia. Nää uudet on niin persoonattomia, pelkkää tekstiä siinä heiluu...
Jos kukaan nyt ymmärtää mitä mä tarkoitan :D
Niin ja avattaret takaisin vasempaan reunaan!
Tinjami
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tinjami » Pe Tammi 02, 2009 13:17

Allekirjoitan edellisten kommentit.

Avattaert oikeille paikoilleen vasempaan reunaan ja värit uusiksi, niin hyvä. :)
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
Päivi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Päivi » Pe Tammi 02, 2009 13:24

Olin tuolla gallerian puolella ja yritin laittaa kommenttia ,mutta sivut jumiutuivat ja ruudulle tuli teksti englanniksi, että sivustolla on liian monta käyttäjää. Sillä hetkellä käyttäjiä oli 35.
Pia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » Pe Tammi 02, 2009 13:32

Samma hände åt mig.

Därtill blir jag lite irriterad över att när man svarar på ett inlägg så kommer rubriken med boldtext alltid med om man inte tar bort den själv. Det gör att de flesta inlägg har rubrik t.ex. Re: Uusi foorumipohja: toiveet ja ongelmat. Blir kanske lite råddigt och onödigt...
Älä Löi, En Ole Hurrit
Ulla
Viesti:

Re:

ViestiKirjoittaja Ulla » Pe Tammi 02, 2009 13:41

Pia kirjoitti:Därtill blir jag lite irriterad över att när man svarar på ett inlägg så kommer rubriken med boldtext alltid med om man inte tar bort den själv. Det gör att de flesta inlägg har rubrik t.ex. Re: Uusi foorumipohja: toiveet ja ongelmat. Blir kanske lite råddigt och onödigt...

Toisaalta tuo ehkä helpottaa peräkkäisten viestien erottamista ennen kuin pohjavärit saadaan helpommin erottuviksi.
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Gilda
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gilda » Pe Tammi 02, 2009 14:09

Kuten mutkin toivovat, avattaret voisi olla entisillä paikoillaan, eli vasemmalla.
Jotenkin valkoinen ja vaal.sininen taustaväri ei tunnu mukavalta, siis havainnoimiseen, tekstien erottamiseen yms. Muita värejä??
Eilen yritin lähettää yhtä yv:tä, ei onnistunut. Tänä aamuna vasta tajusin, että tuo
Submit tarkoittaa lähettämistä. :raaps:
Yv:stä vielä: minun piti poistaa viestejä, että sain uuden mulle lähetetyn näkyville. Yv.laatikko olikin ihan täynnä. Tuossa vanhassa ne ylimääräiset kai poistui itsekseen?
marjis

ViestiKirjoittaja marjis » Pe Tammi 02, 2009 14:12

Mua vähän häiritsee se, että monet tekstit näyttää kovin harmailta. Se haittaa hiukan lukemista. Muutenkaan nuo ohuet siniset tekstit vaaleansinisen pohjavärin päällä ei nekään erotu parhaalla mahdollisella tavalla. :)
You can bead the feeling. Kuva
Gilda
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gilda » Pe Tammi 02, 2009 14:19

Jaa, en ollut käynytkään vielä tuolla "henkiinjäämispuolella", siellä olikin tietoa yv:stä ja viestien poistamisesta. Tämä varmaan alkaa ajan kanssa toimimaan ihan hyvin. :D Mutta nyt, ainakin minua häiritsee, tietynlainen levottomuus, allerkirjoitukset ja varsinainen teksti ehkä yhdessä tekee sekavaksi...
Gilda
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gilda » Pe Tammi 02, 2009 14:23

Gilda kirjoitti:Jaa, en ollut käynytkään vielä tuolla "henkiinjäämispuolella", siellä olikin tietoa yv:stä ja viestien poistamisesta. Tämä varmaan alkaa ajan kanssa toimimaan ihan hyvin. :D Mutta nyt, ainakin minua häiritsee, tietynlainen levottomuus, allerkirjoitukset ja varsinainen teksti ehkä yhdessä tekee sekavaksi...

Vielä: toivoisin kellot takaisin, levottomuus lisääntyy noista liikkuvista teksteistä. Ainakin mun silmiäni rasittaa tuo turha liike, sorry, mutta pakko kertoa.

Palaa sivulle “%s” Foorumin ylläpito