Avoin kirje foorumilaisille

Tiedote uusille jäsenille. Ajankohtaiset foorumin ylläpitoon liittyvät tiedotteet, foorumin rekisteriseloste ja säännöt. Palaute ja tekniset ongelmat.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Avoin kirje foorumilaisille

Post by Eowyn » Mon Nov 02, 2009 16:14

Rakkaat helmettiläiset,

tämä on avoin kirje teille kaikille - ei minulta ainoastaan ylläpitäjänä vaan Helmetin perustajana, omistajana ja ylläpitäjänä. Olen aina pitänyt hyvänä ohjenuorana sitä, että niin kauan, kun jokin asia tuottaa enemmän iloa kuin murhetta, siitä kannattaa pitää kiinni. Tämä foorumi on jo monen vuoden ajan tuonut elämääni paljon iloa ja olen suunnattoman ylpeä tästä yhteisöstä.

Valitettavasti viime aikoina täällä foorumilla ei ole ainakaan minulla ylläpitäjänä ollut erityisen mukavaa. Viimeksi kuluneen kuukauden aikana olen joutunut käyttämään merkittävän osan ainakin kolmesta viikonlopusta foorumilla sattuneiden asioiden selvittelyyn. Ensimmäisen tapauksen jälkeen olin aivan puhki ja riekaleina... ja arvatkaapa, miltä minusta tuntuu nyt, jo kolmannen tapauksen jälkeen? Kuukauden sisään Helmetin ylläpito on saanut uhkauksia rikossyytteistä jo kolmelta eri taholta, haukkuja ja kritiikkiä huomattavasti useammalta.

En ole ihan varma siitä, tuleeko ihan tavallinen foorumilainen ajatelleeksi, mitä kunnon riidasta seuraa. Se kiivas väittely, jossa joku - tai huonossa tapauksessa monta ihmistä - pahoittaa mielensä on rivifoorumilaisen osalta ohi heti kun hän niin päättää... mutta ei ylläpidon. Ylläpitäjänä ja omistajana minä olen viime kädessä se, jonka niskaan kaikki paska lopulta kaatuu. Vaikka kuinka yritän toimia terveen järkeni ja omatuntoni mukaan ratkoessani kiistatilanteita muun ylläpidon kanssa, joku osapuoli kokee aina tulleensa väärin kohdelluksi. Ja niin yksityisviestit ja sähköpostit lentelevät edestakaisin.

Nämä asiat eivät enää rajoitu ainoastaan Helmettiin, vaan viimeaikaiset tapahtumat ovat levinneet myös Helmetin ulkopuolelle: eri foorumeille ja blogeihin. Ulkopuoliset arvostelevat foorumia tuntematta tapauksia sen tarkemmin. Saan lukea foorumimme olevan varsinainen "villi länsi", jossa ei kaikesta päätellen ole valvontaa tai valvojat "eivät välitä". Minusta tuntuu sanomattoman kurjalta lukea noita asioita foorumista, josta olen ollut aina niin ylpeä.

Koska Helmetti pitkälti henkilöityy nimenomaan minuun, en voi olla ottamatta arvostelua itseeni. Koen kaiken tämän raskaaksi itselleni myös siitä syystä, että olen pian palaamassa äitiyslomalta työni pariin, ja koska Helmetti on paitsi foorumi, myös minun elantoni, olen ymmärrettävästi huolissani myös näiden jupakoiden mahdollisesti minun yritykselleni tuomasta kielteisestä julkisuudesta.

Ehkä tämä nyt vain sattui olemaan poikkeuksellisen huono kuukausi tälle foorumille, kuka tietää. Suurimmalla osalla foorumin käyttäjistä ei varmasti ollut osaa taikka arpaa yhteenkään näistä sotkuista. Asioiden on nyt kuitenkin muututtava, ja siinä pyydän teitä kaikkia auttamaan minua. Minä pyydän nyt hartaasti ja vilpittömästi, että jokainen foorumilainen, joka tämän lukee, ottaisi asiakseen omalta osaltaan huolehtia, että foorumin ilmapiiri paranee tästä eteenpäin.

Toivon, että me jokainen kiinnittäisimme tästä eteenpäin tavallistakin enemmän huomiota tapaamme viestiä, kunnioittaisimme toisiamme ja pyrkisimme levittämään ympärillemme hyvää mieltä. Jokaisen epämiellyttävän sotkun selvittely täällä foorumilla on nimittäin poissa minun vapaa-ajastani, poissa minun aviomieheltäni ja - ennen kaikkea - poissa minun pieneltä pojaltani.

Minä en aio enää käyttää jatkuvasti viikonloppujani riitojen ja ongelmien selvittelyyn täällä foorumilla enkä odota sitä myöskään muilta ylläpidon edustajilta, jotka ovat jo pitkään tehneet täällä työtä pyyteettömästi ja palkatta. Siksi minä toivon teiltä kaikilta apua tilanteen korjaamiseen: palautetaan yhdessä Helmettiin se iloinen ja myönteinen ilmapiiri, joka täällä aina ennen on vallinnut.

Pyytää kauniisti
Outi
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Tiuski
löytänyt aidot helmet
Lasku: 5

Re: Avoin kirje foorumilaisille

Post by Tiuski » Tue Nov 24, 2009 10:36

Pitäisi vissiin vilkuilla useamminkin tänne Foorumin ylläpitö-osioon. Täällähän voipi olla joskus ihan asiaakin :D
Mutta siis... minä en ole koskaan kuullut/lukenut mistään pahaa helmetistä. Jos jossain on kerrottu ikäviä asioita mualiman kaikkeuden parhaimmasta foorumista, niin kyseessä ovat olleet pikkusieluiset ökkimönkiäiset jotka ovat vetäneet koko kasvimaan nenäänsä. Kaikkia ei voi miellyttää ja sinun tehtäväsi ei ole olla vastuussa, jos aikuiset akat ei ossoo olla ihmisiksi.
Jaksamisia sinulle ihan hirmuisesti. Delekoi vaikka noita moden hommia rankemmalla kädellä luotettaville ihmisille ja ota ihan reilulla kädellä sitä aikaa perheellesi.

Jos jota kuta loukkasi tämä viesti, niin: SUE ME! ;) <- tosikot huom! Silmäniskuhymiö!
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson
Bluemama
hamstraa hopeahelmiä

Post by Bluemama » Mon Jan 25, 2010 17:21

Jestas, että tällaistakin täällä on ollut, toivottavasti ei enää!

Toivon Sinulle voimia kamppailla vastaan ja niin kuin Tiuski mainitsikin, niin delegoi, jos mahdollista. Varmasti apua löytyy , ellei ole jo löytynytkin.

Bluemama
ebk

Post by ebk » Thu Jan 06, 2011 19:20

Löysin tämän foorumin, kun pitkästä aikaa taas jaksan tehdä jotain näpertelytöitä :)
Toivottavasti Outi jaksat taas tämänkin vuoden 2011.
Sainkin napakkaa kommenttia heti ekaan viestiini, mutta jätän sen aiheen toisen vastaukseni jälkeen muiden pohdittavaksi. Huomaan tosiaan, että asiat paisuvat foorumilla jos toisellakin, ellei itse osaa lopettaa ajoissa :roll:

Voimia ja iloisia hetkiä sinulle ja toisillekin
näin alkuvuodesta 2011
Kaikkea on kokeiltava ;-)
Merituulia
lasihelmien lumoissa

Post by Merituulia » Thu Jan 06, 2011 21:37

Minä löysin tämän foorumin parisen vuotta sitten ekan kerran. Silloin tällöin olen täällä ollut lukijana, mutta nyt kun itse koen olevan oikea aika, tulin tänne myös jäseneksi. Ja huomaan erimielisyyksiä ja niiden selvittelyjä.
No, ajattelen kuitenkin ettei mikään julkinen foorumi selviä ilman sitä ettei välillä puhdisteltaisi ilmaa ja käytäisi kiivastakin keskustelua.

Tämän enempää en asioihin sekaannu, vaan tahdon tsempata täällä sekä ylläpitoa ja kaikkia foorumin kirjoittajia, olittepa sitten yrittäjiä tai harrastajia. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään - ainakin vielä. :)
Anova saa ja etsivä löytää. <3 Everyone who keeps asking will receive.
Post Reply