Ammatinharjoittajan tuloslaskelmasta

Hinnoittelu, myynti, kirjanpito, tekijänoikeudet, lainsäädäntö jne.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Huimapää
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Ammatinharjoittajan tuloslaskelmasta

ViestiKirjoittaja Huimapää » Ma Tammi 06, 2014 18:48

Moikka! Tuolla olikin ketjua tilinpäätöksestä... ja siellä viesteissä käytetty samaa tuloslaskelmapohjaa, jollaiseen olen tekemässä ensimmäistä tilinpäätöstäni. Aloitin vasta yrittäjänä, tulos vielä miinuksella ja teen kirjanpidon yhdenkertaisena. Mutta: Mistä saan luvun tuohon Verot-kohtaan tilinpäätöksessä? Onko se jokin arvioitu summa vai laitanko siihen sen todellisen summan, jonka olen maksanut viime vuonna ennakoita? Tulos jää pari sataa miinukselle ja jos laitan siihen Verot-riville maksamieni verojen määrän, niin tulos jää sitten vielä muutaman satasen lisää miinukselle.
Kysyin tätä kirjanpitofoorumilla, mutta en ymmärtänyt vastausta... Tyhmä, tyhmempi, minä!
Siis vääntäkää langasta, että minkä luvun lykkään tuohon tuloslaskelmaan... sen maksamieni ennakoiden määrän (esim. 325,30) vai jotain ihan muuta?
:roll:
Lumijo
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re: Ammatinharjoittajan tuloslaskelmasta

ViestiKirjoittaja Lumijo » Ma Tammi 06, 2014 20:58

Kyllä nähdäkseni ne verot sinne tulee vaikkakin tulos menisi lisää miinukselle, olethan kuitenkin maksanut veroja ennakkoon, nähdäkseni ne sinulle palautetaan koska tulos on miinuksella, eli verotettavaa tuloa ei ole ollutkaan :D

Palaa sivulle “%s” Taloushallinto ja tekijänoikeudet