Omistatko nettikaupan?

Hinnoittelu, myynti, kirjanpito, tekijänoikeudet, lainsäädäntö jne.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Apa
aloittelee siemenhelmillä
Lasku: 5
Viesti:

Re: Omistatko nettikaupan?

ViestiKirjoittaja Apa » Ma Tammi 18, 2010 9:22

Minun nettikauppani on tehty Valmiskaupan alustalle. Aluksi siinä oli maksuvaihtoehtona checkout. Olin siihen sangen tyytyväinen. Sitten Valmiskauppa teki sopimuksen Maksuturvan kanssa ja tuki Checkoutille loppui. Kyllä Maksuturvakin on toiminut ihan hyvin. Maksut tosin tulevat viiveellä, mutta en ole kokenut sitä mitenkään erikoisen suureksi ongelmaksi. Minulla on myös Klarnan laskulla-palvelu. Siinäkin maksut tulevat jonkin verran viiveellä. Tässä vaihtoehdossa minä perin 3 € laskutusmaksun. Se ei kokonaan korvaa palvelun kuluja, mutta oma kustannusosuus jää kuitenkin kohtuulliseksi. Muut vaihtoehdot ovat ennakkomaksu yritykseni tilille tai postiennakko. Kaikkia näitä käytetään.
Klarnan vaihtoehtona olen miettinyt, kannattaisiko ottaa käyttöön PayPal. Sen kustannukset ovat kohtuulliset. Se on vain monille asiakkaille vieras systeemi.
hennah
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja hennah » To Tammi 21, 2010 18:36

Kiitoksia avuliaista kommenteistanne! Tulin vähän siihen tulokseen että ehkäpä aluksi kuitenkin riittäisi ennakkomaksu tilisiirtona ja postiennakko. Tai jos jotain muuta sen lisäksi niin Maksuturva kuulostaa ihan hyvältä ja edulliselta tavalta koittaa noiden verkkopankkien käyttöä kun siinä ei ole kiinteitä kuluja. Ainakin tällä hetkellä mielipide on se, että ei haittaa vaikka maksu tulee tilille vähän myöhemmin sen kautta. On kyllä vaikea arvioida mitä ihmiset tykkää käyttää, itse käytän aina visaa jos mahdollista, toisena vaihtoehtona on sitten verkkopankin napin kautta.

Kuvittelin että verkkosivujen perustaminen olisi jotenkin kohtalaisen helppoa mutta huhhuh näitä kaikkia vaihtoehtoja. Webhotellien ja verkkokauppa-alustojen vertailu on aika tuskallista puuhaa kun niitä on niiiin paljon kaikkia erilaisia ja eri hintaisia. Ja kun kerran verkkosivuja teen työkseni niin en haluaisi mistään maksaa mitään ylimääräistä kun kerran itsekin osaan tehdä :) Olen siis suunnitelmissa vasta siinä vaiheessa, että yritän selvittää mitä kaikkia kuluja tuosta verkkokaupan pitämisestä tulee, ajankohta sen avaamiselle olisi varmaannin joskus loppuvuodesta.
Henna
HelM1kk1
Lasku: 8

ViestiKirjoittaja HelM1kk1 » Pe Huhti 19, 2013 14:23

Omia kokemuksia maksutavoista:

- mitä monipuolisempia maksutapoja tarjoat, sitä enemmän myyt
- kuluttajat käyttävät mielellään laskulla maksamista, esim. Klarna
- yhden luukun maksutapatarjoajia on muitakin kuin Suomen Verkkomaksut, esim. Point (http://www.point.fi/fi/Finland/Start/) ja PayEx (http://www.payex.fi/yritys)
- suomalaiset käyttävät paljon verkkopankkimaksamista, ulkomailla luottokortit ovat suositumpia
- ulkomaiset asiakkaat käyttävät enemmän PayPalia

Vaikka suosittelenkin aloittelevan kauppiaan aloittamaan varovasti, maksutapojen tärkeyttä ei voi liikaa korostaa. Ne kannattaa miettiä tarkkaan ja tarjota asiakkaille sitä, mitä he haluavat.
Nettikaupan perustaminen on helpompaa kuin uskotkaan
Lumijo
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lumijo » Pe Huhti 19, 2013 14:38

Kyllä maksupainikkeet helpottavat kummasti nettikaupan asiakasta ostamaan. Mutta, molemmat: ennakkomaksu ja postiennakko palvelee asiakkaita, jotka haluavat tuotteesi mutta eivät ole siitä valmiita maksamaan. Kaupassani on ennakkomaksu myös vaihtoehtona, jotkut tällä maksuvaihtoedolla tilatut tilaukset maksetaan ihan ok, mutta jotkut sitten taas jäävät odottelemaan suoritusta. Joskus sitä ei tulekaan :( Postiennakon olen poistanut kokonaan, sen jälkeen kun pari lähetystä palautui noutamattamomana.
Postiennakko tulee kalliiksi jos lähetystä ei noudeta. Ja ennenkaikkea se työ, että olet väkertänyt koruja ja pakannut kauniisti ja sitten ne palautuu takaisin! Eli postiennakkoa en suosittele kenellekään. (palautuvastakin lähetyksestä maksetaan vielä postikulut, että saat sen ulos postista :( )

Palaa sivulle “%s” Taloushallinto ja tekijänoikeudet