Omistatko nettikaupan?

Hinnoittelu, myynti, kirjanpito, tekijänoikeudet, lainsäädäntö jne.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Sister Bliss
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Sister Bliss » Mon Oct 29, 2007 17:51

Eowyn wrote:
Sister Bliss wrote: Mietin tuota Etsyä postituksen kannalta... Jos tulee ulkomaisia asiakkaita niin miten toimittaa tuotteen? Suomestahan ei esim. USA:n voi postittaa koruja tai jalometallituotteita (selvitetty kesällä juurta jaksain). Ja FedExin kautta toimittaminen maksaa... hmm... maltaita ;)
Minä olen kyllä tyynesti postittanut korujani jenkkeihinkin, en ole missään vaiheessa edes keneltäkään kysellyt saako niin tehdä. Tullauslappuun olen yleensä kirjoittanut "beads" tai "craft supplies" ja merkannut arvon päälle. :roll:
Kyl varmaan itsekin laittaisin, ellei kyse olis arvokkaammasta korusta. Lähetyksen vakuuttaminen ei kuitenkaan onnistu. Mun koruni löysi jenkkilään muita reittejä kesällä, kiitos Ankan :D
Mut tosiaan Postin mukaan USA on kieltänyt ko. tavaroiden lähettämisen heille, tosin Ulkomaankauppaliiton mukaan se ei koskisi yksityishenkilöitä, mut minkäs teet kun Posti sanoo toista :?
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
paradise

Post by paradise » Tue Oct 30, 2007 11:39

En omista nettikauppaa. Enkä varmaan ihan heti sellaista meinaakaan perustaa.. Myyjäiset sun muut riittää tällä hetkellä mainiosti..
* Käsityöläinen
* Itsenäinen Herbalife-jälleenmyyjä
* Oriflame-kauneuskonsultti
* Avon-kauneuskonsultti
* Itsenäinen ihonhoitokonsultti, Mary Kay (R)
Varaaja

Post by Varaaja » Tue Aug 26, 2008 19:33

Itselläni on pieni ja simppeli nettikauppa. Ei mitään kovin hienoa mutta ajaa kyllä asiansa.
kompiainen

Post by kompiainen » Tue Aug 26, 2008 20:06

Nettikauppoja on ilmestynyt kuin sieniä sateella, joten ihan kiva, kun tämäkin ketju nousi esille.

En omista nettikauppaa, blogissa on pieni huomaamaton myytävien kohta, jota yleensä kukaan ei huomaa. :o Suunnitelmissa ei ole toistaiseksi ainakaan nettikaupan perustaminen.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Piita

Post by Piita » Wed Aug 27, 2008 0:02

Netti kauppa on, tosi vaiheessa vielä sivujen tuunaus ja muu.
Näkyvyyden saaminenkin on työn alla.
Tässä vaiheessa kaupassa on vielä pelkästään korut (niistäkään ei vielä kaikkia ole päivitetty) tulevaisuudessa kauppaan tulevat myös puiset sisustus ja taide esineet sekä pienet huonekalut. Kunhan verstas saadaan kasaan jä käyntiin. Pitkän tähtäimen suunnitelmat, jotka ei ihan hetkessä toteudu...
Ja työtähän riittää.
Oikean nettiaupan, ostoskoreineen ja kauppaohjelmineen, kasausta ei tehdä ihan hetkessä. Vaikka tiesin että työtä on paljon, silti persaus lihasten kestävyys koe viikot yllättivät.
Joten kuten Eowyn jo ketjun alussa sanoi, ei kannata ihan hetken mielijohteesta oikeaa verkkokauppaa alkaa väsätä.
Vaikka olisi pienestäkin kaupasta kyse, kannattaa ottaa selvää mainoslaeista ja yleensäkin kaupankäynnin pelisäännöistä. Kaikkia mainontaa koskevat lait, myös netti kauppaa.
Ei riitä että että kauppa on verkossa vaan sitä täytyy mainostaa, ja hankkia näkyvyyttä.

Sitten varoituksen sana ( kantapään kautta opittua)
Heti kun hankit y- tunnuksen alkaa puhelimesi soida ja kaiken maailman kauppiaat kauppaavat yritys rekistereihin ja luotteloihin näkyvyyttä. Miettikää tarkkaan ja pyytäkää kaikesta mustaa valkoisella sähköpostiin!
Ja Muuten ytj ei tee puhelintiedusteluita... Suomen yritysrekisteri tekee harhaan johtavaa markkinointia, sekoittaa helposti ytj:hin Onneksi pääsin sopimuksesta irti kun tajusin mistä oli kyse...
Vielä varokaa Directaa! Petos jutut tutkinnassa, agressiivista markkinointia. Palvelu ihan muuta kuin annetaan ymmärtää. Jos haluatte lisää infoa Directan jutusta niin laita yksäriä.
Jorisa

Post by Jorisa » Wed Aug 27, 2008 7:35

Mää kannatan sitä markkinointikieltoa, ja vaikka ne siis yritykset sanovat että ne ei koske yrityksiä, niin siinä tapauksessa, kun yritys on yhtä kuin MINÄ, niin se koskee. Ei soittele mulle ketkään turhat heebot. Ja sitä paitsi, kannattaa vastata noihin yrityksen näkyvyyskalastuspuheluihin seuraavasti:

Ota itse selvää mikä on mun yritykseni. Jos saat sen selville, sitten voidaan keskustella. Siihen asti toivotan hyvät päivänjatkot.

Nimittäin mulla on se hyvä puoli että mulla on vaihtunut toimiala jo 8 vuotta sitten ja jossaki rekistereissä on ihan väärät tiedot, AS mulle. Mä en maksa siittä, että mun tiedot tulis näkyviin jonnekin. Kaikki jotka haluaa mut kiinni, löytää mut ihan varmasti. :D
Porukassa, mutta yksin.
Tinjami

Post by Tinjami » Wed Aug 27, 2008 8:15

Piita wrote:Sitten varoituksen sana ( kantapään kautta opittua)
Heti kun hankit y- tunnuksen alkaa puhelimesi soida ja kaiken maailman kauppiaat kauppaavat yritys rekistereihin ja luotteloihin näkyvyyttä. Miettikää tarkkaan ja pyytäkää kaikesta mustaa valkoisella sähköpostiin!
Ja Muuten ytj ei tee puhelintiedusteluita... Suomen yritysrekisteri tekee harhaan johtavaa markkinointia, sekoittaa helposti ytj:hin Onneksi pääsin sopimuksesta irti kun tajusin mistä oli kyse...
Vielä varokaa Directaa! Petos jutut tutkinnassa, agressiivista markkinointia. Palvelu ihan muuta kuin annetaan ymmärtää. Jos haluatte lisää infoa Directan jutusta niin laita yksäriä.
Tää on NIIIIIIIN totta! Tuli huomattua kantapään kautta...

Meille on soittanut jo varmaan viidestä paikasta ja nimenomaan tuo Suomen Yritystietorekisteri sai kusetettua mua ihan 6-0. :evil:

Olin autossa kun kundi soitti, ei esitellyt itseään kunnolla ym. Alkoi kyselemään tietoja eikä sanallakaan maininnut mistään hinnoista. Lopuksi ilmoitti, että selvä, tilausvahvistus tulee perästä ja löi luurin kiinni. :shock:

Viikko tämän jälkeen tuli tilausvahvistus, jossa luki että 7 päivää aikaa tehdä KIRJALLINEN irtisanomis-ilmoitus. Muuten kiva, mutta kirje oli pävätty niin, että päiväyshetkestä 7 vrk oli sama päivä kun itse sain kirjeen...

Sit alkoi soittelu.

Langan toisessa päässä vastasi vittuuntuneen kuuloinen nainen, joka sanoi, että tätä ei voi enää peruuttaa, koska heille ei ole kirjallista peruutusta tullut. Kerroin asiani ja sanoin, että mä en sitä ole edes tilannut... Lopuksi saimme sovittua, että tilaus peruutetaan ja hän lähettää peruutuskuluista laskun, joka on 39e. :?

Kyllä sapettaa. Paska firma, ikinä en enää ole missään tekemisissä tuon kanssa.
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
inkku
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Post by inkku » Wed Aug 27, 2008 8:44

Tinjami wrote:
Olin autossa kun kundi soitti, ei esitellyt itseään kunnolla ym. Alkoi kyselemään tietoja eikä sanallakaan maininnut mistään hinnoista. Lopuksi ilmoitti, että selvä, tilausvahvistus tulee perästä ja löi luurin kiinni. :shock:
Jeh, tämä on tullut myös koettua. Eivät ole enää soittaneet kun ekan kerran menin lankaan, jonka jälkeen soitin sinne raivona. Sieltä soitti joku reteä nuori 'pomo' mulle takaisin, kieltäydyin maksamasta laskua kun mulle ei kerrottu että olen mitään edes tilaamassa. Taisin mainita jotain pakkomyynnistä ja rikosilmoituksesta. :lol: Tästä on nyt aikaa vajaa pari vuotta, mutta samaa näköjään käyttävät edelleen. :( Nyt olen jo oppinut kysymään että onko mulla ollut aikaisemmin sopimus heidän kauttaan.
Meissä jokaisessa asuu pieni harakka. ;)

:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:.·:*¨¨*:·:

http://ink-ku.vuodatus.net
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Wed Aug 27, 2008 8:59

inkku wrote:Eivät ole enää soittaneet kun ekan kerran menin lankaan, jonka jälkeen soitin sinne raivona. Sieltä soitti joku reteä nuori 'pomo' mulle takaisin, kieltäydyin maksamasta laskua kun mulle ei kerrottu että olen mitään edes tilaamassa. Taisin mainita jotain pakkomyynnistä ja rikosilmoituksesta. :lol:
:wtg: Härskiä toimintaa, siis näkyvyysmyyjien puolelta :lol: . Olen toistaiseksi onnistunut kohteliaasti kieltäytymään, mutta jatkossa en ehkä muista enää olla niin kohtelias :roll: ...
Raiisa

Post by Raiisa » Wed Aug 27, 2008 9:12

Tämä ei nyt liity yritykseen mitenkään, mulle soitettiin tuossa kesällä kaiken muuton keskellä, tilautettiin Avotakka-lehteä, kieltäydyin tilauksesta ja sitten siellä myyjä alkoi maanittelemaan ja sanoin, että en nyt kyllä ehdi lukemaan mitään lehtiä, muuttoa, remppaa ym tiedossa... siitäkös se myyjä tietty innostui, että sittenhän lehti on mitä sopivin. No väittelimme aikamme ja puhelu päättyi minun tiukkaan EI, EN TILAA... pam luuri kiinni.
Tässä pari viikkoa sitten kolahti postilaatikkoon Avotakka, minä syynäämään osoitekentästä lukeeko näytelehti, no ei. Seuraavana päivänä tuli lasku, minä täällä H-Moilasena, että enkös minä sanonut EI :shock: . Soitin A-lehtiin ja ilmoitin että en ole tällaista lehteä tilannut, siellä asiakaspalvelija kuulosti hieman siltä, etten ollut ensimmäinen joka samalla asialla soitti :shock:
Image
inkku
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Post by inkku » Wed Aug 27, 2008 9:19

Cattleya wrote:
:wtg: Härskiä toimintaa, siis näkyvyysmyyjien puolelta :lol: . Olen toistaiseksi onnistunut kohteliaasti kieltäytymään, mutta jatkossa en ehkä muista enää olla niin kohtelias :roll: ...
Sepä se, mutta nuo ei edes anna mahdollisuutta kieltäytyä kun eivät kerro että ovat myymässä mitään. :grrr:
Meissä jokaisessa asuu pieni harakka. ;)

:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:.·:*¨¨*:·:

http://ink-ku.vuodatus.net
Jorisa

Post by Jorisa » Wed Aug 27, 2008 9:52

Raiisa wrote:Tämä ei nyt liity yritykseen mitenkään, mulle soitettiin tuossa kesällä kaiken muuton keskellä, tilautettiin Avotakka-lehteä, kieltäydyin tilauksesta ja sitten siellä myyjä alkoi maanittelemaan ja sanoin, että en nyt kyllä ehdi lukemaan mitään lehtiä, muuttoa, remppaa ym tiedossa... siitäkös se myyjä tietty innostui, että sittenhän lehti on mitä sopivin. No väittelimme aikamme ja puhelu päättyi minun tiukkaan EI, EN TILAA... pam luuri kiinni.
Tässä pari viikkoa sitten kolahti postilaatikkoon Avotakka, minä syynäämään osoitekentästä lukeeko näytelehti, no ei. Seuraavana päivänä tuli lasku, minä täällä H-Moilasena, että enkös minä sanonut EI :shock: . Soitin A-lehtiin ja ilmoitin että en ole tällaista lehteä tilannut, siellä asiakaspalvelija kuulosti hieman siltä, etten ollut ensimmäinen joka samalla asialla soitti :shock:
Mulla kävi muuten aku ankan kaa samalla tavalla. On se nyt ihme juttu, ettei ihminen ite saa päättää tilaako vaiko eikö....

:shock:
Porukassa, mutta yksin.
Piita

Post by Piita » Wed Aug 27, 2008 10:12

Tinjami, ethän ole vain maksanut sitä laskua! Älä missään nimessä maksa!
Minä soitin sinne vihaisena kun selvisi että olen sekoittnut ytj:n yritysrekisteriin. Kyseisen yrityksen markkinointi on melkein rikollista. Säilyttäkää kaikki mahdolliset dokumentit ja sähköposti viestit niin että on millä todistaa esim se että on peruutuksen tehnyt.
Sieltä directalta taas tuli tilausvahvistus, josta selvisi että en todellakaan ota sellaista palvelua josta lasku tulee kerran vuodessa hakujen mukaan. Eihän voi tietää miten haut määräytyvät, voi tulla vaikka kuinka suuri lasku. Piti peruuttaa kirjallisesti. Kirjoitin sähköpostia ja soitin, nainen puhelimessa sanoi ettei voi peruuttaa kuin minulle myyneen henkilön kautta. Sanoin että olen kirjallisesti perunut ja haluan varmistaa että se on nyt peruttu. sanoi että myyntineuvottelija ottaa yhteyttä. Kului 3 viikkoa! Soitin monta kertaa ja aina ei edes vastattu puhelimeen, sama mihin numeroon soitti. Olin jo aika hiilenä. Vihdoin se mies soitti, selitin asian ja kerroin peruuttaneeni kirjallisesti ja haluan että tietoni poistetaan rekisteristä. Ja halusin varmistuksen ettei minua laskuteta sillä tein juuri niin kuin sopimuksessa sanottiin. Koetti väittää että sopimus syntyi sillä hetkellä kun lopetimme ensimmäisen puhelun, sanoin ettei pidä paikkaansa kun papereissä lukee että sopimus on voimassa vasta kun rekisteröinti maksu on suoritettu. Minulla meni 3 varttia kun "keskustelin" henkilön kanssa ja lopussa mies meni jo asiattomuuksiin, en voinut lopettaa ennenkuin sain vakuutuksen siitä että asia on selvä. Olin jo niin raivona etten ole koskaan ollut. Sain kuitenkin itse pidettyä itseni asiallisena ja sanoin että nyt lopetan ennenkuin minäkin menen asiattomuuksiin. Lopulta mies ärähti että asia on selvä repikää lasku ja tietonne poistetaan.
Viikon päästä tuli vielä nolla lasku niin tiesin että nyt on asia selvä.Sitten kuului uutisista että yrittäjät ovat nostaneet syytteitä kyseisestä firmasta. Ette usko kun huojensi kun pääsin eroon siitä.
Tinjami

Post by Tinjami » Wed Aug 27, 2008 10:25

En ole maksanut vielä mitään...

Mä olin vaan niin hermona siihen tätiin puhelimessa, että oli pakko saada se loppumaan jollain... :roll: Hyvä etten vääntänyt itkua kiukuspäissäni sille. :oops:

Pitää vielä selvitellä asiaa ja jos en itse siihen pysty, pistän miehen asialle. :wink:
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Wed Aug 27, 2008 10:36

Cattleya esittää: patentoimaton ratkaisu pakkomyyntitilanteiden ehkäisemiseksi

-- Anteeksi, olen juuri nyt kovin kiireinen. Voisitteko lähettää tarkempaa tietoa sähköpostitse, kiitos.

Tai:
-- Voisitteko lähettää tuotekuvauksen ja hinnaston sähköpostissa, niin tutustun niihin paremmalla ajalla.

Tai jos juuri aiemmin on erehtynyt sanomaan, ettei tässä kiirus ole:
-- Anteeksi, asiakas saapui juuri (puoli tuntia etuajassa). Voisimmeko palata asiaan sähköpostitse.

Tai:
-- Kuuluvuus on aika heikko. Parempi jatkaa asiaa sähköpostitse.

Tai (kotona toimivalle yrittäjälle, josko miksei sovi toimitiloihinkin):
-- Tenavat, älkää kiivetkö sinne flyygelin päälle. Ja varokaa sitä isoäidin tuhkauurnaa! Anteeksi, nyt on pakko mennä.
Post Reply