Mitenkäs kuitti tällaisesta myynnistä

Hinnoittelu, myynti, kirjanpito, tekijänoikeudet, lainsäädäntö jne.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Meemu
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Mitenkäs kuitti tällaisesta myynnistä

ViestiKirjoittaja Meemu » La Kesä 04, 2011 18:44

Ystäväni on tarjoutunut viemään koruja työpaikalleen myyntiin. Käytännössä korut siis menevät henkilökunnan kahvihuoneeseen, josta sitten hlökunta saa niitä ostaa. Maksun suorittavat käteisellä. Viikon (tai mitä sovitaankin) saan sitten jäljelle jääneet korut takaisin, ja myös rahat koruista.

Mitenkäs tämä myynti sitten kirjanpitoon tulee, lähinnä että mitenkäs tuosta tosite tehdään? Tuskin kuitenkaan jokaiselle erikseen kuitteja teen (paitsi tietenkin saavat jos pyytävät), eli mitenkä nämä pitää merkitä? Koko myynnistä yksi kuitti kirjanpitoon, ja merkintä "korumyyntiä"? Vai miten?

Ensimmäinen kerta, kun tällainen mahdollisuus tulisi, joten ei ihan tämä paperipuoli tästä ole hallussa...
Muikku
Moderaattori
Lasku: 5
Viesti:

Re: Mitenkäs kuitti tällaisesta myynnistä

ViestiKirjoittaja Muikku » Su Kesä 05, 2011 0:18

Muistaakseni tästä on ollut puhetta eli esmes messuilla, toreilla tai markkinoilla on ihan mahoton jokaiselle kuittia kirjoittaa ja ratkaisu oli juurikin tuo, että yks "käteismyyntiä"-kuitti kaikista myynneistä kirjanpitoon. Miauuu ja muut osaajat voinevat kommentoida kunhan kerkiävät mutta näin muistelen että se meni.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
miauu
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

ViestiKirjoittaja miauu » Su Kesä 05, 2011 8:19

Juuri näin.

Erillisten kuittien haluajille omat kuitit tietysti, mutta sitten on makuasia laskeeko nämä kuitit erikseen ja lopusta tekee yhden kuitin, vai tekeekö käteismyyntikuitin jossa erikseen mainitsee että sisältää kirjoitetut erilliskuitit "sejase niinjaniinpaljolla kertaa niinjaniinmontakappaletta".
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
Meemu
Swarovski-kuumeessa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Meemu » Ti Kesä 07, 2011 14:06

Kiitoksia! Eli kuitit niille, jotka sen pyytävät. Ja lopusta "nimetön" käteismyyntikuitti, jossa loppujen korujen määrä ja summa. Ei siis tämäkään sen vaikeampi asia ollut :D
Vernada
suunnittelee Balin-matkaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vernada » Su Heinä 31, 2011 13:54

Hyvä - kiitos! Tämä auttoi minuakin - olen menossa taiteiden yöhön myymään ja juuri pähkäilin, että eihän kädet+pää riitä kaikkien kuittien kirjoitteluun ja myyntiin yhtä aikaa. Siis olettaen ja toivoen, että kiirusta pitää :)

Palaa sivulle “%s” Taloushallinto ja tekijänoikeudet