ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ESITTÄYTYMISKETJU

ViestiKirjoittaja Henna » Su Loka 09, 2005 23:37

Tuumasta toimeen. Tässä ketjussa jokainen voi esittäytyä muille sen verran, kuin nyt hyväksi näkee.

Aloitan itse:

Olen 24-vuotias jyväskyläläistynyt opiskelija, gradua vaille valmis erityisopettaja. Gradun deadline oli viimeksi viime keväänä, ja nyt se on tämän vuoden lopussa :oops: Tällä hetkellä se ei tosin etene, sillä olen tehnyt viimeiset neljä viikkoa erityisopettajan sijaisuutta tuossa lähikoulussa. Sijaisuus jatkuu minun osaltani vielä lokakuun loppuun. Sitten palaan taas uudella innolla gradun kimppuun.

Perhesuhteista sen verran, että menin heinäkuussa naimisiin pitkäaikaisen seurustelukumppanini ja avomieheni Jarin kanssa. Ehdimme seurustella yli kahdeksan vuotta, joista neljä olemme asuneet yhdessä. Lisäksi lasken perheeseeni kuuluviksi yhden opiskelevan pikkuveljen ja yhden opettaja-iskän. Äitini kuoli reilut viisi vuotta sitten (ja oli myös opettaja) Niin ja Jari opiskelee siis opettajaksi myös :D Vauvakuume kolkuttelee koko ajan, enemmän ja vähemmän vakavana, mutta yritän vaientaa sen vielä pari vuotta... Luulisin :roll:

Harrastukset liittyvät pääasiassa kaikenlaisiin käsitöihin. Lisäksi lukisin enemmän, jos ehtisin. Opiskelu on viimeiset vuodet ollut sekä työ, että harrastus. Nyt kuitenkin opiskeluun liittyvät aktiviteetitkin ovat jääneet/jäämässä vähitellen. Kuntoilua ja kaikenlaista liikuntaa kammoksun :? Jospa joskus löytäisin oman lajini, etten aivan rapistu pystyyn...

Helmet löysin joskus kolme vuotta sitten ihan vahingossa, ja sillä tiellä olen. Loppua ei näy. Nyt ihan viimeaikoina olen huomannut, että helmet valtaavat 53 neliöisen kämppämme, jos en yritä hankkiutua osasta eroon. Siihen liittyviä projekteja on pari työn alla; menen mm. yksiin myyjäisiin joulun alla kokeilemaan, olisiko kukaan näperryksistäni kiinnostunut. Toisaalta en tiedä, miten paljon nämä projektit auttavat minua tavoitteessa päästä eroon helmistä, kun huomaan koko ajan tilaavani uutta, että olisi jotain myytävää :lol:

Mitähän vielä...
On ollut kivaa keskustella teidän kanssanne so far, ja nyt jään mielenkiinnolla odottamaan ja kuulemaan, ketä te olette :D
Aurinkoista syksyä, ja jatketaan samaan malliin!

EDIT 11.11.07. Totesin että esittäytyminen on pahasti vanhentunut parissa vuodessa. Jotain tietoja päivittääkseni... ikää on nyt 26 vuotta, kotipaikka on vaihtunut Jyväskylästä Ylöjärveen, opinnot päätöksessään, tällä hetkellä äitiyslomalainen erkkaopen virasta Kurussa (ei siis Turussa, kuten monet ymmärrettävästi kuulevat väärin. Kuru on pieni kunta 55 kilometriä Tampereelta. Tällä hetkellä koulu on kuuluisa siitä, että joutuivat järjestelemään osalle oppilaista "susikyydityksiä" eli taksin kotiovelle kun seudulla on tavattu iso susilauma :hui: Ja äitiyslomaa siis takana kaksi viikkoa, esikoista odotellaan saapuvaksi lähiaikoina.
Viimeksi muokannut Henna, Su Marras 11, 2007 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
heidili
korukivikasan keskellä
Lasku: 5

ViestiKirjoittaja heidili » Ma Loka 10, 2005 9:56

Ajattelin olla myös kohtelias ja esittäytyä:

Olen siis ööö... (piti ihan miettiä) 26-vuotias kohta valmis geologi Kajaanista. Olen opiskellut n vuotta geologiaa Oulun yliopistossa. Tuo kammotus gradu pitäis saada pois niin sitten olisi valmista!

Itse menin avioon tuossa viikko sitten lauantaina ja uuteen nimeen koetan tässä totuttautua. Aviomieheni kanssa tutustuttiin netin kautta noin muutama vuosi sitten ja se oli rakkautta ensi tapaamisella. :love: Viime kesänä sitten juhannuksena kihloihin ja nyt sitten ollaan ukko ja akka. ;) Lisäksi perheeseen kuuluu minun vanhemmat ja pikkusisko +siskontyttö ja ukon vanhemmat ja pikkusisko.

Olen harrastanut käsitöitä ala-asteelta saakka. Sain silloin kipinän neulomiseen ja ompelemiseen. Virkkaus ala-asteella opetettiin, mutta se ei silloin vielä oikein iskenyt. Yläasteen jälkeen virkkauksesta tuli ykkösjuttu ja kaikenlaista on värkätty. Neulomista harrastan aina näin syksyisin, jostain oudosta syystä. Helmitöihin hurahdin sitten ihan sattumalta yliopisto-opiskelujen alkuvaiheessa. Sen jälkeen on ollut ihan hullu. :hullu: Kirjastosta olen lainannut kaikki mahdolliset kirjat sekä Oulusta, Oulunsalosta ja Kajaanista. Paikallisiin marketteihin olen saanut hommattua helmilehtiäkin, että Oulusta saakka ei niitä tarvitsisi ostaa. Helmiä olen tilannut jenkeistä, Ruotsista tätini kautta ja Hollannista. Tänäänkin tuli tehtyä pieni helmitilaus... :oops: Ja viime viikolla Hollannista... :whistle: (viattomana) Ja loppua ei vain näy.

Löysin tämän foorumin joku aika sitten ihan sattumalta ja pakkohan tänne oli rekisteröityä ja laittaa osoite bookmarkkiin. Helmihullun pitää löytää samanlaista seuraa.... :lol:
Eowyn
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma Loka 10, 2005 11:06

Minä myös!

Osa on varmaan lukenut jo juttuja blogistani (tai molemmista niistä), mutta kertaus on tunnetusti opintojen äiti.

Olen 29-vuotias paljasjalkainen lappilainen, joka on jostain syystä ajautunut pääkaupunkiseudulle asti. Minua määrittelevät seuraavat perhesuhteet:
- yhdelle kulta
- viidelle taivaasta ilmestyvä käsi, joka ruokkii
- kahdelle "voi lapsi rakas..." (vaihtelevin äänensävyin)
- kolmelle pikkusisko
- kuudelle täti

Eli välittömään perheeseeni kuuluu avomies ja tietysti viisi pikkuista hiirulaista, vähän laajempaan perheeseen myös äiti, isä ja kolme isoveljeä perheineen.

Koulutukseltani olen filosofian maisteri, pääaineena suomen kieli. Minulla on opettajan koulutus, jota en mitenkään hyödynnä. Työkseni teen - edelleen, valitettavasti? - freelancer-toimittajan hommia, mutta ns. oikea työpaikkakin olisi tarkoitus vihdoin ja viimein jostain löytää.

Helmiin hurahdin vajaa vuosi sitten. Siihen riitti, kun tutkin kirjakaupassa kahta eri helmikirjaa, ja näin Hurmaavat helmityöt -kirjassa pikkuisia helmihiiriä. Pakkohan niitä oli päästä kokeilemaan..! Kirjassa oli niin ihania koruohjeitakin, että alun innostuksen jälkeen helmieläinten teko on jäänyt kokonaan. En vieläkään omista kumpaakaan noista kirjoista, jotka ovat syyllisiä tähän kaikkeen, mutta muutamia muita on jo hyllyyn löytynyt. Helmikokoelma kasvaa koko ajan, mikä aiheuttaa toisinaan ahdistusta, mutta enimmäkseen iloa. Ajatus Helmetistä syntyi, kun tajusin, ettei Suomessa todellakaan ollut vielä yhtään helmityöfoorumia. Aluksi pelkäsin, ettei tänne tule ketään, mutta onneksi pelko oli turha... :jippii:

Helmikorujen lisäksi olen hurahtanut ihan kunnolla myös hopealankakoruihin, joita tulee näperreltyä ehkä vielä enemmän kuin "oikeita helmitöitä". Ketjupunontaakin haluaisin kokeilla enemmän, kunhan saan taas aikaiseksi sahata lisää renkaita (pahus, kun se on niin työlästä... ;) )

Muita harrastuksiani ovat kaikenlainen tietokonetouhu: web design, 3d-grafiikka (joskin kuvia on tullut tehtyä helmiharrastuksen löydyttyä hyvin, hyvin vähän...), blogit... Käsilläni teen helmijuttujen lisäksi myös erilaisia askartelujuttuja (etenkin kortteja, mutta myös leikekirja on työn alla) ja neulon (silloin kun tältä kaikelta muulta liikenee aikaa). Tällä hetkellä neuletöinä on kesken kirjava Fifi-huivi, valkea neuletakki ja pörröinen kaulaliina. Arvelen Fifin valmistuvan ensimmäiseksi, koska sen tekeminen on vähiten tympeää. ;)

Ottamiani valokuvia (mukana joitain omakuvia) on täällä, tekemiäni kuvia puolestaan täällä. Ja siinäpä sitä sitten tulikin riittävästi asiaa :D *häipyy aamiaiselle*
Pia
sijoittaa jalokivilaatuun
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » Ma Loka 10, 2005 11:37

Olen Turun saaristosta kotoisin 23-vuotias suomenruotsalainen hemihullu. Asun nykyään Kaarinassa. Muutin sinne avomiehen takia mutta pari kuukautta sitten tuli ero ja olen nyt siis 2 vuoden seurustelun jälkeen taas sinkku :( vaikka meillä on jotain viellä jäljellä... muuten perheeseen kuuluu äiti, isä, isoveli ja mun rakas koira.
Opiskelen sähköinsinööriksi ja olen vailla valmis, vaan päättötyö jäljellä (hm.. on kestänyt jo puol vuotta ja ei oo vieläkään valmis...).
Työskentelen Turussa, piirrän sähkökuvia.

Ostin noin puoli vuotta sitten helmikirjan: Pärlor på tråd ja jäin koukkuun. Sitten löysin vahingossa VillliHemi ja sen jälkeen myös mun helmivarasto kasvaa aina silloin tällöin. tein koruja melkein joka ilta...:oops:
Muita harrastuksia on biljardia, moottoripyöriä ja kaikenlaisia askartelujuttuja. Mutta en osa neuloa eikä omella!!!

Viihdyn täällä oikein hyvin vaikkapa kieli joskus voi aiheuttaa vähän ongelmia.... :(

Ja täällä mä olen:
Kuva
Älä Löi, En Ole Hurrit
s.sammalisto
lasihelmien lumoissa
Viesti:

ViestiKirjoittaja s.sammalisto » Ma Loka 10, 2005 12:34

Taidanpa minäkin esittäytyä, elikkä olen 36v sinkku nainen Laitilasta, miestä ei talossa ole mutta kolme miehen alkua kylläkin 14v, 8v ja 7v nuorin alotti juuri syksyllä koulun. Olikin jännät paikat, tai ehkä äidille eniten kun viiminen vauva lähti kouluun se on kuulkaas kova paikka. Mutta jotain hyvääkin, huomasin että mullehan jää vain enemmän aikaa näiden koru juttujeni kanssa. Silti jotenkin tuntuu ettei aika riitä mihinkään.

Maaliskuussa eräs unelmani toteutui sillä perustettin yhdeksän käsityöläisen kanssa tänne Laitilaan pieni käsityöpuoti jossa mun osuus on 3D tekniikalla tehdyt kortit sekä korut. Sekä nyt yritän nettiinkin saada jonkin näkösen kaupan pystyyn mutta kun mä olen niin onneton tän tietokoneen kanssa että saa nähdä miten onnistuu ja kun niin itsepäinen että ite täytyy se tehdä, niin tiedätte kyllä mitä siitä seuraa.

Voi sanoa että olen hurahtanut helmeilyyn iät ja ajat sitten, mutta viimiset viisi vuotta noin enemmän aktiivisena. Kymmenen vuotta kun ollut ihan täysin lasten kanssa kotona niin siinä ehtii askarteleen ja touhuumaan kyllä mielin määrin. Nyt kun pojat koulussa kaikki niin toteuttelen tätä omaa unelmaani.

Äitini lisäksi kaksi siskoani asuvat samalla paikkakunnalla ja tiiviisti ollaan tekemisissä, meillä yhteensä yhdeksän lasta joista kaksi prinsessaa loput prinssejä, pääsee näitä tyttöjenkin juttuja sentään toteuttaan pojat kun ei niistä niinkään välitä.

Ehkä mua kuuluu kommentoimassa täällä foorumilla hiljakseen mutta yritän aina kun mahdollista ja seuraan ainakin kerran pari päivässä pakko käydä vilasemassa, nytkin kaffekuppi tuossa vieressä ja työt toisella puolella eli yrittää montaa asiaa tehdä samaan aikaan.
Sari
Ulla
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ulla » Ma Loka 10, 2005 13:02

Olen jo 43-vuotias täti-ihminen – kirjaimellisesti, sillä minulla on seitsemän ihanaa siskon ja veljen lasta, iältään 10 v – 2½ kk! Lapset ovatkin tehokkaasti maan pinnalle palauttava mittatikku, kun omaa vanhenemistaan ei millään muuten muka huomaa tai usko!

Olen kotoisin Kaakkois-Suomesta, mutta olen asunut Helsingissä jo reilusti yli puolet elämästäni. Muistan yhä sen suuren helpotuksen tunteen, kun pikkukaupungin jälkeen kukaan ei tuntenut ja koko ajan tiennyt asioita paremmin kuin itse. Leipäni ansaitsen byrokraattina yliopistossa ja aikoinaan opiskelin, no, tietysti kansantaloustiedettä!

Olen aina tehnyt jotain käsilläni ja suvussa on paljon samaa vikaa. Hiirenhäntää virkkasimme siskon kanssa jo paljon ennen koulua, samoin pujottelimme kanavakankaalle koristekuvioita värillisillä puuvillalangoilla äidin ohjeiden mukaan. Sitten olivat ne satuaiheiset kuvataulut, joihin ommeltiin ääriviivat langoilla. Ja barbin vaatteet epätoivoisine yrityksineen saada niistä istuvia. Ja isoäidin hankkimat yksinkertaiset ristipistotyöt paksulle reikäkankaalle painettuine värimalleineen. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Jossain vaiheessa neuloin aina. Oli joulu, jolloin koko kotiväki (isä, äiti, sisko, veli) sai villapaidan joululahjaksi. Virkkasin myös 0,6 mm:n koukulla pitsiä, mutta en koskaan tehnyt sillä mitään. Samoin ompelin. Opettelin pirta- ja lautanauhan kutomista. Minulla on yhä kaapit täynnä lankaa ja kankaita – kilo- ja metritolkulla – sekä pelottava määrä eri vaiheissa olevia neulomuksia ja ompeluksia. Luulen, että niillä ei ole mitään toivoa valmistumisesta (toissakeväänä sentään ompelin pellavasta asun Turun keskiaikaisille markkinoille ja aloitin kirjailuja silkkilangalla – milloinhan olisi aikaa jatkaa?), sillä …

… löysin helmityöt viisi vuotta sitten. Suuressa Käsityölehdessä oli vuosi aikaisemmin joulun alla ollut Riikka Santosen (Helmimeri) ohjeet kahteen siemen- ja putkihelmistä tehtyyn tähteen. Olin heti ihastunut niihin, mutta minulla ei tuolloin ollut niille aikaa. Vuoden päästä sairaslomalla ollessani rupesin metsästämään niitä helmiä ja loppu onkin historiaa! Jouluksi pujottelin siskontytöille (tuolloin 5½ ja 4 v) kymmenkunta helmikorua nailonsiimaan lähinnä muovihelmistä, taisin tehdä siemenhelmistä kukkaketjujakin (daisy chain).

Muutaman kuukauden kuluttua törmäsin metallilankatekniikoihin netissä ahkerasti surffaillessani ja helmilinkkejä etsiessäni. Sillä tiellä olen yhä ja vain hullummaksi menee. Hopeaketju- ja hopeatyökursseja on tullut käydyksi runsaasti. Olen ollut kahdesti lasihelmikurssilla (lampworking) ja tänä syksynä sulatuslasikorukurssilla, parhaillaan vielä metallipakotuksen peruskurssilla. Monta muutakin tekniikkaa haluaisin oppia ja kaikkia niitä harjoittaa täysin varustetussa työpajassa, joka on vain unelma – vielä!

Paras lopettaa tämä romaani vähitellen, vaikka voisinkin jatkaa vielä pitkään!
tarjanne
Swarovski-kuumeessa
Viesti:

ViestiKirjoittaja tarjanne » Ma Loka 10, 2005 17:02

Hei, olen Tarja, tamperelainen punapää ja helmihullu.

Ullan kanssa taidamme täällä foorumissa olla tätä kypsempää sorttia, minä olen myös 43-vuotias. Kesällä vietimme mieheni Jannen kanssa 10-vuotishääpäivää ja samana päivänä tyttäremme Reetta vietti 9-vuotissyntäreitään. Mestariajoitus, eipähän mieheltä unohdu hääpäivä niin helposti. :wink:
Olen töissä isossa tavaratalossa myymälämainonnassa ja nykyään se on lähes kaikki tietokoneella työskentelyä. Tietokoneen kotiin hankkimisen jälkeen harrastuksetkin ovat saanet ihan uuden ulottuvuuden, kun on löytänyt ihania ohjeita, hyviä nettikauppoja sekä näitä foorumeita, joissa voi jakaa ajatuksiaan samanhenkisten ihmisten kanssa.

Koko ikäni olen harrastanut käsitöitä, kokeillut "lähes" kaikkea: neuletöitä, virkkausta, huopailua, polymeerimassailua, korttiaskastelua, vaatteiden ompelua, silkkimaalausta, savenvalantaa, teabag-taittelua, decoupagea, nukkejen tekemistä, hardanger-kirjontaa, tilkkutöitä...
Eniten olen kuitenkin vuosien aikana neulonut ja nyt viimeiset 8 vuotta tehnyt ristipistoja. Olin muutama vuosi sitten Santosen Riikan helmityökurssilla, minulle oli kertynyt ristipistoilun myötä aika paljon pieniä helmiä, ja halusin niille muutakin käyttöä. Silloin en sen kummemmin jatkanut harrastusta, mutta keväällä tänä vuonna eksyin Villihelmen sivuille, näin linkitetyn rannekorun ohjeen ja tietysti piti laittaa helmitilaus sisään. Sitten harrastus "vähän" levisi, kun ystävät ja toverit halusivat ostaa tekeleitäni. Ristipistoilu on tällä hetkellä hieman jäissä, kun tuota aikaa ei ole jakaa molempiin himoharrastuksiin. Sitä on kyllä tarkoitus jatkaa, koska noita tarvikkeita on kertynyt niin paljon, että niistä riittäisi vaikka eläisin 150-vuotiaaksi.

Miehelläni on menossa suuri nukketaloprojekti, sitä rakennetaan kuin Iisakin kirkkoa keittiön nurkassa. Kun se sitten joskus valmistuu, niin sinne olisi tarkoitus tehdä ristipistoillen jotakin, helmistä esimerkiksi kattokruunuja ja muuta pientä tarpellista sisustustavaraa.

Ystävät joskus ihmettelevät, miten minulla on aikaa kaikkeen tekemiseen, pitäähän ne kotityötkin joskus tehdä. No, siihen minulla on vakivastaus: "joskus lakaisen huushollin vain katseellani". :wink:
SusiSiili
lasihelmien lumoissa

ViestiKirjoittaja SusiSiili » Ma Loka 10, 2005 19:31

Määkin taidan uskaltautua tänne esittäytymään.

*nousee ylös* Hei, olen Annette/SusiSiili, ja olen helmiholisti. *huokaisee syvään* :D

Ikää löytyy tällä hetkellä 23 vuotta, ja alunperin olen Espoon kasvatteja. Lukiosta kirjoitin 2001, sen jälkeen muutaman vuoden käytin oman alani etsimiseen ja elämän pähkäilyyn. Tätä nykyä mut löytää täältä Pohjois-Suomesta opiskelemassa ammattimuusikoksi täältä konservatoriosta. Suurin osa tekemistäni helmitöistä päätyy aina jollekulle kolmesta isosiskostani, ja äitikin aina kärttää omaansa ;).

Muitakin harrastuksia löytyy, kuten neulahuovuttaminen, lukeminen, ja yleensäkin taiteen ahmiminen. Yhteen aikaan olin kovin innostunut kuvataiteista ja haaveena oli päästä opiskelemaan graafista suunnittelua tai muotoilua, mutta ei ne taidot sitten riittänyt tarpeeksi pitkälle. Mutta kovaa luomisvimmaa ja symmetriannälkää tyydytän tätä nykyä sitten tällä helmeilyllä, johon tutustuin viime joulun paikkeilla. Toissapäivänä muuten onnistuin tekemään ensimmäiset korvakoruni Thinga-ma-Jigilla, eli nyt on retkahdettu metallilangan taitteluun ;). Ja kumma homma: vaikka rehellisesti nautin käsillä näpräilystä ja puuhailusta, niin koulun käsityönumero tuppasi aina olemaan sitä seiskaa. Ehkäpä siksi että mulla todellakin kesti yli puoli vuotta kutoa yhtä (!) säärystintä... Että tälläistä täällä.
I would imagine if you could understand Morse code, a tap dancer would drive you crazy. -Mitch Hedberg
Siru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Siru » Ma Loka 10, 2005 20:14

Minäkin kannan korteni tähän helmikekoon!

Olen Siru, 38v (hui!) eli joudan varmaan foorumin tätikategoriaan... Mies on, lapsia ei, synnissä elämme. Isännällä on kaksi jälkikasvua ed. liitosta, ja he elelevät jo omillaan. Yhteinen lapsemme on ent. villikissa, nyk. kesykissa Rölli, metsästä löydetty. Riksussa asustamme rivarissa ja olemme onnellisia.

Minulla on oikeastaan kaksi ammattia, eli olen kelloseppä ja viittä vaille valmis erityisope. Tavallisen open pahvit on myös. Tällä hetkellä opetan tulevia sepänalkuja erityisammattioppilaitoksessa. Tätä ennen asuin Sveitsissä ja Englannissa. Sveitsissä opiskelin antiikkikelloja, Englannissa sitten korjasin niitä työkseni (hovihankkijalla, *kröhöm*).

Käsityöt ovat siis minulle työ ja harrastus ja ne ovat olleet iso osa elämääni aina. Ala-asteen vanuneista patalapuista on tultu pitkä matka näihin helmihommeleihin. Minullakin on kokeiltuna kaiken maailman käsityöt, mutta vaatteiden suunnittelu, ompelu sekä jokajouluinen suvun sukittaminen itse kutomilla villasukilla ovat säilyneet vakioina.

Käsitöiltä kun ennätän, käyn kuntosalilla - tai toisinpäin. En todellakaan ole mikään fitness -ihme... mut jotain täytyy tehdä raskaan työn vastapainoksi! Kirjoittelen kuntopäiväkirjaa osoitteessa: www.jkkuntofitness.fi -> kuntoilijoiden päiväkirjoja, jossa löytyy pari kuvaakin... :rofl:
Wear your HELMET with pride!
Henna
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » Ma Loka 10, 2005 20:19

Siru kirjoitti:Minulla on oikeastaan kaksi ammattia, eli olen kelloseppä ja viittä vaille valmis erityisope. Tavallisen open pahvit on myös. Tällä hetkellä opetan tulevia sepänalkuja erityisammattioppilaitoksessa.

Kuin myös, siis viittä vaille valmis erityisope. Jos mulla olisi vielä harjoitteluja jäljellä, niin saattaisin alkaa hinkumaan sulle harjoitteluun :) Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo työsi!

Hei, kuvia kehiin muiltakin!! Kivaa, kun näin moni on jo käynyt vastaamassa tähän ketjuun!

PS. Eowyn, eikö tuollainen silmien pyörittely ole hiukan aiheetonta ja asiatonta provokaatiota :tsk: :mrgreen:
Eowyn
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma Loka 10, 2005 20:30

Henna kirjoitti:PS. Eowyn, eikö tuollainen silmien pyörittely ole hiukan aiheetonta ja asiatonta provokaatiota :tsk: :mrgreen:

:whistle:

Onhan se toisaalta asiatonta provokaatiota, mutta kun alkoi niin raivostuttaa - mulle tuli koko ajan tuosta ketjusta päivitysilmoitukset, ja sitten se sisältö oli tuollaista typerää jankkaamista, kun ei voitu suoraan sanoa, että mitkä ne liikkeet on ja missä. Onhan se hyvä, että on sääntöjä, mutta naurettavuuteen asti meneminen on ihan eri juttu...

Kyllä minä toivoisin, että porukka täälläkin älähtäisi, jos säännöt alkavat mennä yli ymmärryksen :)
Siru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Siru » Ma Loka 10, 2005 20:40

Henk. kohtainen mielipiteeni tuosta foorumista on: EVVK. Niin moni valittaa sitä miten mielivaltaista ylläpitäjien kohtelu on... Pian saamat viestit oli kyllä aika hurjia... :( itse pysyttelen mieluummin täällä, meininki on aika paljon rennompaa, enkä usko että älähtelyyn tulee edes tarvetta kun toimintaperiaatteet ovat hieman toisenlaiset.

Henna: olen melkein unelma-ammatissani, tällä hetkellä mun on tosi vaikee kuvitella tekeväni mitään muuta. Saan tehdä kellotöitä ja olla ihmisten kanssa tekemisissä! :D

Sitä minä vaan ihmettelen että kun kaikki tähän mennessä esittäytyneet ollaan ilmeisen viksua porukkaa niin mihin se kaikki järki katoaa kun helmistä on kyse...? Minullekin on tulossa 50€ laskua Villihelmestä ja Sayilan sivuilla koitan valita mitä otan ja... kun on tuo joulukin tulossa... ja helmet on niin ihania... :wow:
Wear your HELMET with pride!
Pia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » Ma Loka 10, 2005 21:18

Jo mä sain ip bannit tosta foorumista koska en pystynyt olla hiljaa jos joku mene poistamaan niin monta viestiä noin vaan. Mulla oli mieltipiteitä ja olen ihan sama mieltä, EVVK! Jos tuo site admin haluu leikkiä "jumala" niin leiki sitten. Mä pysyn täällä. Ja opetelen samalla kirjoitaa suomkesi 8) tai yritän :oops:
Älä Löi, En Ole Hurrit
Nina
aloittelee siemenhelmillä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nina » Ma Loka 10, 2005 21:27

Kiva lukea näitä enemmän pinnan alle meneviä esittelyjä!

Minä olen 34-vuotias kahden lapsen, 7 v tyttö ja 16 kk poika, äiti ja yhden miehen avovaimo, syntyjäni Helsingistä ja täällä edelleen asustelen. Olemme uusperhe, lapsillani on eri isät (syntinen nainen minäkin 8) ).
Työskentelen jaospäällikkönä kansainvälisessä kuljetus- ja huolintaliikkeessä ja palasin kokopäiväisesti töihin nyt syksyllä. Miehelläni on menestyksellistä koti-isän uraa takana reilut 1,5 kuukautta.

Helmiharrastukseni alkoi noin vuosi sitten ja äitiyslomalla ehdinkin näpertää kiitettävästi helmien parissa. Nyt itse tekeminen on jäänyt aikapulan vuoksi vähemmälle, mutta helmien ostaminen ei. On ihanaa että edes näin netin välityksellä olen löytänyt ihmisiä jotka ovat yhtä innostuneita ja rakastuneita helmitöihin ja helmiin.

Kirjoittelen myös blogia.

Nina
Henna
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » Ma Loka 10, 2005 22:06

Pia kirjoitti: Jos tuo site admin haluu leikkiä "jumala" niin leiki sitten.

En mä sentään ihan näin ajattele. Lähinnä huumorilla suhtaudun koko juttuun. Ehkä siksi, että en ole onnistunut tahallani/epähuomiossa poistatuttamaan kuin yhden lainahymiön, ja siirrätyttämään pari kommenttia eri osastolle. Mutta maassa maan tavalla ja foorumilla foorumin säännöillä.

Kun kiertää eri kouluja, niin saa huomata, että on olemassa myös sääntöjä joita ei täysin ymmärrä, ja joitakin jotka saattavat tuntua jopa täysin hölmöiltä, mutta niillä mennään. That's it. Koska edelleen haluan ko. foorumia lukea, ja ehkä jopa kirjoittaa, pelaan annetuilla säänöillä, vaikka ne joskus vietäisiin liiallisuuksiin IMO...

...mutta ehkä se pieni silmienpyörittely silloin tällöin sallittakoon :roll:

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut