ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

kissakunkku
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re: ESITTÄYTYMISKETJU

ViestiKirjoittaja kissakunkku » La Huhti 21, 2012 13:42

Hei !
Minä uutena esittäydyn täällä :D Olen 38v yh äiti oulusta ja tykkään tehdä käsillä kaikkea kivaa kuten helmet ja korut :love:
Itse asiassa kornu ei ole yhtä sieviä kn teidän , kosk aolen teidän rinnalla varmaan ihan aloittelija :ooh:
Ei haittaa ja toivonkin ,että saan teiltä apua :oops: Eläimiä ei ole neään . Viimeksi meillä oli koira joka saurastui vakavasti ja jouduttiin lopettaan .
Kirsikkapuu
aloittelee siemenhelmillä

ViestiKirjoittaja Kirsikkapuu » To Touko 10, 2012 22:08

Heipä hei kaikille,
tässä esittäytyy uusin jäsen Helmetti foorumilla: olen Turun seudulla asuva kolmekymppinen helmiharrastelija, joka on muutaman vuoden pyörinyt helmien seassa :D Omaksi ilokseni olen tehnyt koruja lähinnä vaijeriin ja linkittämällä, muutamalla korukurssillakin olen käynyt. Tätä foorumia olen seurannut harrastuksen alusta alkaen, samoin kuin monien teidän foorumilaisten blogeja. Kiitokset vaan teille monista keskusteluissa antamistanne vinkeistä, joilla olette tietämättänne minuakin auttaneet. :wtg:

Muutaman kuukauden hiljaiselon jälkeen olen taas innostunut helmeilystä, ja sen verran nämä foorumin kimppatilaukset himotti, että päätin vihdoin myös rekisteröityä tänne. :jippii:
Sara
Viesti:

No jos sitten minäkin....

ViestiKirjoittaja Sara » Ma Touko 21, 2012 8:12

Täällä reilu 30-kymppinen "tyttönen" joka vasta muutama vuosi sitten neuloi ensimmäiset villasukat ja lapasensa. Vuosi sitten tuli ajatus että opettelen tekemään geelikynsiä. Itsellähän ei ennen sellaisia ole ollut. Nyt alkuvuodesta huomasin tilanneeni kasan helmiä ja tarvikkeita ilman mitään ajatusta mitä niistä tulee ja sopiiko ne yhteen. No eihän ne sopimeet kun halusin kerralla hopeaa, pronssia, kuparia ja ja ja ja... Lisää oli siis tilattava :nod:
Lisäksi aloin kirjoittamaan blogia, vaikka juuri muutama päivä aiemmin olin päivitellyt "en mä ainakaan viittis, enkä ainakaan osais edes". Krhmmmm...
1.3.2012 aloin myös "osa-aika" -yrittäjäksi muun työn ohella. Sitä sentään harkitsin vähän pidempään...

Kaikenlaista kummallista on tapahtunut ja mun elämä on niin sanotusti heittänyt häränpyllyä. Siinä mielessä että en olisi ikinä kuvitellut kiinnostuvani tällaisista asioista.
Blogissani lukeekin: "Entä jos joku päivä herään ja alan huovuttamaan?". :D
Muikku
Moderaattori
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja Muikku » Ti Touko 22, 2012 0:03

Tervetuloa uudet sekaan mukaan :D
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Lottis
suunnittelee Balin-matkaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lottis » La Touko 26, 2012 0:56

Moi!
Täällä upouusi foorumin käyttäjä. Puolisen vuotta olen tehnyt koruja itseni, kavereitteni ja työkavereitteni iloksi. Lapsesta lähtien olen erilaisia juttuja käsilläni väkertänyt ja syksyllä tuli täysi kyllästyminen neulomiseen. Pitkään olin hakenut uutta harrastusta ja kun rakastan värejä ja sommittelua, liikahti kiinnostus korujen tekemiseen. Homma on kyllä ihan karannut käsistä... :oops:

Mutta nyt lähden seikkailemaan foorumin sisältöön!
Tuii
lasihelmien lumoissa

ViestiKirjoittaja Tuii » Ma Touko 28, 2012 1:11

Heissan!

Uutena käyttäjänä ajattelin myös esitellä itseni tarkemmin :)

Olen.. (hävityksen kauhistus)..27-vuotias tamperelainen, joka on muuttanut kaupunkiin Helsingin kautta ainakin 4 vuotta sitten. Menin laskuissa sekaisin :D
Olen alunperin syntyjäni Heinolan suunnalta ja jostain järjettömästä syystä päädyin Helsinkiin. Kerkesin asumaan siellä 4 vuotta kunnes aika koitti vaihtaa maisemaa.

Opiskelin Helsingissä ollessani matkailualaa ja olen toiselta ammatiltani matkailuvirkailija. Lähinnä ajattelin, että koulu olisi kivojen kielien opiskelua, mutta toisin kävi ja tämä ammatti jäi lähinnä taustalle. Koskaan en ole alan töitä tehnyt valmistumisen jälkeen. Tampereella ollessani olen kerinnyt opiskelemaan sote-alaa ja toinen ammattini on nyt sitten lähihoitaja. Valmistuin..öö..tammikuussa (herran jestas, onko siitäkin niin vähän aikaa vasta). Tällä hetkellä toimin ainoastaan sijaisena ympäri Tamperetta..päiväkodeissa ja kouluissa lähinnä.

Kodin kalustoon kuuluu samaa ikäluokkaa oleva mies ja kaksi kissaa; Herra Dazzerion (Dassi) ja Laku. Häätkin tässä lähenee ensi vuonna (APUA!).

Harrastukseni koruihin lähti oikeastaan kaverin innostuksesta ja muita blogeja lukiessa. Tein huvikseni muutaman nappikorviksen puuhelmistä ja puuvärikynistä ja siitä se ajatus sitten lähti. Vei kyllä niin mukanaan, että huhhuh.. Olen tähän mennessä tehnyt vain yhden tilaustyön ja myynyt yhden avainnauhan, mutta pienestä se on lähettävä, jotta voi kasvattaa suurta.

Helmetin löysin itseasiassa kaverin painostuksesta, koska hän oli sitä mieltä, että foorumeilla minä saisin lukijoita itselleni edes muutaman enemmän, joten.. Tässä sitä nyt sitten ollaan :)

-Tuii-

hunski
sijoittaa jalokivilaatuun
Viesti:

ViestiKirjoittaja hunski » Ma Kesä 11, 2012 20:30

Pitää se vissiin minunkin uskaltautua jo esittäytymään :lol:
Moikka siis o/ Olen 22 vuotias lähihoitaja, joka joskus maalaa tauluja ja piirtelee, mutta nyt keksin ruveta tekemään koruja. :) Aikaisemmin mulla ei ollut tietoakaan tällaisesta taiteen muodosta, mutta kaverin täti näytti sen tekemiä koruja ja ajattelin vain että se on varmaan kauhean vaikeata. Sitten löysin vahingossa koruosia netistä ja päätin ruveta opettelemaan itsekin :D
En siis ole käynyt millään korukursseilla, vaan olen netistä ja kirjoista opetellut. :% Haaveena on kyllä lähteä kaiken maailman korukursseille kunhan muutan täältä tuppukylästä isompaan mestaan :) Hopeasavikurssille ois mahtava päästä, oon kuolaten kattonu muitten hopeasavitöitä :drool:
Oon työpaikalle tilaustöinä myynyt jo useita avainnauhoja (ja lisää tilausta vaan tulee :lol2: ) ja parit kaulakorut ja sormuksen olen myynyt muille ihmisille. Kotisivutkin minulla on jossa koruja on näytillä, http://glimmertreasury.suntuubi.com/

Onneksi löysin Helmetin Foorumin niin ehkä saan täältä hyviä vinkkejä, ideoita ja ohjeita koruharrastukseeni ja lisää tuttavia hope so :ooh:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
marru

ViestiKirjoittaja marru » To Kesä 14, 2012 19:39

Hei kaikille! Täälläkin yksi hopeaan ja helmiin hurahtanut aikuinen nainen.Vahingossa menin joulua ennen hopean taonta kurssille ja sitten hopean punontaan :love: Siitäpä se innostus sitten lähtikin :ooh: Näillekin sivuille jouduin vahingossa, uteliaisuuttani.

Toivon, että löytyisi vain aikaa jatkaa tätä harrastusta. On tämä niin mukavaa ja vie mennessään :jippii:
RooSaKuu

ViestiKirjoittaja RooSaKuu » Pe Kesä 15, 2012 20:25

Tervehdys kaikille!

Jo olevinaan aikuiseen ikään ehtinyt luova hullu liittyi seuraanne. Kotoota löytyy aviomies, 2 lasta, koirakin ja aikamoinen arsenaali kaikenlaista käsityömateriaalia.
Neulon, virkkaan, ompelen, leikkaan, liimaan, maalaan ja tietysti pujotan ja näpertelen. Vaikka isäntä toisinaan meinaakin että olen ennemmin tarvikkeiden keräilijä kuin tekijä :roll: .

Mulle vinkattiin tämän foorumin kimppatilauksista enkä voinut vastustaa kiusausta. Johonkin kimppaan meinasin itseni mukaan työntää kunhan ensin ymmärrän miten homma toimii :) .
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » Pe Kesä 15, 2012 21:53

Tervetuloa kaikille ja hunski, kiinnitin heti huomiota sun avattareen, olisko siinä colorpoint ragdoll? :love: Meillä on tollasia 2 kappaletta (bi-coloreita), kuviakin heistä löytyy galleriastani...
hunski
Viesti:

ViestiKirjoittaja hunski » Pe Kesä 15, 2012 23:52

HelmiOrvokki kirjoitti:Tervetuloa kaikille ja hunski, kiinnitin heti huomiota sun avattareen, olisko siinä colorpoint ragdoll? :love: Meillä on tollasia 2 kappaletta (bi-coloreita), kuviakin heistä löytyy galleriastani...

Ei ole ragdoll vaan Pyhä Birma :D Sen lisäksi mulla musta-valkoinen maatiaiskissa ja ruskea-valkoinen perhoskoira :ooh:
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » La Kesä 16, 2012 12:46

hunski kirjoitti:Ei ole ragdoll vaan Pyhä Birma :D Sen lisäksi mulla musta-valkoinen maatiaiskissa ja ruskea-valkoinen perhoskoira :ooh:

No ilmankos sitten onkin samaa näköä, ragdolleissahan on Pyhää Birmaa...upea kissa sulla :ooh:
hunski
Viesti:

ViestiKirjoittaja hunski » La Kesä 16, 2012 13:23

HelmiOrvokki kirjoitti:
hunski kirjoitti:Ei ole ragdoll vaan Pyhä Birma :D Sen lisäksi mulla musta-valkoinen maatiaiskissa ja ruskea-valkoinen perhoskoira :ooh:

No ilmankos sitten onkin samaa näköä, ragdolleissahan on Pyhää Birmaa...upea kissa sulla :ooh:

Melkein hommasin tuolle kaveriksi Ragdollin mutta sitten päätin että menee liikaa rahaa niin otin työkaverilta maatiaiskisun ja onneks otinkin, se on hassuin katti mitä oon koskaa nähny ja semmonen ville vallaton :lol:
Iiju

ViestiKirjoittaja Iiju » Ke Heinä 11, 2012 12:33

Liityin tänne tänään ja ajattelin esittäytyä
Elikkäs olen 18- vuotias lähihoitajaopiskelija Loimaalta ja olen hurahtanut erilaisiin käsitöihin itseasiassa vasta viimevuoden puolella.
Minulla on lukihäiriö joten koittakaa kestää kirjoitusvirheiden kanssa
Asun vielä vanhempieni nurkissa ja sisareni pitää kotieläinpihaa tuossa naapurissa.
Inspiraationi koruihin saan luonnosta, mitä luonnonmukaisempaa materiaali on sen innostuneempi siitä olen :)
Olen aina valmis kokeilemaan kaikkea uutta :)
kirsema
Swarovski-kuumeessa
Viesti:

ViestiKirjoittaja kirsema » Ke Heinä 11, 2012 18:42

Moikka kaikille!

Tässä esittäytyy uusi helmettiläinen nimikkeellä kirsema. Jonkin aikaa olen foorumia satunnaisesti lueskellut vierailijana, mutta nyt koitti hetki rekisteröityä myös tänne.
Olen 46 -vuotias nuori nainen pääkaupunkiseudun kupeesta, avoliitossa, kahden teinipojan äiti ja perheeseemme kuuluu myös kissavanhus. Koruiluun hurahdin kaksi vuotta sitten, kun mökkeillessämme avokkeeni askarteli omenapuusta avaimenperiä ja pyysin itselleni korvikset sekä riipuksen. Koko loma niitä tuli odoteltua, mutta enpäs saanut. Samanaikaisesti alkoi ajatus korujen teosta itää mielessä ja kotio päästyämme tuli koluttua netistä kaikki mahdolliset sivut ja paikat. Siitä se sitten lähti, ekat kokeilut ja tällä tiellä ollaan edelleen :jippii:

En muuten ole vielä tähän päivään mennessä saanut pyytämiäni koruja :(

kirsema

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut