ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

annahaltija
Oikea käyttäjä: Olen

Re: ESITTÄYTYMISKETJU

ViestiKirjoittaja annahaltija » Su Heinä 15, 2012 13:24

Tervehdys Annalta! Olen foorumia selaillut jo rekkautumattomana mutta kun tuli tarve kysyä niin päätin liittyä ihan virallisestikin joukkoonne. Olen aloitteleva helmeilijä, joka tuntee vetoa varsinkin luonnonkiviin ja helmiäiseen. Olen myös intohimoinen hevosihminen, jouhikorujen tekeminen kiinnostaa, mustaa materiaalia niihin saan oman otuksen hännästä :mrgreen:
hunski
sijoittaa jalokivilaatuun
Viesti:

ViestiKirjoittaja hunski » Su Heinä 15, 2012 19:00

annahaltija kirjoitti:Tervehdys Annalta! Olen foorumia selaillut jo rekkautumattomana mutta kun tuli tarve kysyä niin päätin liittyä ihan virallisestikin joukkoonne. Olen aloitteleva helmeilijä, joka tuntee vetoa varsinkin luonnonkiviin ja helmiäiseen. Olen myös intohimoinen hevosihminen, jouhikorujen tekeminen kiinnostaa, mustaa materiaalia niihin saan oman otuksen hännästä :mrgreen:

Ois hauska nähä millasii jouhikorui teet :D
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
tianien41

ViestiKirjoittaja tianien41 » Ti Elo 07, 2012 10:38

Heippa hei!
Olen seurannut vierailijana foorumianne jo useampia kuukausia ja nyt teidän tyttäreni innoittamananne lähtenyt remmiin mukaan. Työkseni olen avustaja ja vapaa-ajalla luen, lenkkeile ja käyn kulttuuritapahtumissa. Se miksi innostuin helmikoruista oli se, että tyttäreni lahjatoiveina alkoi olla ainoastaan guessin korut :???: . Halusin alkaa itse tekemään koruja, jota tyttäreni käyttää ja jotka ovat myös hänen ikäisensä korujen hintatasoon sopivia.
Olen hiukan ottanut noista malleista mallia, mutta kuitenkin käyttänyt nimenomaan erilaisia helmiä. Tällä hetkellä olen muutaman tehnyt ja ne ovat todella onnistuneiksi osottautuneet. Haluasin täältä forumilta hakea neuvoja ja vinkkejä erilaisten mallien toteutukseen ja tutustua kaikkiin muihin helmiin hurahtaneisiin... :nod:
pulinapata

ViestiKirjoittaja pulinapata » Ke Elo 08, 2012 0:45

Hei! Päätin minäkin liittyä tähän joukkoon sillä vaikka kirjoista ja lehdistä ohjeita saakin, niin joskus on kiva jakaa kokemuksia!

Minäkin kuulun ilmeisesti foorumin täti-osastoon melkein 40 ikävuoteni kanssa. Kaikenlaista on tähän mennessä ehtinyt puuhata: töitä, opiskeluja, avioelämää kohta 19 vuotta(saman miehen kanssa siis!), kaksi tytärtä, paljon luettuja kirjoja, katsottuja elokuvia, käsitöitä, leipomista ja kun ei muuten ollut tarpeeksi keskeneräisiä hommia niin piti sitten aloittaa tämä helmien kanssa tuhraaminen! Ja tuhraamista se välillä kyllä on. En ole luonnostani mikään näppäräsorminen käsityöihme, vaan ihan sinnikkyydellä ja epätoivoin voimalla sitä on opittu se mitä nyt osataan. Mutta kyllä se on myös ihanaa!!! :ooh: Rakastan koruja, rannekoruja pitää kädessä olla aina useita, tai sitten kunnolliset systeemit kaulassa ja jotkut vinkeät korvakorut vielä lisäksi. On siis ollut aivan ihanaa kompastella eteenpäin tätä helmeilyretkeä, alussa ollaan mutta eteenpäin mennään!

Olen tehnyt pääasiassa helppoja pujottelutöitä ja yksinkertasia korvakoruja, mutta nyt yritän vähitellen laajentaa skaalaa ja opetelle peyotea ja muita helmipistoja.
tianien41

ViestiKirjoittaja tianien41 » Ke Elo 08, 2012 13:10

Kiva että on muitakin "uusia"!
Olisi kyllä ihana kun olisi vain aikaa tehdä kaikkia pikkujuttuja mitä haluaisi, mutta itsellä tällä hetkellä ainakin sellainen tilanne, ettei aika tahdo riittää. :/
Gothica
aloittelee siemenhelmillä

ViestiKirjoittaja Gothica » Ma Elo 13, 2012 1:33

Hejsan, olen innostunut korujen värkkäämisestä ja aloittelen niiden näpertämistä tässä hissuksiin. Päätinpä siis tulla mukaan, kun olen ihan noviisi, yhden kämäisen rannekorun tehnyt ja varmasti tarvitsen neuvoja tulevaan.

Asustelen omakotitalossa tuoreen aviomieheni, kolmen kissan, koiran ja viljakäärmeen kanssa. Talo vaatii pintaremppaa, joten tekemistä riittää. Lisäksi laulan bändissä, mieheni soittaa samassa orkassa kitaraa. Tatuoinnit, lävistykset ja synkempi goottihenkinen tyyli ovat myös lähellä sydäntä. Kropassani komeilee tällä hetkellä neljä tatuointia ja kaksi lävistystä ammuttujen korvisten lisäksi.

Koruista olen aina tykännyt ja etenkin korvakoruista, kerään niitä ja tavoitteena on 365 paria, nyt kasassa noin vajaa 50. Olen melkoinen harakka ja rakastan kaikkea kimaltavaa, häämatkalla tutustuin Ametistikaivokseen Luostolla ja sen kautta kiinnostuin korukivistä, sekä hiukan kiviterapiasta. Muistona tuosta matkasta kirjahyllyssä köllöttelee kaksi raaka-ametistia ja yksi lumikvartsi. Kauniita ovat. Haluaisin näitä ja vastaavia kiviä hyödyntää koruissa, vaikka ei lasihelmissäkään ole mitään vikaa, ehei. Tiedä mitä jännää vielä keksinkään!
Räpeltäjä ihan ite.
amorosa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja amorosa » To Elo 16, 2012 13:06

Tervetuloa joukkoon!
Kaikki olemme aloittaneet siitä ensimmäisestä väkerryksestä. Mukava saada "ammuttuja korvia" :D , sillä tyttäreni on lähinnä cyperpunkin edustaja ja pähkäilen aina noiden korvisten kanssa.
Henkilökohtaisesti odotan kovasti korujasi tuomaan taas uusia ulottuvuuksia foorumille. Älä kainostele laittaa kuvia Galleriaan :wtg: .
P.s. ihastusta aiheuttavat myös kotieläimien kuvat Galleriassa :jippii:
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
iidaer
Viesti:

ViestiKirjoittaja iidaer » Ma Elo 27, 2012 15:43

Moikka! Täällä yksi 21-vuotias koruihin hurahtanut tyttönen esittäytyy :). Opiskelen tällähetkellä lasialan artesaaniksi, ja valmistua pitäisi keväällä 2014. Aiempana koulutuksenani mulla on leipuri-kondiittorin tutukinto, joka ei kuitenkaan ollut mieleinen :). Asustelen tällähetkellä Kihniössä (missä koulunikin sijaitsee) poikaystävän sekä pienen eläinlaumani kanssa. Koruja tykkään tehdä niin koulussa kuin kotonakin, ja hyvin usein aika kuluu iltaisin sängyssä istuen ja koruja kasaillen. Koruilu on mielenkiintoista ja mielikuvitusta vaativaa hommaa, ja siksi juuri siitä pidänkin :).
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » Ti Elo 28, 2012 15:42

On niin hauskaa, että tänne tupsahtelee tasaiseen tahtiin uusia koruiluun hurahtaneita helmihulluja :wtg: ! Tervetuloa kaikille minunkin puolestani! Galleriaa vaan pystyyn, niin päästään porukalla ihailemaan kättenne tuotoksia (oma galleriani uinuu ruususen unta, kun annoin kamerani tyttärelle, ehkäpä jossain välissä sais sitä vähän hereille...)!
Jansku

ViestiKirjoittaja Jansku » Ke Syys 05, 2012 22:50

Moikka!
Täällä myös yksi koruväkertelyyn hurahtanut nainen. Olen pitkään käynyt sivuilla kattelemassa, mutta nyt vihdoin päätin kirjautua myös mukaan. Väkertelen hopealangasta koruja sekä helmistä pääosin vaijeria hyödyntäen.
Mukava päästä tänne mukaan nyt näinkin, jotta pääsee tarpeen vaatiessa kommentoimaan tai pyytämään apuja :D
katchy

ViestiKirjoittaja katchy » Ke Syys 19, 2012 19:59

Hei vaan täältäkin!

Pitkän aikaa tullut käytyä täällä lukemassa juttuja, joten eiköhän sitä olisi jo aika rekisteröityä itsekkin tänne :)
15-vuotta tullut oltua enemmän ja vähemmän koruhullu. 2000-luvun alussa tuli käytyä kultasepänalan artesaanikoulu,
mutta siihen aikaan alan työllisyystilanne oli todella kehno, joten harrastukseksi jäi. Nyt muutettuamme maalle ja saatua
kivat tilat harrastamiseen ja vielä äitiyslomalle jäätyäni on taas innostus oman pikku pajan perustamisesta noussut.
Harmi vaan, että hopean hinta on tuplaantunut kymmenessä vuodessa joten aikalailla taidan minäkin kallistua helmeilyn
pariin. Korublogia aloittelin tuossa alkukesästä ja muutamassa tapahtumassa tullut käytyä. Nyt kun vauva ei enää ihan
koko aikaa vie on tarkoitus viedä paja-ajatusta eteenpäin. Saa nähdä kuin käy :)
Mutta blogi on http://puujaanpaja.blogspot.com käykää ihmeessä kääntymässä :)
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » Ke Syys 19, 2012 23:40

Kivaa, katchy, lisää hämäläisiä :jippii: :jippii: :jippii: ! Tervetuloa!
Zingiberry
hamstraa hopeahelmiä

ViestiKirjoittaja Zingiberry » Pe Loka 05, 2012 22:17

Hei,

olen -71 syntynyt tyttö, lähtöisin Rovaniemeltä, tällä hetkellä asun mieheni kanssa Oulun liepeillä, lapsia ei ole. Opiskelen paraikaa hierojaksi, joulukuussa pitäisi valmistua. Entisessä elämässäni olen opiskellut merkonomiksi, kulttuurituottajaksi ja artesaaniksi, mutta tällä valitsemallani (kulttuuri-)alalla ei ole kovin ruhtinaallisesti ollut töitä tarjolla täällä pohjoisessa. Työt tulevassa ammatissa ei ainakaan pitäisi olla maantieteellisestä sijainnista kiinni :P .

Käsitöitä olen harrastanut jossakin muodossa lähes koko ikäni. Opiskelujen puitteissa olen kokeillut aika montaa eri lajia, jotkut ovat olleet kiinnostavampia kuin toiset. Eniten tykkään ompelemisesta, virkkaamisesta, neulomisesta ja korujen tekemisestä. Korumateriaaleista tykkään eniten lasihelmistä, viljeltyjä tai aitoja helmiä en halua käyttää, vaikka ne kauniita ovatkin.

Olen rekisteröitynyt tänne Helmettiin jo vuosia sitten, mutta en pitkän tauon jälkeen enää muistanut tunnusta enkä salasanaa, niin piti sitten rekisteröityä uudella nimellä tänä kesänä (2012). Helmi/koruharrastukseni on vähän kausittaista riippuen opiskeluista ja töistä. On aika vaarallista selailla helmilehtiä ja -nettisivuja, kun sieltä aina löytyy jotain ihania ohjeita ja inspiraatiota, mutta sitten ei löydykään aikaa toteuttaa niitä. Mutta uskon, että valmistumisen jälkeen helpottaa. Nytkin olisi monta projektia suunnitteilla... Mutta mieluummin niin, kuin että ei olisi suunnitteilla mitään, sillä silloin tylsistyisin ja yksi suurimpia pelkojani on tylsistyminen.

Olisi mukava tavata myös ihan livenä muita Helmettiläisiä, oululaisten ja rovaniemeläisten kanssa se varmasti sujuisi helpoiten. Muiden kanssa voidaan kirjoitella ja ehkä joskus satunnaisesti jopa tavata :P
Viimeksi muokannut Zingiberry, To Joulu 20, 2012 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Beths
Viesti:

ViestiKirjoittaja Beths » Ti Loka 09, 2012 12:04

Tervehdys! Täällä myös yksi uusi joukkoon, Salosta käsin! :) Ikää löytyy 20-vuotta ja töitä teen eläinklinikalla, kotoa löytyy kaksin kappalein koiria jotka lämmittää varpaita kun vääntelee helmiä pöydän ääressä.

Tämän forumin linkitti minulle toinen helmeilijä, ja nyt päätin rekata kun kalenterissa tuntuu olevan väljyyttä, sillä oletan että täältä löytyy niin paljon uusia juttuja etten malta olla kokeilematta heti! Tuntuu että omalla kohdalla harrastus saa vaan kokoajan tuulta purjeisiin, kun alkuun ajattelin että haluan käyttää vain helmiä, kuitenkin mukaan tulleet kaiken maailman riipukset ymv, ja vannoutuneena hopea-ihmisenä tuli sitten tilattua kullan värisiä juttujakin äskettäin, odottaen koska tulee pronssit yms jutut mostä en ole edes osannut haaveilla. ;D Harrastus senkun laajenee, mutta innolla odotan kaikkea uuttaa ja jännää mitä tästä voikaan oppia.. :)

http://www.muistettu.com on blogini joka aikoinaan muinoin sisälsi enemmänkin valokuvausta yms. mutta muuttanut muotonsa helmiaskarteluun.
casmida

ViestiKirjoittaja casmida » Ti Loka 30, 2012 23:48

Hei vaan kaikille!

Innostuin korujen tekemisestä 10-vuotiaan tyttöni innostamana. Tyttö halusi kauheasti tehdä koruja ja tähän mennessä pujotellut helmiä kuminauhaan ja siimaan. Nyt oli tehnyt kaverillaan hopeoidusta langasta ja helmistä korun itselleen. Siitähän se mopo sitten lähti ojaan ja on tullut tilattua vaikka mitä :D

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut