ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

littlemayana
Oikea käyttäjä: Olen

Re: ESITTÄYTYMISKETJU

ViestiKirjoittaja littlemayana » Su Joulu 02, 2012 21:24

Heipähei :)

Täällä kirjoittelee tämmöinen nuori parikymppinen menninkäistyttö. Opiskelen ohjaustoiminnan artesaaniksi ja pienestä asti olen kokenut suurta vetoa luovuutta ja näpertelyä vaativien juttujen pariin :)

Koruaskartelusta taisin varsinaisesti innostua joskus vuosi takaperin, pääosin kyseessä siis ihan koulun ulkopuolinen harrastus. Hyvin alkutekijöissä tässä vielä ollaan, joskin on ollut huima huomata miten paljon jo tuossa vuodessakin on kehitytty! :)

Oon kovin kiinnostunut luonnosta, vieraista kulttuureista, mystiikasta, tarinoista ja myyteistä... Nämä asiat ovat inspiraationani ja innoittajanani! Materiaaleista lemppareitani ovat metallilanka (olen rakastunut kieputteluun ja sitä tahtoisin oppia loputtomasti lisää), kauniit kivet, sulat, mokka ja nahka yms. luonnonmateriaalit.

Jos jotakuta kiinnostaa, kuvia koruista ja muista tekemistäni käsitöistä löytyy blogini osoitteesta http://www.littlemayana.blogspot.fi/ :)

Ihanaa joulukuuta kaikille! <3
metsähahmo
aloittelee siemenhelmillä

ViestiKirjoittaja metsähahmo » Ke Joulu 19, 2012 10:40

Mööööö :jippii:
Kanta-Hämeestä olen peräisin, yli 20- mutta alle 30-vuotias. :D
Siemenhelmet ovat olleet pitkän aikaa asia, jotka tahtoisin hallita kun olen ystävien tekosia vierestä seuraillut.
Toisena ääripäänä ovat suuret lasiset, puiset, kiviset helmet, myös muutkin luonnonmateriaalit.
Hamstraan helposti helmiä, jotka jäävät laatikon pohjalle.. mutta kun niitä on niiiin paljon hienoja erilaisia! :wtg:
anninka
suunnittelee Balin-matkaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja anninka » Ke Tammi 02, 2013 1:34

Heipsis kaikille!

Mahtavaa että tällainen sivusto on olemassa! Olen jo hetken aikaa käynyt täällä lueskelemassa ja sain nyt itsenikin rekisteröityä eli tässä lyhyesti minusta:
Olen 33-v neljän tyttären äiti, kotona kahden nuorimman kanssa ainakin vielä vuoden tai kaksi, toiveissa olisi sitten päästä opiskelemaan jotain käsillätekemistä, koruilua, en ihan ole vielä varma mitä. Koruilua olen harrastanut satunnaisesti vuosia mutta nyt viime syksynä iski oikein koruilukuume, ideoita olisi enemmän kuin aikaa niitä toteuttaa. Hieman vielä etsin omaa tyyliäni, kun vähän kaikki kiinnostaa ja kaikkea pitää ainakin kokeilla! :jippii:

Sain myös oman blogin perustettua hetki sitten, mitä siis myös vielä opettelen, kuten myös valokuvausta... Blogissani pääasiassa koruilu-juttuja, mutta välillä saattaa olla muitakin käsitöitä, leivontaa ja millon mitäkin. http://salakaappi.blogspot.fi/ Kommentit ovat tervetulleita!

anninka (blogissa löytyy oikea nimi, en ymmärrä miksen sillä tänne rekisteröitynyt... :huh: )
Lupu

ViestiKirjoittaja Lupu » Ke Tammi 09, 2013 22:30

Moikka kaikille!
Täällä Pirkanmaalta reilu nelikymppinen koruiluun täysin hurahtanut nainen. Ajatuksia koruilusta on ollut muutaman vuoden ajan sen kummempia kuitenkaan tapahtumatta, mutta täydellinen hurahdus tapahtui viime kesänä, kun kävin yhden korukurssin ja kävin ensimmäisen kerran helmikaupassa. Se oli sit menoa, jonka loppua ei näy. Olen 3 lapsen työssäkäyvä äiti, jonka suurin osa ajasta kuluu töissä, omissa ja lasten harrastuksissa+kuskauksissa ja normikotihommissa, mutta kaikki ylimääräinen aika onkin sitten lähes pyhitetty koruilulle, jota mielestäni on liian vähän, mutta sillä mennään. Ajatuksia ja ideoita on enemmän kuin ehtii toteuttaa, mutta koko ajanhan nuo lapsetkin kasvaa ja alkaa pärjään omillaan enemmän ja enemmän. Tytär 7-v. on kyllä minun myötä innostunut ja muutaman korun hänkin on itselleen tehnyt. Ihanaa, kun jotkut jaksavat ja ehtivät esittelemään ja päivittämään galleriaansa, mulla taitaa tämä osasto jäädä paljolti katselun puolelle. Josko joskus ehtisin kommentoimaan edes jotain?
uruz
Lasku: 8

ViestiKirjoittaja uruz » Su Tammi 20, 2013 23:43

Moi
Neljävitonen setä joka reenailee korujen vääntelyy kaikesta mitä eteen tulee, nyt olis sit aika muutama koru tehdä tai no on niitä jokunen jo tullut ulos :o tuutista. Yks mieluinen harrastus on huutokaupoissa luuraaminen, sieltä tarttuu korujen lisäksi antiikkia ja taidetta. No nyt vaan saha rumaan kouraan ja kohti uusia pettymyksiä :D .
Pulmat ovat vain työpukuisia mahdollisuuksia.
kitinen
löytänyt aidot helmet
Viesti:

ViestiKirjoittaja kitinen » La Tammi 26, 2013 5:08

Heips!

Yksi aloitteleva koruilija täälläkin, 27-vuotias nainen Pirkanmaalta. Pitkään sairauslomalla olleena piti keksiä uutta sisältöä arkeen, joten pahaa-aavistamattomana menin syksyllä ilmoittautumaan parille helmityökurssille ja sille tielle jäin :D Muina harrastuksinani mm. yritän pitää ruoka- sekä kissablogeja ja pelaan lautapelejä.

Toistaiseksi tuppaa mun helmeilyni taipumaan enimmäkseen uusien helmien hipelöimiseen ja hamstraamiseen, mutta pikkuhiljaa tässä opetellaan helmistä välillä luopumaankin. Erityisesti useammalla vaijerilla tehtyihin koruihin olen mieltynyt ja tällä hetkellä on siemenhelmitöiden opetteleminen työn alla. Vielä tuntuu tiedon ja mahdollisuuksien paljous vähän musertavan pientä helmeilijää, mutta kevään kurssipaikat on jo varattuna ja innostus on kova päästä lisää uusia tekniikoita harjoittelemaan ;)
tuulivir

ViestiKirjoittaja tuulivir » La Helmi 02, 2013 15:33

Hei kaikille!

Täällä kirjoittelee yli 40-kymppinen perheellinen nainen. Innostuin koruaskartelusta muutama kuukausi sitten. Myös kaksi siskoani harrastaa koruaskartelua. Harrastuksiini kuuluu myös korttien teko, joka tosin on vähän hiipunut koruaskartelun tullessa kuvioihin ja kaikenlaiset muut kädentaidolliset harrastukset. Vähän vaihtelee laidasta laitaan fiiliksen mukaan. :)

Tässä muutaman kuukauden aikana olen tullut siihen tulokseen, että paras on tilata helmeilytarvikkeet netistä jos meinaa saada sitä mitä haluaa. Ainakaan täällä Keski-Uudellamaalla ei noista askartelukaupoista saa kaikkea mitä haluaa. Tai sitten olen missannut sen superhyvän kaupan. :roll:

Varautukaa siihen että tulen ajan kuluessa esittämään tyhmiä kysymyksiä, jos niihin en keskusteluista löydä vastauksia. :)
SandraH

ViestiKirjoittaja SandraH » La Helmi 16, 2013 22:06

Moikka,

olen lähes 40v Saksalainen nainen Suomessa :) (Toivottavasti ei harmitta kun minun Suomen kielitaito ei ole niiiiiiin vahva)
Nimeni on Sandra ja suuri harrastus ovat minun hevoset.

Kun elämätilanne on muutannut, perustettin minun oma pikku tmi - SH Equestrian Selection.
Minun "koruaine" asuu aitoa oma pihalla, teen jouhikoruja.

Muut harastukset ovat liikunta, musiikkia ja taide, maalaan myös itse Vedic Artin prinsiipista taulua kun minulla on aina "kutitava sormet" :)

Tässä löytyy minun kotisivu, ja olen myös FBissä:
www.shes.fi
www.facebook.com/SH.EquestrianSelection
maripauliina
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja maripauliina » Su Helmi 17, 2013 13:14

Upeita koruja, Sandra! Tervetuloa! :nod:
hullaantunut

ViestiKirjoittaja hullaantunut » Su Maalis 10, 2013 22:33

Moikka kaikki!

Esittäydynpä minäkin kun juuri vasta tänne rekisteröidyin.
Olen reilu kolmekymppinen naimisissa oleva Keravalainen kahden pienen lapsen äiti joka on hullaantunut kaikenlaiseen askarteluun ja muutenkin kaikenmaailman käsitöihin, nyt on hirmu helmikoruhullutus -viimeksi hulluus oli askarteluun :D

"Ongelmani" on oikeastaan siinä että mulla ei ole mielikuvitusta siis silleen että en osaa tostavaan tehdä mitään, vaan tarvitsen aina mallin tai nähdä jotain kivoja ideoita joista sitten aina yritän tehdä. Mä aina googlettelen tai lainailen kirjoja ja kokeilen jos löydän jonkun kivan mallin, osaan toki tehdä sitten löytämästäni mallista aina omanlaiseni ja siitä sitten usein vähän sovellankin omanlaiseni.
En ole ikinä tehnyt helmikoruja tai muutenkaan koruja mutta olisi tosi kiva oppia tekemään, ois ihana just tuunata/käyttää vanhoja koruja ja tehdä niistä uusia ihanampia :) Tuli juuri tilattua vähän helmiä, narua ja nauhaa ja nyt mietinkin että mitähän kivaa niistä osaisi tehdä :jippii: Viimeksi kävin Helsingissä kädentaito messuilla etsimässä kivoja ideoita :)
amorosa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja amorosa » Ma Maalis 11, 2013 11:05

Tervetuloa hullaantunut!
Täältä löytyy kyllä etsimällä vaikka mitä mielenkiintoista keskusteluista,kysymyksista kuviin saakka ja kysyäkin voi.
Tuossa oikealla yläkulmassa on "Etsi"-Tarkennettu haku, joka on mainio tapa löytää pulmatilanteisiin ratkaisuja. Vuosien saatossa on kysytty ja vastattu laidasta laitaan, joten nopeiten saa yleensä vastauksen sieltä.

Antoisaa koruilumatkaa Sinulle :D .
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
hullaantunut

ViestiKirjoittaja hullaantunut » Ma Maalis 11, 2013 12:38

Hei Onko Uudellamaalla (tai lähellä Keravaa) mitään kutsuja tiedossa missä voisi opetella koruilua? Itsekin voisin sellaiset järjestää jos olisi kiinnostuneita ja opettaja pitäisi tietenkin saada =)
jeanie
suunnittelee Balin-matkaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja jeanie » Ma Maalis 11, 2013 15:44

hullaantunut kirjoitti:Hei Onko Uudellamaalla (tai lähellä Keravaa) mitään kutsuja tiedossa missä voisi opetella koruilua? Itsekin voisin sellaiset järjestää jos olisi kiinnostuneita ja opettaja pitäisi tietenkin saada =)

Minä olen myös Keravalta :). En tiedä osaisinko opettaa, neuvoa kyllä esim vaijerikorujen tai linkitettyjen korujen tekoa :).
hullaantunut

ViestiKirjoittaja hullaantunut » Ma Maalis 11, 2013 16:42

Kiva Jeanie, ois kiva nähhä/kuulla jos osaisit jotenkin tällasta alottelijaa opettaa =)
kitinen
löytänyt aidot helmet
Viesti:

ViestiKirjoittaja kitinen » Ma Maalis 11, 2013 18:40

Tämä nyt on OT tähän ketjuun, mutta tuli tuosta hullaantuneen kysymyksestä mieleeni, että onko täällä foorumilla jossain jonkinlaista tapaamisketjua? Itselläni kun ei ole lähipiirissä oikein ketään helmeilyn päälle ymmärtävää niin olis mukavaa pitää ns. askarteluiltamia ilman, että tarvitsee maksaa itsensä kipeäksi jokaiselle alueen ohjatulle kurssille osallistumisesta.

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut