ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

hunski
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re: ESITTÄYTYMISKETJU

ViestiKirjoittaja hunski » Ma Maalis 11, 2013 18:50

Tuolla ajankohtaiset asiat puolella on välillä huudeltu tapaamisia eri paikkakunnilla. Sinne voi laittaa viestin ja kysyy oman paikkakunnan tyyppei tapaamisen suunnitteluun
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
kitinen
löytänyt aidot helmet
Viesti:

ViestiKirjoittaja kitinen » Ma Maalis 11, 2013 19:33

Ah joo, ajankohtaisista aiheista katselinkin! Kovin hiljaiselta siellä vaikuttaa, mutta täytynee joskus perehtyä tarkemmin. Kiitos vastauksesta! :)
EvaSama
lasihelmien lumoissa
Lasku: 8

ViestiKirjoittaja EvaSama » La Maalis 23, 2013 15:33

Heippa,
liityin juuri tänne ja huomaan, että täällä on jo tuttuja tuolta blogimaailmastani :D
Olen pitänyt blogiani vuoden ajan ja koruillut pikkasen kauemmin. Kokeilumielessä tein avainkaulakorun ja siitä se siten lähti. Mitään kurssia en ole käynyt,vaikka halua olisi. Kirjat ja netti on ollut apunani ja tietty toiset koruilijat, joilta saa mukavasti vinkkejä.

Korujen tekeminen on ollut minulle suuri apu ja oikeammin terapiaa poikani vammauduttua onnettomuudessa 8/2011 :cry:
Ilman koruilua olisin varmaan joutunut olemaan enemmän hoidettavana itsekin. Mutta tähän en enempää laita, jos joku jää miettimään, blogini on auki.

Olen 52 vuotias ja kahden teinin äiti, naimisissa ja työelämässä,joskin teen tällähaavaa 30 tuntista viikkoa edellä mainitusta syystä. Olen poikani omaishoitaja osan päivästä.
Poikani täyttää 18v just ihan kohta ja tytär 16 heinäkuussa.

Koruilen pääasiassa lasihelmiä,kiviä,kristallia,valmiita korumetallia ja valmiita hopeaosia käyttäen. Haaveissa olisi vielä oppia työstämään hopeaa koruiksi myös. :wtg:
Joitakin koruja on mennyt kaupaksikin ja mm. avainketjuja työkavereille. Nettikauppaa olisi mukava pitää, mutten katso olevani vielä niin taitava. :?
Muita harrastuksiani on lukeminen,käsityöt(neulominen,virkkaaminen) ja kaikenlaisen "roskan ja joutavan" kerääminen ja hyötykäyttö :mrgreen:

Nyt aion pikkuhiljaa perehtyä tähän foorumiin ja toivon, että saan tästä myös sisältöä elämääni :idea2:
Kukaan ei ole seppä syntyessään.

http://korustamo.live.fi/
%$ir^^!
aloittelee siemenhelmillä

ViestiKirjoittaja %$ir^^! » La Huhti 13, 2013 13:55

Heippa vaan kaikille!
Ihan nopea esittely itsestäni. Olen 35-vuotias sipoolainen ja todellinen helmihullu! Olen harrastanut omaksi ilokseni kauan jo korujen valmistamista. Jossain vaiheessa suunnitelmissa myös oman blogin perustaminen :) Kiva olla vihdoin foorumilla!
Kesäkuu
lasihelmien lumoissa

ViestiKirjoittaja Kesäkuu » Ti Huhti 16, 2013 20:56

Hei

KÄytän myös mahdollisuuden esittäytyä, kun pikku hiljaa tulee täällä pyörittyä aina vaan enemmän.

Olen 44-vuotias kahden ala-asteikäisen pojan äiti Espoosta, joka on aloittanut koruharrastuksen vasta viime vuoden marraskuussa. Innoittajana toimi ystävien kanssa tehty sopimus siitä, että joululahja pitää tehdä itse (huh huh). Siinä sitten pyörin Akateemisessa ja satuin helmityökirjojen luo. Se oli menoa :jippii:

Parin korun jälkeen, tiesin, että tämä on niin mun juttu!! Sen jälkeen kaikki ylimääräiset rahat on mennyt helmiostoksiin, yrityksen ja erehdyksen kautta on löytynyt oma tyyli tehdä koruja. Aikaisemmin korukiinnostukseni oli suuntautunut valmiiden korujen ostamiseen, mutta nyt on tullut tuunattua entisiä ihania ostoksiakin.

Työurani olen tehnyt liike-elämän palveluksessa, mutta nyt hyppään kohti tuntematonta ja opiskelen itselleni sosiaalityöntekijän pätevyyden. Sitten vaihdan powerpointit ja excelit ihmisiin! Muita harrastuksia on vapaaehtoistyö eri järjestöissä ja lukeminen.
"Jos haluat mennä nopeasti, kävele yksin.
Jos haluat päästä pitkälle, kulje yhdessä toisten kanssa." - Afrikkalainen sananlasku
tassu
lasihelmien lumoissa
Viesti:

ViestiKirjoittaja tassu » Ke Heinä 03, 2013 12:41

Moi!

Olen kohta 28-vuotias ikinuori Vantaalta.

Aina olen tykännyt tehdä käsillä kaikenlaista, kortteja, koruja, nukkekotijuttuja, piirrän, maalaan jne.. melkeinpä kaikki kädentaidot kiinnostavat (neuloa ja virkata en osaa).

Juuri tällä hetkellä olen saanut vakavan fimohimon joten itse tehtyjä korutarpeita syntyy kuin sieniä sateella.

Asun kahden kissan, koiran ja kanin kanssa. :ooh:

En ole työelämässä sairauden vuoksi, joten aikaa riittää..

Blogia olen juuri laittamassa pystyyn, olen jumissa logon kanssa, mutta kunhan saan sen valmiiksi niin laitan osoitteen julkiseksi.
- Toisen roska on toisen aarre -

www.tassuntekeleet.vuodatus.net
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » Ke Heinä 03, 2013 14:04

Tervetuloa taas kaikki uudet koruiluun hurahtaneet! Nyt vaan ahkerasti kommentoimaan ja kirjoittelemaan, niin saadaan tämä ihana tapaamispaikka hiukan aktiivisemmaksi.
tassu
lasihelmien lumoissa
Viesti:

ViestiKirjoittaja tassu » Ke Heinä 03, 2013 15:09

Kiitos! Tosi hienoa kun löysin tän paikan, tosin melkein pelottaa lukea ketjuja kun hurahdan kaikkeen uuteen aina niin innolla ja sit ihmettelen että mihin mun rahat on kadonnu... :haahaa:

Vaan nyt on mun blogi aloitettu, en ihan varma ole osaanko enää vuodatusta käyttää kun tästä on niin kauan kun viimeksi olen tälläistä blogia pitänyt, mutta tuolta se löytyy: (toivottavasti) http://tassuntekeleet.vuodatus.net/?page=2
- Toisen roska on toisen aarre -

www.tassuntekeleet.vuodatus.net
eleanet
Viesti:

ViestiKirjoittaja eleanet » To Heinä 04, 2013 19:01

Käynpä minäkin esittäytymässä, vaikka tuonne ammatinharjoittajaketjuun kohta kuulunkin :D

Olen keski-ikäinen koruharrastaja Uudeltamaalta. Olen aina ollut täysin koruhullu, makuuhuoneeni suorastaan pursuilee vuosien varrella kertyineitä koruja. Paras hankinta ikinä oli ihana korukaappi, jossa kaikki koruni nyt ovat siistissä järjestyksessä.. ongelmana vain se, että tila alkaa sielläkin olla vähissä.

Olen aina harrastunut kaikenlaista käsillä tekemistä. Korujen itse tekemisen aloitin reilu vuosi sitten -aloittelija olen vielä- mutta sisukkaasti jo tässä vaiheessa olen aikeissa perustaa myös pienen verkkokaupan. Kyseessä on puhdas perheyritys, jota aiomme pyörittää kaksin lapseni kanssa. Korujen kanssa puuhailu on ihanaa vastapainoa päivätyölleni tietotekniikan parissa! Aluksi myymme koruja, mutta todennäköisesti myöhemmin myös korutarvikkeita.

Verkkokaupan sivut ovat parastaikaa tekeillä, mutta Facebookista löytyy jo meistä tietoa osoitteesta https://www.facebook.com/eLeanet.fi. Tervetuloa tykkäämään!

Nämä allaolevat ja muita käsintehtyjä kesäkorviksia löytyy noilta sivuiltamme. Laitan arvontaan näistä yhdet Helmetin käyttäjien kesken :D Eli käy tykkäämässä eLeanetin Facebook-sivua osoitteessa http://www.facebook.com/eleanet.fi ja käy lisäksi tykkäämässä+kommentoimassa kuvaa tyyliin "Helmetistä terveisiä.." tms, niin osallistut arvontaan!
Kuva

Verkkokauppa http://www.eleanet.fi
Sähköposti kauppa(at)eleanet.fi

Käythän tykkäämässä meistä Facebookissa osoitteessa https://www.facebook.com/eLeanet.fi :)
Tykkääjille luvassa alennuksia, arvontoja sekä muuta kivaa!
eleanet
Viesti:

ViestiKirjoittaja eleanet » Su Heinä 07, 2013 21:17

Kauppa on nyt avattu osoiteessa http://www.eleanet.fi :jippii:

Kaupan avasimme 7.7. kello 7 illalla. Valikoimassa tällä hetkellä valmiita koruja, mutta korunosat seuraavat myöhemmin! Tervetuloa ostoksille ja tai tykkäämään! Kehitämme kauppaa jatkuvasti ja tuotelajikoima laajenee koko ajan.

Verkkokauppa http://www.eleanet.fi
Sähköposti kauppa(at)eleanet.fi

Käythän tykkäämässä meistä Facebookissa osoitteessa https://www.facebook.com/eLeanet.fi :)
Tykkääjille luvassa alennuksia, arvontoja sekä muuta kivaa!
Aduro

ViestiKirjoittaja Aduro » To Elo 15, 2013 19:09

Uusi koruintoilija tulee joukkoonne :jippii:

Olen siis kohta 25 vuotias nainen Itä-Helsingistä. Äiti kutsu mua pienenä harakaksi koska pidin niin paljon kaikesta kimmeltävästä ja koruja olisi aina pitänyt saada lisää. Nyt niitä onkin jo jonkin verran kertynyt.

Itse korujen tekemistä olin pitkään miettinyt kunnes tänä maanantaina viimein poikaystävän rohkaisusta ostin pihdit ym. pakolliset tarvikkeet ja aloitin ihan nollasta. Rannekoruja tein samalta istumalta kolme, ja tajusin että tää on niiiiiin mun juttu! :ooh: Tekniikoista haluan oppia hirveesti lisää, mm. emalointi ja hopean hapettaminen kiinnostaa.

Tässä kuvaa ekoista töistä:

Kuva

Multa löytyy kotoa kaksi koiraa ja kolme kissaa, joten niiden parissa kuluu myös aikaa :) Huovuttajille ja kutojille tiedoksi että multa saa kaksi kertaa vuodessa pehmeää koiran karvaa, sillon kun toi samojedi turkkinsa tiputtaa :) Mustaa karvaa saa myöskin, mutta sitä tulee alle puolet vähemmän.
LasiLisko
Viesti:

ViestiKirjoittaja LasiLisko » La Loka 19, 2013 15:18

Esittäydynpä minäkin:

Olen 25-vuotias ''aikuinen'' nainen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta, tarkemmin sanottuna Lappajärveltä. Olen käynyt paitsi lukion että jo yhden ammatillisen tutkinnon (kuvallinen ilmaisu) ja nyt opiskelen toista, tällä kertaa korusuunnittelua ja -valmistusta Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksessa Kihniössä, erikoistuen lasiin materiaalina.

Harrastan aina vaihtelevasti erilaisia käsitöitä, tällä hetkellä olen hurahtanut pehmolelujen ompeluun, sekä niiden lisäksi piirtämistä/maalausta sekä käsin että photoshopilla, fantasiakirjallisuutta ja perheemme sekarotuisen koiran kanssa lenkkeilyä, ajoittain myös uimista ja kuntosalilla käyntiä.

Olen aina pitänyt käsillä tekemisestä ja koruihin rakastuin kun edellisen ammattikoulun opintojen päätyttyä työskentelin savipajamyymälän myyjänä missä jouduin maalaamaan ja valmistamaan puisia kaulakoruja ja rintakoruja. Aloin itse miettiä minkälaisia koruja itse tekisin ja kun työt loppuivat, huomasin että tuonne Kihniöön oli haku juuri sopivasti. Pääsin sisään ja puolessa vuodessa olin niin rakastunut hommaan että nyt olen päättänyt kun valmistun hakea ensi keväänä kultasepän opintoihin.

Materiaalina käytän koulun hengessä sulatuslasia ja itse tekemiäni lasihelmiä mutta myös hopeaa ja nyttemin nahkaa. Kuvia töistäni löytyy täältä: LasiLiskon Facebook-sivut
Pomp
Lasku: 18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pomp » Ke Marras 13, 2013 17:33

Heipä hei!

Olen 24-vuotias helmiin hurahtanut nykyinen vantaalainen, joka vasta kirjautui foorumille tänään :D Helmien lisäksi kiinnostuksen kohteita on vaatteiden tekeminen, ompelu noin yleisestikin ja kynsien lakkailu. Helmiä tykkään käyttää vähän eri tavalla kuin ekana voisi ajatella, sillä en tosiaan edes osaa tehtä perinteisiä kaulakoruja saati muita koruja :D Omat helmeni meneekin kankaalle langan ja neulan avulla koristukseksi. Myös muoti on lähellä sydäntä ja sitä olisi tarkoitus päästä opiskelemaan vielä jossain vaiheessa.

Blogikin löytyy (kynsiä, muotia, vaatteita, käsillä tekemistä ja yleistä avautumista ja liibalaabaa) TÄÄLLÄ
Korula

ViestiKirjoittaja Korula » Ma Tammi 27, 2014 1:28

Olen 25 vuotias jo lapsesta saakka koruja keräillyt Korulan pitäjä http://korula.webs.com/
Aluksi sain erilaisia siskojeni vanhoja helmikoruja ja myöhemmin aloitin itse korujen ostelun.
Aina kun näen mielenkiintoisia koruja korukauppojen ikkunassa niin en voi olla pysähtymättä katsomaan.
Joskus teen myös itse koruja, esim. liian pitkästä kaulaketjusta saa helposti tehtyä rannekorun.
Pidän myös koruista joilla on jokin tarina, toivottavasti ne parhaimmat korutarinat ovat vielä edessäpäin.
Parhaimmat korulöytöni olen tehnyt ulkomailta, jossa on monipuoliset ja edulliset valikoimat.
Pidän uniikeista koruista, koruista joissa on yksityiskohtia, turkooseista koruista, helmistä, strassikoruista, kissa -aiheisista koruista ja paljon muista.
Myyn myös joitakin korulöytöjäni ylläolevalla Korula sivullani.
ChibiKettu

ViestiKirjoittaja ChibiKettu » Ma Helmi 24, 2014 19:05

Moi kaikki helmettiläiset!
Oon justiin vähän aikaa sitten tullu tänne ja varmaan aika nopeesti sopeudunkin. Oon tällä hetkellä ekaa vuotta ammattikoulussa opiskelemassa merkonomiksi ja siinä samalla teen töitä HelmiOrvokki-äidin kanssa Gemellissä.

Opettelen myös lisää korujen tekemistä, kun oon monta vuotta sitten äidin opastuksella aloittanut tämän ihanan harrastuksen. Vähän myöhemmin aloittamisen jälkeen innostus hieman hiipui, kun ei mikään meinannut onnistua, mutta olen nyt innostuneempi kuin koskaan. Ketjujen punonta on varmaan se, mikä saa parhaimmat taitoni esiin. Tykkään tietenkin muistakin tekniikoista, mutta ketjujen punonta on ehkä luontaisinta puuhaa. ;) Myös korvisten tekeminen on mukavaa.

Lempikivilajejani ovat mm. Aventuriini, Akaatit, Sodaliitti, Turmaliini (ne uskomattoman ihanat värit), Tiikerinsilmä, Tiikerinrauta, Kivettynyt puu ja Vuorikristalli. On niitä tietenkin muitakin, mutta kaikkia en nyt tässä ainakaan viitsi luetella. Kuitenkin ne ovat niin kauniita kaikki, varsinkin kaikki kirkkaimmat ja värikkäimmät! :love: .

Sitten hieman muuta tietoa... Olen varsinainen hölösuu. Aina kun juttelen jonkun kanssa, se on yleensä minä, joka koko ajan puhuu. Olen myös huomannut pälättäväni koko ajan taukoamatta, kuten puhelimessa ollessani en huomaa ollenkaan akun loppumista, minä kun puhua pälpätän enkä tiedä, kuuleeko kaveri vai ei. :D
Nimimerkistäni varmaan arvaatte lempieläimeni. No kettuhan se! On niin suuri pakkomielle kettuihin, että on jo suoranainen ihme, etten ole jo muuttunut itsekin ketuksi. Piirrän kettuja, kettuja ja kettuja, ja kyllä muitakin eläimiä tulee piirrettyä, kuten kissoja ja ihmisethän ovat myös eläimiä, joten niitä myös. Omistan kaksi kettusarjaa, joissa on keksimiäni kettuhahmoja... Ja jostain syystä JOKA KERTA, kun esittelen itseäni, eksyn tähän samaan kettuaiheeseen. :P
Olen todella liikunnallinen ja liikun aina kun voin. Olen siis tälläinen: :jippii: . Tykkään myös lukemisesta, musiikin kuuntelusta ja tanssimisesta, ja olen ollut jo 10 vuotta kuvataidekoulussa. Joskus ihmettelen, miten ehdin harrastaa niin paljon. Piirroksetkin tulevat noin vartissa... :wtg:
Tässä oli ehkä jo tarpeeksi informaatiota. Nähdään pian keskusteluissa (kun vaan osaisi kommentoida johonkin jotain)! :D

T: ChibiKettu, "What does the Fox say?"
What does the Fox say?

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut