Helmien koko vaijerikorussa?

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Helmien koko vaijerikorussa?

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » Su Loka 25, 2015 23:26

Pitkästä aikaa kokeilin tehdä vaijerikaulakorun ja helmiksi valitsin pyöreitä 12 mm lasihelmiä. Ajatuksena oli laittaa lasihelmet peräkkäin ilman mitään välihelmiä ja "koristeeksi" vain yksi hopeoitu metallihelmi. Huomasin tehneeni väärän ratkaisun, kun kaulakorusta tuli niin jäykkä, ettei se taipunut mitenkään kauniisti kiepille, vaikka en mitenkään tiukasti päätellytkään vaijeria. Ei muuta kuin purkuun. Vaijerikoruna olisi ilmeisesti vaatinut välihelmet väliin. Hopeoituun kuparilankaan kieputeltuna, joihinkin pätkiin 2 helmeä rinnan ja muutoin yksistään yksinkertaisilla ei-kierteisillä lenkeillä sain itseäkin miellyttävän lopputuloksen. Koru lähti heti eteenpäin sinisenrakastajalle :D. Mahtaisiko tuo vaijerisysteemi toimia rannekorussa ilman välihelmiä?
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Re: Helmien koko vaijerikorussa?

ViestiKirjoittaja Bezelset » Ti Loka 27, 2015 10:11

Ei mahda toimia noin isoilla helmillä ilman välihelmiä :)
korukatti
korukivikasan keskellä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

ViestiKirjoittaja korukatti » To Loka 29, 2015 17:43

Olen törmännyt samaan asiaan ja yleensä laitankin vähintään muutaman helmen välein jonkun välihelmen.

Nykyään ongelmana minulla on vaijerinsuojat, ne raapii. En tiedä,olenko vaan ostanut ulkomailta jotain huonolaatuisia kun muita en ole päässyt testaamaan. Oli niin iso erä. että on riittänyt pikään, jotain pronssinvärisiä.

Onkohan noihin jotain viisastenkiveä. Yritin viilatakkin mutta siinäkin on aika iso homma kun valmiita töitä on riittämiin. Kokeilin myös litistää mutta aina jostain kohtaa raapii... :roll:
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » To Marras 05, 2015 15:59

korukatti kirjoitti:Olen törmännyt samaan asiaan ja yleensä laitankin vähintään muutaman helmen välein jonkun välihelmen.

Nykyään ongelmana minulla on vaijerinsuojat, ne raapii. En tiedä,olenko vaan ostanut ulkomailta jotain huonolaatuisia kun muita en ole päässyt testaamaan. Oli niin iso erä. että on riittänyt pikään, jotain pronssinvärisiä.

Onkohan noihin jotain viisastenkiveä. Yritin viilatakkin mutta siinäkin on aika iso homma kun valmiita töitä on riittämiin. Kokeilin myös litistää mutta aina jostain kohtaa raapii... :roll:

No niinhän se onkin, vois laittaa niitä välihelmiä myös muutaman helmen välein eikä joka väliin :idea2: ! Kiitos tuhannesti korukatti!
Tuo vaijerinsuojaongelma onkin kinkkinen, kun ne raapivat ovat jo valmiissa koruissa. Olen huomannut, että noissa suojissakin on eroja mallissa, jotkut ovat siitä putkiosuuden juuresta leveämpiä ja varsinkin puristettaessa suojaan taipuu sellainen terävä kulma...oi elämä, kun on helppo selittää... :lol: Hopeisissa en ole tätä huomannut, vaan jossain halpaversioissa...

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut