työskentelytilat

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Millainen
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5
Viesti:

Re: työskentelytilat

ViestiKirjoittaja Millainen » Pe Marras 06, 2009 17:35

Meillä oli käynyt eilen tulostaan mitään ILMOITTAMATTA maalarimies tasoittamassa, hiomassa ja maalaamassa työhuoneeni seinää. Arvatkaapas vaan oliko kaikki työpöydällä olleet kallisarvoiset aarteet valkoisen pölyn peitossa tuon käynnin jäljiltä :(

Oltiin kyllä siis ihan itse vuositarkastuksen yhteydessä ilmoitettu että seinässä on rako, tulkaahan korjaamaan, mutta olisvat nyt voineet ilmoittaa että milloin asia hoidetaan eikä tulla vaan omin luvin...
Mimme
sijoittaa jalokivilaatuun

ViestiKirjoittaja Mimme » Pe Marras 06, 2009 19:01

Millainen, tuostahan vois nostaa metakan. Ei kenenkään kotiin saa tulla ilmoittamatta, ellei ole kyseessä joku hätätilanne (vrt. tulipalo tai vesivahinko).
Mä ainakin huutaisin ku hinaaja.
Millainen
suunnittelee Balin-matkaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Millainen » Pe Marras 06, 2009 19:19

No niinpä!! Mutta en sitten jaksanut alkaa huutamaan kun kuitenkin meidän asialla olivat. Aion kyllä laittaa kiukkuista palauteviestiä sille firmalle että mikä ihmeen käytäntö tuollainen on.
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » La Marras 07, 2009 21:50

Kyllä meilläkin taisi noita vuositarkastuksia joku käydä tekemässä ilmoittamatta. Tai siis kyllähän ne ovikelloa soittivat ja odottivat, mutta jos ketään ei ollut kotona niin tulivat sitten tekemään hommia ja jättivät jonkun lapun tekemisistään. Mutta tosi typerää jos eivät ole osanneet suojata paikkoja ennen toimenpiteitä!
Hamsteri
Swarovski-kuumeessa

ViestiKirjoittaja Hamsteri » La Marras 14, 2009 12:51

Minä väkerrän olohuoneen nurkassa olevassa nojatuolissa. Kaikki helmet claes olssonin lokerikoissa ympärillä, ja auta armias, jos joku meinaa vallata nojatuolin tv:n katsomista varten! :wink: Ei ehkä ergonomisin tapa työskennellä, mutta siinä on tavallaan kaikkien "saatavilla" ja tapahtumien keskipisteessä...
Joskus perhe huomauttaa, että onko pakko tehdä olohuoneesta työhuone....mutta kun ei ole työhuonetta. Perheen äidin täytyy vain valloittaa se oma tila.
Jinsku
aloittelee siemenhelmillä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jinsku » Su Marras 15, 2009 13:41

Minä näpersin edellisessä asunnossa koruja pikkiriikkisen keittiöni nurkassa. Nyt uudessa kodissa minulla on oma työtila kodinhoitohuoneessa eli "korunhoitohuoneessani". Koruharrastus onkin saanut paljon uutta puhtia paremmasta työtilasta. Kodinhoitohuoneeseen kiinnitettiin pyykkikaapin sivuseinään ikeasta ostettu kannettavalle tietokoneelle tarkoitettu kaappi, joten työpisteeni taittuu kasaan kun en tee koruja. Korutarvikkeille on parilukollista kaappia niin lapset ei pääsi niitä tonkimaan.

Eilen uskaltauduin laattalattialla skamolex-levyjen päällä juottamaan korupiikkejä ja renkaita. Tohon ostin jo keväällä, mutta näin kauan keräsin rohkeutta ennenkuin aloin kotona juottamaan. Ei varmaan tarvitse enää korupiikkejä ostella, sen verran näppärästihän niitä saa tehtyä.
PikkuMyy
Viesti:

ViestiKirjoittaja PikkuMyy » Su Marras 15, 2009 19:12

Tällänen siit mun uudesta toimisto-harraste-työtilasta sit tuli - kuvassa tosin vain työpöytä, ja siitäkin puuttuu vasemmalta osa. Vastapäisellä seinustalla on kaksi rulokaappia, joista toinen on omistettu oikeille töille ja toinen koruilulle.
Niin ja juottaminen, patinointi yms. tapahtuu sit kodinhoitohuoneessa teräsaltaan äärellä.
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja kanelipipari » Ma Joulu 14, 2009 11:35

Olen ajatellut, ettei pieneen makuuhuoneeseeni ole mahdollista mahduttaa kunnon toimivaa työpistettä. Nyt on kuitenkin alkanut selkää kolottaa tuo ei niin ergonominen työskentelyasento sohvalla, joten pistettiin äitini kanssa harmaat aivosolut tehojumppaan ratkaisun keksimiseksi. Ja löytyihän se :jippii: . Siirtämällä vähän kalusteita eri järjestykseen saadaa aikaiseksi sen verran lisätilaa, että makkarin nurkassa olevan pienen työpöydän viereen saadaan mahtumaan 202cm korkea kirjahyllyn pala. Seinään pöydän yläpuolelle kiinnitetään lisäksi hyllytaso ja sen alle seinään laitetaan naulat, joihin voi ripustaa kaikki pihdit helposti käden ulottuville.
Mä olen niin innoissaan tästä tulevasta työpisteestäni! Saan paljon lisää säilytystilaa tarvikkeilleni ja työskentely tulee paljon miellyttävämmäksi, kun lisäksi vielä nykyinen puinen keittiöntuoli vaihdetaan kunnolliseen työtuoliin. Toteuttamaan tätä päästään joulun jälkeen. Ei vaan millään malttaisi odottaa.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Karneoli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Karneoli » To Joulu 17, 2009 23:41

Päätin laittaa minunkin helmihuoneestani tänne kuva :)

Kuva

Tällainen kaveri löytyy mun helmihuoneesta vastaikkaiselta seinältä, tuli mua oikein tervehtimään kun kuvailin huonetta :)

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Karneoli, La Tammi 23, 2010 6:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
adatodesing.blogspot.com
Partaska

ViestiKirjoittaja Partaska » La Joulu 19, 2009 0:00

Oi hän on söpö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja rotu oli? Ja nimi? ja ja ja ja ja ja....en keksi enempää kysyttävää....
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Karneoli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Karneoli » La Joulu 19, 2009 0:18

Partaska kirjoitti:Oi hän on söpö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja rotu oli? Ja nimi? ja ja ja ja ja ja....en keksi enempää kysyttävää....

Rhacodactylus ciliatus eli harjasgekko, nimeltään Stina eli tyttö :)
adatodesing.blogspot.com
kanelipipari
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja kanelipipari » Ma Tammi 11, 2010 12:37

Kyllä nyt on korujen teko kivempaa kuin koskaan. Viikonloppuna koottiin äitini kanssa tilaamani hyllykkö ja kannettiin useampi säkillinen eri kokoisia muovilaatikoita ja laatikostoja Anttilasta ja Clas Ohlsonilta. Tavarat on vihdoin järjestyksessä, pihdit rivissä seinällä ja työtilaakin enemmän. Kun vielä tulee uusi työtuoli tänään Sotkasta, niin kyllä sitten kelpaa koruja vääntää.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
Akvamarin
aloittelee siemenhelmillä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Akvamarin » Pe Tammi 22, 2010 9:14

Minä löysin avun pyörillä liikkuvasta laatikostosta. Laatikot ovat leveitä ja melko litteitä, eli kuin tehdyt helmien, pihtien, korunosien yms. säilyttämiseen. Tilaisuuden tullen rullaan laatikoston keittiön pöydän ääreen.

Ainoa miinus on, ettei laatikoita voi lukita. Tällä hetkellä ne on teipattu kiinni ilmastointiteipillä, sillä yhdistelmä tenava+uhmaikä+irtohelmet on aika kestämätön.
FreakyMike
hamstraa hopeahelmiä
Viesti:

ViestiKirjoittaja FreakyMike » Ke Helmi 17, 2010 19:55

Tuossa kuvia sepänpajaltani:
http://astalo.deviantart.com/art/Blacks ... p-92936960
http://astalo.deviantart.com/art/Blacks ... s-92937348
http://astalo.deviantart.com/art/Machin ... p-92937662

Ja autotalliin rakennettu korupajani, missä työskentelen pääasiassa näin talviaikaan: http://astalo.deviantart.com/art/Silver ... p-92937987

Ovat tällä hetkellä oikeasti kuitenkin paljon törkyisemmän näköisiä kuin noissa kuvissa.. :roll:
nekka

ViestiKirjoittaja nekka » Ke Helmi 17, 2010 20:01

:wtg:
...onks se seppä itte tuossa ekan linkin kolmannessa kuvassa..?

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut