työskentelytilat

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

FreakyMike
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re: työskentelytilat

ViestiKirjoittaja FreakyMike » Ke Helmi 17, 2010 20:12

Pitää paikkansa, mutta se kuvaustilanne on jo melkein neljän vuoden takaa. :D
kissanainen
sijoittaa jalokivilaatuun

ViestiKirjoittaja kissanainen » Ke Helmi 17, 2010 21:57

Upeita tuotteita! :wtg:
ja hienot sivut! :nod:
Kun kohtuus on ehdottomasti aivan liian vähän! ;)

http://eu.iherb.com/me/VetteWoman
Piritta
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piritta » Ke Helmi 17, 2010 22:07

Mä olen niin kateudesta vihreenä täällä...Noi sepän tilat on ihanat. Mäkin tahon talon maalta ja kivinavetan ja kaikkee!!
nekka

ViestiKirjoittaja nekka » Ke Helmi 17, 2010 22:30

Piritta kirjoitti:...Mäkin tahon talon maalta ja kivinavetan ja kaikkee!!

...ja sit kun sulla on sellainen, haluaisitkin ehkä jotain muuta... :wink:
*nimim...jo 8-vuotta ja lopun elämää remontin keskellä* :lol:
Piritta
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piritta » Ke Helmi 17, 2010 22:39

nekka: Ei haittaa. Mulla ei ole tänkään asunnon remppa vielä valmis ja haaveilen jo uudesta (remontista tai rakentamisesta). Joku käsillä tekemisen vimma sekin, että saa porata, sahata, maalata, tapetoida ja suunnitella uutta :)
Pia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » Ma Elo 16, 2010 12:00

Jag har det senaste 6 månaderna kört in min nya verkstad. Nu är den så där passligt inkörd att jag kommer sakna den massor då vi ska flytta igen och det betyder att jag inte mera kommer ha ett alldeles eget rum som nu :(

Men så här ser min nuvarande verkstad ut:

Kuva

Jag har ett bord för guldsmide och ett för pärlarbeten.

Kuva
Guldsmedsbordet snickrade min man ihop.

Kuva

Kuva
Älä Löi, En Ole Hurrit
Turkoosi

ViestiKirjoittaja Turkoosi » Ma Elo 16, 2010 17:22

No en kyllä yhtään ihmettele, tuollaista ihanuutta jäisi kuka vaan kaipaamaan. Näin harrastelijana olisin onnellinen jos olisi edes yksi työpöytä käytettävissä, ettei tarvitsisi siirrellä tavaroita edestakaisin. Harmi että joudut noin toimivan näköisestä työtilasta luopumaan :(
PikkuMyy
Viesti:

ViestiKirjoittaja PikkuMyy » Ti Elo 17, 2010 11:26

Mä saisin itkupotkuraivarit, jos mun pitäis luopua noin ihanasta työtilasta!
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Pia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » Ti Elo 17, 2010 12:54

Tro det eller ej så gör jag det frivilligt. Vi har bott lite på ett år nu i Kimito och eftersom det är relativt billigt att köpa lägenheter här så hade jag möjlighet till verkstad, men ingen av oss trivs här så nu flyttar vi tillbaka till Ekenäs. Där kommer jag nog inte har möjlighet till så här fin verkstad i början, men vi hoppas på att bygga hus om något år och där är verkstad redan inritad.

Men visst kommer det kännas tråkigt att sälja lägenheten och min finfina verkstad :(
Älä Löi, En Ole Hurrit
Rogue
aloittelee siemenhelmillä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rogue » Ma Syys 13, 2010 2:17

Oijoi, kylläpä teillä on hienoja nurkkauksia! Ja FreakyMiken työtiloista olen melkoisen kateellinen. Kelpais varmaan mullekkin :D

Mä oon jo monta kuukautta etsinyt itselleni sopivaa työpöytää makkarin nurkkaan. Ei vain meinaa löytyä just sellaista kuin mä haluan. Mulla oli edellisessä kämpässä ihana iso tietokonepöytä, jossa mahtui hyvin koruilemaan, mutta se ei mahtunut millään tähän nykyiseen asuntoon. :?
helyes
lasihelmien lumoissa
Viesti:

ViestiKirjoittaja helyes » Pe Syys 17, 2010 15:06

Vitsit minkälaisia työtiloja ihmisillä on :o
Itse levitän aina laatikkoni sängylle, asetun itse keskelle istumaan ja alan näpertämään. Valitettavasti ei se kaikista ergonomisin työasento :( Mieluummin levittelisin vaikka lattialle, mutta kun nuo koiratkin niiiiin mielellään osallistuisivat korujen pyörittelyyn! :shock: Meillä on suhteellisen pieni keittiönpöytä, sellainen baaripöytä, eivätkä sen ääressä olevat baarijakkarat kovin hyviä ole istua. Ehkä voisin siivota klaffipiironkini tähän tarkoitukseen. Siinä on laatikkoa ja lokerikkoa, jotka osaltaan voisivat säilytystäkin helpottaa.. Lisäisin tähän jonkin kuvan, mutta en taida handlata vielä tota systeemiä :kieli:
artesaaniplanttu
lasihelmien lumoissa

ViestiKirjoittaja artesaaniplanttu » Ma Syys 20, 2010 18:27

En oikein tiedä mihin osastoon tämän nyt olisi tunkenut, jotta tulisi edes jotenkuten noteeratuksi, olkoon nyt täällä kun aihetta sivutaan kuitenkin.

Olisiko kenelläkään ideaa tai mahdollisesti jopa kokemusta työtilan äänieristyksestä. Mies osti siis rivitaloasunnon, jonka vaatehuoneessa on joskus ollut pienikokoinen pimiö ( = löytyy siis mm. vesipiste sieltä ) ja nyt sitten sinne ajattelin oman ateljeen ( :D ) pistää pystyyn. Työpöytänä toimii taso, joka oli tilassa jo alunperinkin ( tosin edellinen lastulevypaska...rtelupöytä vaihtuu liimalevystä tehtyyn pöytälevyyn )

No, ongelmahan on siis tuo äänieristys, sillä kun tuo pöytälevy on kiinni seinässä ( ei siis seiso omilla jaloillaan ) ja minätyttö alan sahaamaan saatika viilaamaan, niin seinäthän resonoi sitten niin maan penteleesti. 'RAAH RAAH RAAH' sanoo viila, ja naapurit pitelee korviaan ( asutaan siis aikalailla keskellä taloa ) jotenka kuinka estää tai vaimentaa tuota hirmuisaa rahnutusta, jotta naapurisopu kestäisi tämän mun harrastuksen ( tai noh, tuleva ammattihan se kai on... ) Mies alkaa jo ilmeisimmin kyllästyä kun kyselen siltä tästä työtila-asiasta, joten jos täällä on joku asiasta tietävä, niin ehdotuksia ongelman ratkaisemiseksi otetaan vastaan...
Mimme

ViestiKirjoittaja Mimme » Ma Syys 20, 2010 20:21

Täytyykö sen levyn olla kiinni seinässä? Mä ehkä hakisin siihen pöytään jalat ja sitte laittaisin vielä seiniin ehkä jotain äänieristystä.
Kivenviilaaja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kivenviilaaja » Ma Syys 20, 2010 20:39

Pöytä irti seinästä, pöytään tukevat jalat ja jalkojen alle "huopatassut". Pöydän ei passaa olla mitään ohutta materiaalia, vaan mielellään jotain vähintään 4cm paksua tukevaa puulevyä, tai vielä paksumpaa. 5-10cm teräsbetoni olisi melko äänetön. Liian ohut levy resonoi sahatessa/viilatessa ja ei ole tukeva. Jos pöytä kaikesta huolimatta pitää liikaa meteliä, niin pöydän keskelle kannattaa laittaa jokin painava esine, joka vaimentaa melua. Mulla auttoi noin 10kg painava teräskuutio (joka on samalla oivallinen alusta alasimille kun on tarvetta vasaroida jotain). Terästä saa noin 1-2 €/kg hintaan romukaupoista. Jos seinien läpi kulkeutuu liikaa ääntä, niin seinät pitää äänieristää. Jos seinän rakenteisiin ei voi lisätä eristeitä, niin seinän pintaan voi laittaa akustiikkalevyä, tai sitten villaa + uusi pintamateriaali vaikka paneelista. Rakennusliikkeissä osaavat neuvoa tarkemmin. Saman tempun voi tehdä lattiallekin, eli äänieristys + lattialevy sen päälle.

Jos sahatessa/viilatessa tulee kaikesta huolimatta liikaa melua, niin kannattaa vaihtaa sahanterä ja viila yhtä tai paria pykälää tiheämpihampaiseen. Sillä tavalla ne on melko helppo hiljentää.
Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Michli » To Syys 30, 2010 16:07

Koululla miulla on oma iso valkoinen suunnittleu-pöytä, ja ihanan oma paikka kultasepänpöydällä. On tosi hienot ja isot tilat. Nyt oon rakentelemassa omia pieniä tiloja, koska pakko se on alottaa joskus, kun ei sekoulukaan enää kestä kuin pari vuotta. Aloitettu on ja kunhan saan valmiimpaa niin psitän kuvia!

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut