työskentelytilat

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Jorisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Re: työskentelytilat

ViestiKirjoittaja Jorisa » Su Tammi 23, 2011 17:00

se on ihan sama mitenpäin sitä ihminen on ja elää, mä ainakin olen sellanen, että saan sekunnissa kaaoksen aikaseks ,enkä viitti jälkiäni siivota.

Mä työskentelen kolmessa paikassa kotona ja sen on näkönenki tää huusholli.... isäntä on lakannu jo muistuttamasta mun jäljistäni kun ei kerran auta. Ja sitä paitsi, jos aina siivoo, miten sitä löytää tavarat?
Porukassa, mutta yksin.
Peppiletti
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen

ViestiKirjoittaja Peppiletti » Su Maalis 06, 2011 11:37

Minä myös tällä hetkellä sijoittuneena työskentelemään olohuoneen sohvannurkassa ja vielä toistaiseksi vähäiset rasiani ja tavarani ovat milloin missäkin, kunhan ovat tarpeeksi korkealla, ettei neiti 1v 9kk yletä niihin! Vielä kuitenkin niin uusi harrastaja, ettei ole ehtinyt vielä kertyä kamalasti, tavaramäärä tosin lisääntyy koko ajan :D

Mies tokaisikin eilen illalla, että noille täytyisi saada joku oma paikka ja nyt mielenkiinnolla odottelen ja suunnittelen, mihin sen oman nurkkansa saisi rakenneltua!
Edit: Ja miehellä ei ole paljoa sanomista mun harrastuksestani, tai sen leviämisestä, meillä kun on miehen autolehtiä ja kuplanosia joka piilopaikka pullollaan!!! Erehtyi kysymään multa helmitilauksen tultua postissa, että paljonko meni rahaa... noh kerroin sitten paljonko meni ja hän siihen: että sullahan on jo useampi satanen mennyt noihin koruhommiin! Joku otti sitten siitä pienen palkokasvin sisuksen ylähengitysteihinsä ja tokaisi takaisin, että montakos tonnia itselläsi on mennyt kuplajuttuihin?! Ymmärsi tuon jälkeen olla hiljaa :nod:
Penny
Viesti:

ViestiKirjoittaja Penny » Su Maalis 06, 2011 14:40

Peppiletti kirjoitti:Mies tokaisikin eilen illalla, että noille täytyisi saada joku oma paikka ja nyt mielenkiinnolla odottelen ja suunnittelen, mihin sen oman nurkkansa saisi rakenneltua!
Edit: Ja miehellä ei ole paljoa sanomista mun harrastuksestani, tai sen leviämisestä, meillä kun on miehen autolehtiä ja kuplanosia joka piilopaikka pullollaan!!! Erehtyi kysymään multa helmitilauksen tultua postissa, että paljonko meni rahaa... noh kerroin sitten paljonko meni ja hän siihen: että sullahan on jo useampi satanen mennyt noihin koruhommiin! Joku otti sitten siitä pienen palkokasvin sisuksen ylähengitysteihinsä ja tokaisi takaisin, että montakos tonnia itselläsi on mennyt kuplajuttuihin?! Ymmärsi tuon jälkeen olla hiljaa :nod:

Meidän mies aina sanoo, kun rahaa johonkin kuluu enemmän (siis yli 200e), että siinä meni taas hyvän auton hinta. Ja sillä se tarkoittaa kuplavolkkaria. Johon on mennyt rahaa huomattavasti enemmän, mutta sitä ei muistella. Ei vaiskaan, ei se valita, kunhan en tule koruhommineni autotalliin.
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hämis » Su Maalis 06, 2011 16:41

Ihan OT. huomio, mutta kertokaapa, miksi osa naisista (paino sanalla osa) tuntuu laskevan harrastukseksi aina sen kun mies tekee autoremppaa. Enkä nyt tarkoita kuplia ym. harrasteautoja vaan ihan sitä jokapäiväisessä käytössä olevaa arkiautoa. Ainakin omasta mielestäni jarruputkiremontti 20 asteen pakkasessa jäällä maaten on aika kaukana harrastuksesta :lol:
No meillä menee auton osat ja korutarvikkeet molemmat miehen (eli allekirjoittaneen, en ole vaihtanut suuntautumistani) syntilistalle :wink:
Henna
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » Su Maalis 06, 2011 17:18

No en mä kyllä ainakaan laske meidän kahden käyttöauton huoltoa ja kunnossapitoa miehen harrastukseksi. Päinvastoin - ihan mahtavaa kun mies pystyy tekemään autoille tietyt jutut itse, eikä tarvitse jokaista öljyn tai suodattimen, saati renkaiden(!) vaihtamista varten juoksuttaa autoja ammattilaisilla. Sehän tässä välillä ärsyttääkin, kun ei ole mitään mihin voisi vedota tai verrata omia koruiluhankintoja (jotka tosin on pari viime vuotta olleet tosi maltillisia, kun ei vaan ole aikaa). Kun mies ei polta, juo erittäin maltillisesti, ei roiku baareissa, ei harrasta mitään kallista (juoksu, hiihto, sähly, kalastus... ei niihin saa isoja summia uppoamaan ainakaan tuollainen ylijärkevä mies kuin tuo oma sattuu olemaan). Ei sekään onneksi pahasti ole koskaan mun helmi/koruiluhankintoihin puuttunut, ja tietää senkin että aina joskus voi myymällä saada osan pennosistaan takaisin.
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » Su Maalis 06, 2011 17:26

Peppiletti kirjoitti:Joku otti sitten siitä pienen palkokasvin sisuksen ylähengitysteihinsä ja tokaisi takaisin, että montakos tonnia itselläsi on mennyt kuplajuttuihin?! Ymmärsi tuon jälkeen olla hiljaa :nod:

Niin mutta jos niitä o vielä VAAN yks kupla ja siihen sen verran osia että tuloo ainaki nelijä kuplaa, niin ei syytä huoleen :mrgreen: Meillä ku sattuu olemaan jokkisautoja x 4, plus niitä varakoreja ym. osaa sen seittemän auton verran, sitte ralliauto ja sen viis eri varakoria, niin ja siviiliharrasteautot päälle, joita on 2, sitte siihen ne käyttösiviilit jotain on kummallaki omat. Että eipä tartte kenenkää vetää hernettä nokkaa, ku omat ja varastetut menee autoihin ja helemiin :kieli:
-anzu
kompiainen
Viesti:

ViestiKirjoittaja kompiainen » Su Maalis 06, 2011 17:34

Meidän auto ajetaan huoltoon, jos siinä on jotain vikaa. Polttimon ja renkaat vaihtaa mies, mutta en laske sitä sen harrastuksiin, vaan se on vähän pakollinen juttu. Miehen harrastuksia on sarjakuvat (näitä postikyykkä tuo meille jatkuvalla syötöllä...), pelaaminen (näitäkin tarvikkeita, konsoleita, pelejä jne on nurkat väärällään ja vähän väliä Pesosen Mikalta tulee viestiä, että jotain on Verkkokaupasta tilattu...), kaikki mahdolliset tekniset laitteet (joo, jos jotain meillä ei oo, sitä ei ole vielä varmaan keksittykään) ja sitten on vielä edullisempia harrastuksia, kuten kuntoilu, johon voi hyvällä syyllä ostaa milloin mitäkin laitteita, välineitä, käydä parin sadan viikonlopputreeneissä jne. Joten olen aika varma, että mun harrastus on halvempi kuin talouden miespuolisen, varsinkin kun joskus saa jonkun korun myytyäkin ja sitä kautta rahoitettua harrastusta.

Työskentelytiloja mulla ei ole edelleenkään, tai on varastossa, muta se on kylmää tilaa, joten talvisaikaan harrastan olohuoneen ruokailuryhmällä ja keittiö-takkahuoneen nurkassa. Legendaarinen oli kyllä kun helmipöytää siivotessa mies tuli taakseni ja ihmetteli ääneen, että on sulla näitä helmiä ainakin viidellä sadalla (jos oikeen muistan summan). Pääsi röhönauru ääneen...
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Penny
Viesti:

ViestiKirjoittaja Penny » Su Maalis 06, 2011 19:53

kompiainen kirjoitti:Legendaarinen oli kyllä kun helmipöytää siivotessa mies tuli taakseni ja ihmetteli ääneen, että on sulla näitä helmiä ainakin viidellä sadalla (jos oikeen muistan summan). Pääsi röhönauru ääneen...

:rofl: :rofl: Menikö arvio alakanttiin? :rofl: :rofl:
kompiainen
Viesti:

ViestiKirjoittaja kompiainen » Su Maalis 06, 2011 20:00

Arvaas... :D
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
helmikki
aloittelee siemenhelmillä

ViestiKirjoittaja helmikki » Ma Maalis 07, 2011 16:02

Oma työpöytäni on usein epäjärjestyksessä, vaikka itse tiedänkin tarkalleen mitä sillä on ja missä. Ainut asia jota en siedä on pöly ja niinpä levitän pöydän ja kaikkien tarvikkeiden päälle liinan, kun en työskentele. Ehkä tämäkään ratkaisu ei ole esteettisesti kaikkein paras, mutta muuten olen havainnut sen olevan hyvin käytännöllinen.
Viimeksi muokannut helmikki, Ma Huhti 04, 2011 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peppiletti
hamstraa hopeahelmiä

ViestiKirjoittaja Peppiletti » To Maalis 10, 2011 19:39

anzu kirjoitti:
Peppiletti kirjoitti:Joku otti sitten siitä pienen palkokasvin sisuksen ylähengitysteihinsä ja tokaisi takaisin, että montakos tonnia itselläsi on mennyt kuplajuttuihin?! Ymmärsi tuon jälkeen olla hiljaa :nod:

Niin mutta jos niitä o vielä VAAN yks kupla ja siihen sen verran osia että tuloo ainaki nelijä kuplaa, niin ei syytä huoleen :mrgreen: Meillä ku sattuu olemaan jokkisautoja x 4, plus niitä varakoreja ym. osaa sen seittemän auton verran, sitte ralliauto ja sen viis eri varakoria, niin ja siviiliharrasteautot päälle, joita on 2, sitte siihen ne käyttösiviilit jotain on kummallaki omat. Että eipä tartte kenenkää vetää hernettä nokkaa, ku omat ja varastetut menee autoihin ja helemiin :kieli:

Kun niitä kuplavolkkareita on kolme... ja osia senverran että saisi ainakin toiset mokomat kolme niistä rakennettua! Ja kun meillä on varastot ja hyllyköt ja sängynalusetkin täynnänsä niitä osia! Eikä siinä vielä kaikki :mrgreen: , niitä osia on SUURIN OSA miehen kotitalolla! Tähän kun muutettiin, niin sanoin miehelle, että yhtään osaa ei sitten ole näkyvissä ja miehen kunniaksi täytyy sanoa, ettei olekaan :) mitä nyt yksi moottori ulko-oven vieressä... huoh...

Penny kirjoitti:
Peppiletti kirjoitti:Mies tokaisikin eilen illalla, että noille täytyisi saada joku oma paikka ja nyt mielenkiinnolla odottelen ja suunnittelen, mihin sen oman nurkkansa saisi rakenneltua!

Meidän mies aina sanoo, kun rahaa johonkin kuluu enemmän (siis yli 200e), että siinä meni taas hyvän auton hinta. Ja sillä se tarkoittaa kuplavolkkaria. Johon on mennyt rahaa huomattavasti enemmän, mutta sitä ei muistella. Ei vaiskaan, ei se valita, kunhan en tule koruhommineni autotalliin.

:mrgreen: Onneksi on joku toinenkin kuplahörhö!
Penny
Viesti:

ViestiKirjoittaja Penny » Pe Maalis 11, 2011 9:43

Meillä oli jossain vaiheessa perheessä neljä kuplavolkkaria, mutta enää yksi jäljellä, joten kai siitä nyt voi sitten olla kiitollinen...Meidän ukot tulisi varmaan hyvin toimeen toistensa kanssa
Peppiletti
hamstraa hopeahelmiä

ViestiKirjoittaja Peppiletti » Pe Maalis 11, 2011 20:33

Penny kirjoitti:Meillä oli jossain vaiheessa perheessä neljä kuplavolkkaria, mutta enää yksi jäljellä, joten kai siitä nyt voi sitten olla kiitollinen...Meidän ukot tulisi varmaan hyvin toimeen toistensa kanssa

Epäilemättä :nod: pitäiskös niille järjestää treffit :lol: ? Elleivät sitten jo tunne tai tiedä toisiaan, mun mies on aika aktiivinen tuolla volkkarisivustojen parissa...
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » Pe Maalis 11, 2011 22:53

Peppiletti kirjoitti:
Kun niitä kuplavolkkareita on kolme... ja osia senverran että saisi ainakin toiset mokomat kolme niistä rakennettua! Ja kun meillä on varastot ja hyllyköt ja sängynalusetkin täynnänsä niitä osia! Eikä siinä vielä kaikki :mrgreen: , niitä osia on SUURIN OSA miehen kotitalolla! Tähän kun muutettiin, niin sanoin miehelle, että yhtään osaa ei sitten ole näkyvissä ja miehen kunniaksi täytyy sanoa, ettei olekaan :) mitä nyt yksi moottori ulko-oven vieressä... huoh...

Joo ei tää oo viel mitää :D Ihan sellasella normaalilla tasolla ;)
-anzu
petriina
hamstraa hopeahelmiä

ViestiKirjoittaja petriina » Pe Maalis 11, 2011 23:39

Tänään sain työpöydän. JEE! :jippii: Se sai paikkansa sohvan edestä, missä yleensä harrastelen. Taisi ukko saada tarpeekseen kun helmilaatikoita pyörii joka puolella jaloissa. :oops: Nyt ne saa nätisti järjestykseen hyllyyn ja päällä on hyvä ahertaa korujen parissa

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut