Korujen valokuvaus

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

PikkuMyy
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Re: Korujen valokuvaus

ViestiKirjoittaja PikkuMyy » Pe Huhti 17, 2009 10:56

Kivenviilaaja kirjoitti:Näin satunnaisena surffaajana en valitettavasti todellakaan kannata imageshackin käyttöä. Usein se jumittaa hetkeksi koko selaimen ja kuvien avaamisen mukana tulee aina jotain pop-up pokerisivu tms. mainostörkyä. Ei kiva...

Komppaan täysii. Mikään ei oo niin rasittavaa, kun törmätä jumittavaan imageshackiin kun oot yrittämässä kattoa jonkun korua. Ja kaupan päälle saat sen saamarin nettipokeripop-upin.
Valitettavasti aika moni koru on jäänyt kommentoimatta tämän nimenomaisen ominaisuuden vuoksi...
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
@nia
Viesti:

ViestiKirjoittaja @nia » Pe Huhti 17, 2009 11:00

<- näin on. Itselläni Flickr ja olen tosi tyytyväinen.
- @nia -
Tilia

ViestiKirjoittaja Tilia » Pe Huhti 17, 2009 12:04

Ahaa, en ole imageshackissa huomannut muuta ongelmaa kuin joskus hitauden kuvia sinne laitettaessa. Mitään mainoksia ei ole tullut näkyviin, johtuu varmaan käytössä olevasta Adblock-ohjelmasta.
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » Pe Huhti 17, 2009 14:16

googlen albumi on kans hyvä. ite ainaki tykkää, jos haluaa jotain kuvia enemmän siirellä koneelta, niin voi laittaa picassan omalla ohjelmalla menemää ja suoraan sinne kansioo mihin tahtoo. kuvien linkityksestä forumille en sano mittää, ku ite en tykkää tehä niin. joskus muiden mieliks muutaman linkittäny tänne ja seki sujuu, jos osaa käyttää vähä enemmän näit forumi ohjelmia.
-anzu
Vikki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vikki » Ke Heinä 22, 2009 20:20

Sain toteutettua pitkäaikaisen unelmani ja ostin digitaalisen järjestelmäkameran :D Canon EOS 450D (en tiedä onko tämä tieto oleellinen tähän pulmaan)
Harjoitteluahan tämä kuvaaminenkin vielä on varmastikin pitkän aikaa mutta suurin ongelma on tämä kun en saa kuvaa siirrettyä Picassasta eteenpäin elikkä Photobucketia käytän. Siihen tulee vain ikkuna: Kuva on liian suuri ( liian monta tavua)
En ymmärrä mitä pitäisi tehdä. Jos joku osaa neuvoa, mahdollisimman yksinkertaisesti, kiitos! :)
"Onpa ihanan monta ihan tuntematonta!"
http://vikkityyli.blogspot.com/
Miilia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miilia » Ke Heinä 22, 2009 20:34

Kuvakokoa kannattaa lienee pienentää kameran asetuksista, sieltä saa valittua mitenkä suuria kuvia kamera ottaa. Toinen vaihtoehto on pienentää kuvat kuvankäsittelyohjelmalla, mutta järkeilisin että on yksinkertaisempaa ottaa vaan pienempiä kuvia.
Minun pokkarilla tuo on ihan yhden napin takana, mutta valitettavasti en osaa neuvoa miten tuollaisen järkkärin kanssa, ehkä joku kokeneempi...
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
@nia
Viesti:

ViestiKirjoittaja @nia » Ke Heinä 22, 2009 22:17

Vikki kirjoitti:Sain toteutettua pitkäaikaisen unelmani ja ostin digitaalisen järjestelmäkameran :D Canon EOS 450D (en tiedä onko tämä tieto oleellinen tähän pulmaan)
Harjoitteluahan tämä kuvaaminenkin vielä on varmastikin pitkän aikaa mutta suurin ongelma on tämä kun en saa kuvaa siirrettyä Picassasta eteenpäin elikkä Photobucketia käytän. Siihen tulee vain ikkuna: Kuva on liian suuri ( liian monta tavua)
En ymmärrä mitä pitäisi tehdä. Jos joku osaa neuvoa, mahdollisimman yksinkertaisesti, kiitos! :)

Onneksi olkoon uudesta kamerasta :D ! En osaa neuvoa tuota kuvansiirtoa, kun itse käytän Flickriä.
Kamerassasi: mene MENUun, ensimmäisessä 'välilehdessä' ensimmäisellä rivillä kohdassa 'Kuvan laatu' paina OK ja pääset säätämään ottamiesi kuvien kokoa suurimmasta RAW+L:stä pienimpään tavalliseen S:ään. Onko tästä mitään apua? Muista kuitenkin, että jos joskus tarvitsetkin hyvää, isoa kuvaa, niin siitä S-kuvasta et sellaista saa.
- @nia -
Vikki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vikki » Ke Heinä 22, 2009 23:02

Kiitos paljon teille Miilia ja @nia, ihanaa kun autoitte ja pelastitte tämän illan :ooh: :ooh:

Saan siirrettyä sillä keskitason paremmalla "ämmällä" KIITOS!!!!!
"Onpa ihanan monta ihan tuntematonta!"
http://vikkityyli.blogspot.com/
@nia
Viesti:

ViestiKirjoittaja @nia » Pe Elo 21, 2009 20:11

Kävin tänään vihdoin ostamassa itselleni pienen kolmijalan:
Kuva
Kuva

On ruvennut rasittamaan toistuva kameran laskeminen kädestä, kun kuvauskohdetta pitää säätää. Katsotaan nyt, onko tämä käyttökelpoinen. Kädet ei ainakaan rupea tärisemään pitkänkään kuvaussession aikana, näin luulen. Käyttääkä kukaan muu kolmijalkaa?
- @nia -
kompiainen
Viesti:

ViestiKirjoittaja kompiainen » Pe Elo 21, 2009 20:19

Mulla on, mutta en osaa käyttää. :D Mua riepoo se jatkuva korkeuden sätäminen. Ehkä mä vielä opin, olishan se kyllä hyvä työkalu.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Karneoli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Karneoli » Pe Elo 21, 2009 20:58

No siis kaikkein naurettavinta tässä on oikeasti se, että jopa toi kuva tosta kolmijalasta on hienosti otettu :D Täytyy kyllä myöntää, että se taitaa sittenkin olla täällä päässä vika siinä kuvaajassa, eikä kamerassa :D
adatodesing.blogspot.com
Pape
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pape » Pe Elo 21, 2009 22:11

@nian Canonillakin on kyllä tekemistä näissä otoksissa. Omat Pentax otokset sai heittää roskakoriin, kun kokeilin Nikonia :D

Kuvankäsittelyohjelmista tuli mieleen kotimainen: Sumopaint. Vähän testailin, muistuttaa PhotoShoppia ja ihan lupaavan oloinen. Ilmainen.
Terttu

ViestiKirjoittaja Terttu » Pe Elo 21, 2009 22:16

Pape kirjoitti:Kuvankäsittelyohjelmista tuli mieleen kotimainen: Sumopaint. Vähän testailin, muistuttaa PhotoShoppia ja ihan lupaavan oloinen. Ilmainen.

Kiitän! :) Oon hiljaa mielessäni pohtinut olisko ah, niin ärsyttävälle gimp:ille tilalle jotain. Photaria en aio maksaa ja hankkia, tuen avoimen koodin puolta. SumoPaint pääsee kyllä testaukseen.
*muoks* Toimiikin vain selaimella! Ei hermo kestä tuollaista :D
mustikkainen
Viesti:

ViestiKirjoittaja mustikkainen » La Elo 22, 2009 9:01

Mikäs vika gimpissä on? :raaps: Itse koin sen ihan hyväksi. :nod:

Ja itse aiheeseen palatakseni, en minäkään ole kolmijalkaa tuntenut omakseni.. Tuntuu vähän hankalalta käyttää.
just bead it.
Kivenviilaaja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kivenviilaaja » La Elo 22, 2009 12:40

Gimp on hirveän hidas ja työläs käyttää. Photoshop Elements tai Paint Shop Pro X2 voisivat olla paljon parempi valinta, varsinkin jos aikoo tehdä jotain bisnestä koruilla. Ne maksavat noin satasen luokkaa, mutta se tulee nopeasti tienattua takaisin, koska kuvankäsittley on niin paljon sujuvampaa kuin Gimpillä.

Jos pientä kolmijalkaa kaipaa, niin kannattaa tsekata Gorillapod. Itselläni ei ole sellaista, mutta kameraliikkeissä hypistelyn perusteella olettainsin sen olevan varsin hyvä kapistus.

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut