Korujen valokuvaus

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re: Korujen valokuvaus

ViestiKirjoittaja Eowyn » Pe Maalis 26, 2010 12:10

Samaa mieltä. Ihan loistava silloin, kun kuvaa sisätiloissa jotain vähän isompaa - meillä käytetään tuota tosi paljon kun otetaan lapsosesta kuvia. Todella hyvä apuväline. Olen kyllä kuvannut sen avulla sisätiloissa myös kivinauhoja, ja yllättävän hyviä kuvia tuli kun ottaa huomioon kuvausolosuhteet (todella hämärä keittiö...). :huh:

Muokkaus: tämä on kuvattu iltahämärissä keittiön pöydän äärellä tuota apukeinoa käyttäen...

Kuva
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Hamsteri
Swarovski-kuumeessa

ViestiKirjoittaja Hamsteri » Pe Touko 21, 2010 23:19

Vanhana harrastelija valokuvaajana ja musta-valkokopistina, mutta aika tuoreena helmeilinä, koen tosi hankalaksi tuon korujen kuvaamisen. :???: Se saattaa johtua myös sitä, etten ole kuitenkaan oikein tottunut digi-kameraan, :wall: tai siis...minulla ei ole oikein varaa digi-järkkäriin. Pitäisi jotenkin opetella tuo kamera, mutta prrr...ei tunnu löytyvän oikeita juttuja... Näen teiltä niin kauniita kuvia,ja minä olen onneton, olen ilman kunnollista tietokonetta, jotta voisin oikein kunnolla edes laittaa kuvia koneelle ja yrittää niitä vähän käsitellä. Minulla on vain pienen pieni läppäri, jolla surffaan netissa, ja sekin tyttäreltä lainassa. :roll:
Siitä huolimatta yritän, ja ehkä joskus vielä uskallan laittaa kuvia nettiin. Ja tällä en tarkoita kuvien tasoa, vaan sitä kynnystä, että yleensä laittaa kuvia nettiin. Nautin suunnattomasti katsoa kaikkien töitä, ja ehkä joskus itsekin uskaltaudun.... :?
nekka
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

ViestiKirjoittaja nekka » Su Syys 19, 2010 19:11

Mää oon nyt ainakin tunnin ajan yrittänyt kuvata yhtä lilaa korua...miten ihmeessä kameran saa toistamaan liloja sävyjä oikein..? :???:
Olen ennenkin törmännyt tähän ongelmaani ainakin ametistin kanssa...
Mulla on vanha Canon IXUS...Minkä kummallisen säädön kanssa värit saa mukaan kuvaan, ilman että ne näyttää sinisiltä..?..tietääks joku neuvoa..?
Kiitos ! :love:
Kivenviilaaja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kivenviilaaja » Su Syys 19, 2010 19:27

nekka kirjoitti:Mää oon nyt ainakin tunnin ajan yrittänyt kuvata yhtä lilaa korua...miten ihmeessä kameran saa toistamaan liloja sävyjä oikein..? :???:

Ei mitenkään. Kunnollisen violetin/lilan värin toistaminen ei onnistu JPG-kuvien sRGB-värijärjestelmässä. Yleensä vaatii photoshoppausta jälkikäteen, jotta värit saa oikein. Luonnonvalossa (auringonvalo) kuvaaminen voi auttaa hieman, ja tietysti se, että kamerassa on valkotasapainon asetukset oikein.
Eowyn
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su Syys 19, 2010 20:07

Sama ongelma on pinkissä/fuksiassa. Se ei vain ole mahdollista ilman hervotonta jälkikäsittelyä. :(
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."

(Michael Garibaldi, Babylon 5)
nekka

ViestiKirjoittaja nekka » Su Syys 19, 2010 20:18

Kiitos vastauksista ! :love: ...jaa ei onnistu...no voi video...
Mää yritin jälkikäsitellä kuvia vielä mun paskoilla kuvankäsittelyohjelmillakin, mutta en saanut sitä ihanaa väriä sieltä esille...voi :sensuroitu:
helyes
lasihelmien lumoissa
Viesti:

ViestiKirjoittaja helyes » Ti Syys 21, 2010 11:21

Onnelliset te, keillä sentään on kunnon kamera! Mulla on vanha huono digikamera, 5MP ja ikää sillä on varmaan 8-10v. Sitäkin parempi kuvausväline löytyy puhelimesta (jonka sain äidiltäni), jossa on niin ikään 5MP kamera.. Kuitenkin kuvan laatu ja tarkkuus on parempaa puhelimen kameralla otettuna. Ajattelin, että jahka tästä perhanan taudista (angiina) alan toipumaan ja jaksan taas jotain tehdä niin voisin panostaa valokuvauksessa sen valon käyttöön.. Mulla on muutamia todella hyviä valaisimia, joita voisin kokeilla käyttää..
Kuvaako kukaan muu tarpeen vaatiessa kännykkäkameralla?
maripauliina
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja maripauliina » Ti Syys 21, 2010 20:11

Mä kuvaan liki kaiken kännykkäkameralla. Ihan siitä syystä kun teen ja kuvaan korut pääsääntöisesti yövuoroissa töissä. :oops:
Millaista jälkeä sillä saa? Sitä voi käydä kurkkaamassa blogissa http://www.blingjanam.vuodatus.net
helyes
lasihelmien lumoissa
Viesti:

ViestiKirjoittaja helyes » Ke Syys 22, 2010 8:10

Kiva kuulla et muillakin on onnistuneita "puhelinkuvia!.. :D Entisessä puhelimessani oli 2 megapikselin kamera, joten tämä 5 tuntuu jo paaaaaljon paremmalta :D Mä oon sinänsä ollut loppupeleissä ihan tyytyväinen kuviin, joita olen sillä ottanut.. Tosin täytyy kiinnittää aika paljon huomiota siihen valaistukseen ja siihen pintaan mitä vasten kuvaa.. :/
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » Pe Joulu 17, 2010 12:11

Tietääkö joku mistä saa ostettuu sellasia valokuvauskaappeja, jossa on valkoset seinät ja valo tulee joka suunnasta? Pieniä..
-anzu
Kerttu

ViestiKirjoittaja Kerttu » Pe Joulu 17, 2010 13:59

anzu kirjoitti:Tietääkö joku mistä saa ostettuu sellasia valokuvauskaappeja, jossa on valkoset seinät ja valo tulee joka suunnasta? Pieniä..

Googlaappa "Kuvausteltta".
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » Pe Joulu 17, 2010 16:59

Kerttu kirjoitti:
anzu kirjoitti:Tietääkö joku mistä saa ostettuu sellasia valokuvauskaappeja, jossa on valkoset seinät ja valo tulee joka suunnasta? Pieniä..

Googlaappa "Kuvausteltta".

Joo löysin tosiaan kuvaustelttoja googlella, mutta tuo mun hakemani on selllanen muovinen ja musta, valkonen sisus.. Ei mikää kangas viritys..
-anzu
mikael0k

ViestiKirjoittaja mikael0k » Pe Joulu 17, 2010 17:25

Mie yritin kans sulle sitä laatikkoa hakea, mutta en löytänyt kuin nämä...ja nämäkin näyttää olevan kangasta.. tuossa Honkkarin luettelossa siis sivulla 11..Aika mielenkiintoinen hintaero näissä vaikka ilmeisesti sama tuote kyseessä.
http://www.hongkong.fi/files/hongkong/k ... Book_1.pdf
http://www.digitaltoyshop.com/search.as ... oto+Studio

Mikä valaistusjärjestelmä siinä sinun kuvauslaatikossa on?
mikael0k

ViestiKirjoittaja mikael0k » Pe Joulu 17, 2010 17:30

OK.. mie luulen että tässä linkissä on jotenkin ainakin lähellä se mitä haet...löytyisköhän tuota Suomesta tai Euroopasta..
http://www.photostudiobox.com/
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » Pe Joulu 17, 2010 21:03

mikael0k kirjoitti:OK.. mie luulen että tässä linkissä on jotenkin ainakin lähellä se mitä haet...löytyisköhän tuota Suomesta tai Euroopasta..
http://www.photostudiobox.com/

Joo, mut on noi liian arvokkaita, tosiaan halusin tietää minkä hintaluokan vehkeitä ovat.
Tuo mitä koulus käynti oli jollain valoilla, jotka oli plexin takana..

Tuo honkkarin systeemiki näyttäs ihan hyvältä.. mutta en jaksas kasailla :D
-anzu

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut