Korujen valokuvaus

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Turkoosi
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: Korujen valokuvaus

ViestiKirjoittaja Turkoosi » Ma Touko 16, 2011 16:41

Onnittelut Kanelipipari! On aina kiva kuulla että joku on ihan oikeesti voittanut jossain arvonnassa, vieläpä jotain sellaista mille on käyttöä. :D
Thuja Design
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja Thuja Design » Ke Maalis 07, 2012 12:02

Omistatteko kalliita makro-objektiiveja järjestelmäkameraanne,vai kuvaatteko sillä tavallisella objektiivilla?Voishan tietysti ostaa jonkun Tamronin objektiivin Nikoniin tai Canoniin,mutta eikö nekin ole lähemmäs tonnin luokkaa?
Loulou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loulou » Ke Maalis 07, 2012 14:41

Minulla on Sonyn järkkärissä sellainen Sigman halvahko zoomobjektiivi, jolla saa otettua makrojakin - en nyt muista, mikä objektiivi on, kun kamera on toisessa osoitteessa...mutta täytyy tunnustaa, että useimmin tulee otettua kuvat Canonin ei-järjestelmäkameralla, jossa on aika hyvät makro-ominaisuudet :).
piikoru
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

ViestiKirjoittaja piikoru » Ke Maalis 07, 2012 19:27

Minulla on loitonnusrengas.. tai mikä lienee.. kuitenkin sellainen setti erilaisia renkaita, jotka laitetaan rungon ja objektiivin väliin. Tulee hienoja lähikuvia. Osa on jopa liian lähikuvia korukuvaukseen. Kunhan vain aina muistais pistää ne kiinni.. Hankinta oli puolet halvempi, kuin makro-objektiivi ja olen ollut tosi tyytyväinen.
@Lonen@
aloittelee siemenhelmillä

ViestiKirjoittaja @Lonen@ » Ma Touko 14, 2012 9:59

Pakkoa sanoa ensin että aivan ihania koruja :) Ja hyvin oli kaikkien kuvat mielestäni onnistunut. Ei siihen nyt mun mielestä tarvii muuta kuin siisti tausta ja sit hyvä valo joka valasee, ihan perus kameralla pitäisi onnistua.
hunski
Viesti:

ViestiKirjoittaja hunski » Pe Tammi 04, 2013 16:21

Mitenköhän hopeaketjut sais kuvattua niin että näyttäisivät yhtä kirkkaan hopeisilta kuin luonnossakin? Itte kun oon kuvannu rummuttamiani hopeaketjuja niin kuvissa näyttävät antiikkihopeanvärisiltä. Ihoa vasten kuvatessa näkyvät oikean värisinä. :???:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Loulou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loulou » Pe Tammi 04, 2013 23:17

Tuohon auttaisi ainakin kuvan jälkikäsittely, eli kuvankäsittelyohjelmalla säädät kuvan valkotasapainon (levels) kohdilleen, niin värit korjaantuvat. Jotenkin nuo levelsit saa säädettyä kamerassakin, mutta joku muu saa neuvoa lisää, minä en nimittäin osaa :).
SandraH
aloittelee siemenhelmillä
Lasku: 8

ViestiKirjoittaja SandraH » La Helmi 16, 2013 22:15

Teen minun kuvat Nokia N8 kanssa, aina päivävalossa ja minusta se on aika hienoa jos ei ole kapasiteetti isompi cameralle:
Kuva
Kuva
Noita on tehty ulkonassa:
Kuva
Kuva

Minulla ei ole Photoshop käytössä.
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

ViestiKirjoittaja murjo » La Maalis 15, 2014 18:01

tässä olisi minun "köyhänmiehen valokuvauskoppi"..

Tee valkoisesta pahvilaatikosta koppi, kaksi sivua jää auki, toiseen sivuun laitat paperin tai leivinpaperin, jos käytät kirkasvalolamppua tai tavallista pöytälamppua valona. Jos aurinko paistaa, vedä verhoa hieman eteen, ettei kuva ylivalotu. Älä koskaan kuvaa suorassa auringonvalossa, kuvan herkästi ylivalottuu. Itse kuvaan korut kesällä ulkona valkoisella lautasella selkä aurinkoon päin. Muista säätää kamerasi micro-toimintoon ja salamavaloa et tarvitse milloinkaan sekin ylivalottaa. Tämän ohjeen olen bongannut monta vuotta sitten Onnea on... -blogista. Kiitos siitä, tällä ohjeella on menty eteenpäin... :ooh:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut