Mitä helmeilijät tekevät työkseen?

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Tinjami
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Re:

ViestiKirjoittaja Tinjami » La Helmi 09, 2013 11:46

Tinjami kirjoitti:Tulipa muuten mieleen, että voisin itsekin laittaa koulutuksesta yms...

Taskussa on ravivalmentajan paperit, maatilatalouden pt, hevostenhoitajan paperit, pajaseppäkoulutus, josta ei näyttöä, ravintola- ja hotellialan pt, josta ei näyttöä, yrittäjän ammattitutkinto ja datanomi melkein valmis. Niin ja uusimpana laitoin juuri hakupaperit kone- ja metallipuolelle. :D

Työnimikepuolella lista onkin lyhyt, myyjä ja hevostenhoitaja/ammattiratsastaja. :wink:

Jos vaikka taas päivittäisi tätäkin. :)

Eli kone- ja metallipuolen opinnot eli koneistajan pt jäi muutamia suorituksia vajaaksi, vaikka mielelläni olisin alaa jatkanut. :? Yrityksen pyörittäminen koulun ohella aiheutti liikaa haasteita. "Metallipuolella" pysyin kuitenkin ja nyt työn alla se unelmista suurin eli opinnot kultasepäksi käynnissä. :ooh: :ooh: Vielä on matkaa, mutta hetkeäkään en ole päätöstäni katunut. :wtg: Uskon, että kaikkien kokeilujen jälkeen tämä ala on se, jossa pysyn hamaan tulevaisuuteen...
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
hunski
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re: Mitä helmeilijät tekevät työkseen?

ViestiKirjoittaja hunski » La Helmi 09, 2013 13:35

Voi että olen kateellinen sulle Tinjami :mrgreen: Mä vielä haaveksin että haenko kultasepän linjalle vai en :D
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
meemeli
Swarovski-kuumeessa

ViestiKirjoittaja meemeli » Ti Helmi 12, 2013 13:27

mä olen taidemaalari -artesaani. Opiskellut myös esim. luovaa kirjoittamista. Töissä ollut vaikka missä aikaan.
Piritta
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piritta » Ma Helmi 18, 2013 14:37

Mä olen töissä valtiolla ja tutkin ihmisten tekemiä hölmöyksiä :) Nyt alan vaihto haaveissa (ollut jo monta vuotta) ja koitan saada opiskelupaikan joko rakennusrestauroinnin puolelta tai puuseppäpuolelta. Tai no en tiiä tulisko noista koskaan varsinaista ammattia, mutta ainakin harrastus, mitä vois vaikka alkuunsa tehdä ihan töinäkin. Tänne valtion hommiin voi sitten vaikka palata taas uudelleen :)
Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Michli » Pe Helmi 22, 2013 21:53

Minä olen Kuvataiteilija (amk) viralliselta nimikkeeltäni, mutta korutaiteilija on nimike jota käytän :ooh:
%$ir^^!
aloittelee siemenhelmillä
Lasku: 8

ViestiKirjoittaja %$ir^^! » La Huhti 13, 2013 14:00

Tradenomin koulutus mutta nykyisin lentoemäntä :) haaveena ollut aina valmistaa koruja ja myydä niitä.
Partaska

Re:

ViestiKirjoittaja Partaska » Ke Heinä 24, 2013 10:59

Partaska kirjoitti:Noh kuinkas sen sanoisi....Itse olen lyhentänyt ammattinimikkeistä PUTAsanan....mutta jossain vaiheessa siihen lisätään KO eli PUTAKO sitten kun valmistun...

PU=Pukuompelija
TA= Taide- sisustuslasi artesaani
KO= Korusuunnittelu- ja valmistus (jota opiskelen tällä hetkellä)

Pukuompelijan hommia en ole tehnyt päivääkään....Lasiartesaanin hommia edes tuntiakaan....jos ei lasketa Finnmirrorilla työskentelyä...mutta sekin on kyllä tehdastyötä.

Mutta kaikista näistä hienoista nimikkeistä ei liity mitenkään siihen mitä teen työkseni. Työni on kerrosvastaava eli suomeksi hotellisiivoja.

Hahaa..onpa tästä kirjotuksesta asiat muuttuneet.... :D
Opiskelun keskeytin töiden takia. Ja tällä hetkellä olen työttämänä. Johan sitä vuoden päivät kerkesi olemaan grillikioskin myyjätär. Mutta 1.8 alkaa sitten keittiöapulaisen hommat tampereella.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä
Lasku: 18

ViestiKirjoittaja Bezelset » Su Syys 21, 2014 16:52

Ekaa vuotta yliopistolla opiskelemassa enkunopeksi :)
Viimeksi muokannut Bezelset, La Huhti 23, 2016 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
martsu

ViestiKirjoittaja martsu » La Huhti 02, 2016 0:12

Olen juuri tullut näille sivuille joskus kauan sitten olen kyllä kirjautunut, mutta enpä ole kuitenkaan käynyt, kun näytti niin vaikeilta nää sivut.
Olen ammatiltani Nuoriso -ja askartelunohjaaja ja nyt jo eläkkeellä. Työssä olin yli 40 vuotta . Nyt on sitten aikaa itse askarrella koruja ja kortteja ja paljon muutakin. Kunpa oppisin näitä sivujakin hyödyntämään omiin tarpeisiin ja antaman itsekin jotain tietoja , jos on tarvetta ja osaan .

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut