Rannekoru 8- ja 11-vuotiaalle

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Pia
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Rannekoru 8- ja 11-vuotiaalle

ViestiKirjoittaja Pia » Ma Elo 16, 2010 12:05

Olen tekemässä rannekoruja 8-vuotiaalle ja 11-vuotiaalle tytöille, mutta olen aika epävarma kuinka pitkiä minun pitäisi tehdä ne rannekorut. Voisiko joku täällä ehkä auttaa?
Älä Löi, En Ole Hurrit
maxi
aloittelee siemenhelmillä

Re: Rannekoru 8- ja 11-vuotiaalle

ViestiKirjoittaja maxi » Ma Elo 16, 2010 18:20

Toivotaan, että tästä on apua...mittasin 8v. tytön ranteen noin 13 cm (norm. kokoinen) ja kahden 11v. pojan rannemitat 14 cm (hoikka) ja 15 cm (norm. kokoinen). Työn iloa
Argento
aloittelee siemenhelmillä

ViestiKirjoittaja Argento » Ti Loka 12, 2010 21:58

Kannattaisi ehkä tehdä sellainen mistä voi hiukan säätää sitä pituutta. Ei liene hankala prosessi.
Koukussa olemisen huomaa vasta kun siima kiristää.
Wyvern
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä: Olen

ViestiKirjoittaja Wyvern » Pe Loka 15, 2010 15:58

Itse tein meidän neidille (ihan parin viikon päästä) 5v. rannekorun. Neidin ranne on n. 12cm, joten tein sitä hieman pidemmän ettei ole ihan ihossa kiinni ja käytin joustavaa nauhaa, että on senkin kautta hieman kasvun varaa. (niinkuin se sitä muka tarvitsisi - rikkoo tai hukkaa korun kuitenkin paljon ennen kuin ranne kasvaa miksikään :? )

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut