OT-löpinää vol. 25

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

kipinä
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Re: OT-löpinää vol. 25

ViestiKirjoittaja kipinä » Ti Marras 12, 2013 13:06

HelmiOrvokki kirjoitti:Täällä kun saa avautua ihan OT-asioista, niin haluan kertoa viimeaikaisista tapahtumista jotain. Vaikka tässä nyt kerrotaan kaupan perustamisesta, tarkoitus ei ole mitenkään mainostaa vaan kertoa elämänmuutoksesta, jollaista ei olisi voinut etukäteen kuvitellakaan...
Minua paremmin tuntevat tietävätkin, että olen vanha byrokraatti-raakki, yli 20 vuotta ahertanut valtion toimistorotta, jolle tuli v. 2006 totaalinen pysähdys Menieren taudin muodossa. Korvalääkärin tuomio oli heti alun alkaen, että päätetyöskentely ei sitten huimauspotilaalle käy. Vuosia sinnittelin väkisin, kunnes osatk-eläkkeen kautta päädyin kokonaan töistä pois kuntoutustuella, tätä on jatkunut jo lähes 3 vuotta, eikä omaan työhön paluusta ole kovin ruusuisia kuvitelmia. Joten, tämmöinen työorientoitunut putosi korkealta ja kovaa sarjaan tarpeeton Ö-luokka, eikä näkynyt tunnelissa minkäänlaista valoa. Nyt jälkeenpäin voin sanoa, että helmihulluus ja te kaikki ihanat helmikaverit ihan oikeasti autoitte kriittisellä hetkellä, voisiko jopa sanoa, että elämä pelastui, ainakin pysyi elämisen arvoisena. Aivan käsittämättömällä tavalla palaset alkoivat loksahdella paikalleen, kun nuorempi tytär ensin innostui korujen teosta, alkoi sitten puhua yrityksen perustamisesta ja kun vielä vanhempi tytärkin innostui asiasta, niin...Nyt nuorempi tytär opiskelee tähtäimenään yrittäjyys, vanhempi tytär tulevana datanomina otti tietotekniikan asiat hoitaakseen ja meikäläinen kaikilla mahdollisilla voimilla selätti kaiken tarvittavan byrokratian, jotta homma saataisiin unelmasta todeksi. Aikaa tähän on kulunut se reilut 2 vuotta, olen käynyt to-del-la äärirajoilla jaksamisen suhteen, mutta nyt on olo ihan sanoinkuvaamaton. Minusta olikin vielä johonkin, en olekaan ihan Ö-luokkaa, parhaassa tapauksessa tästä on jatkossa molemmille lapsille työsarkaa, jos haluavat jatkaa yrittäjinä.
Tämän kirjoituksen tarkoitus on tsempata vastaavanlaisessa tilanteessa olevia, olla esimerkki ihmeellisesti toteutuneista unelmista, jollaisia ei edes tiennyt omaavansa...
Halit ja rutistukset kaikille teille ihanille!
T. HelmiOrvokki

Onnea! Tämmösiä on aina niin kiva lukea, sisulla ja läheisten tuella pääsee läpi niin kovasta paikasta ettei sitä uskoisikaan. Kiitos hyvän energian innostuksen jakamisesta, tässähän ihan inspiroituu itsekin! :D
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » Ke Marras 13, 2013 22:47

Kiitos kipinä sinullekin kannustavasta viestistä!
Olen taas joutunut koettelemaan niitä rajoja, kun pakottavasta syystä jouduin itse koneelle tallentamaan uusien materiaalien tietoja... pari päivää meni karusellikyydissä ja oksennellessa, nämä kannustavat viestit kun piti mielessä, niin sekin helpotti. Voi elämä, että meinasi pieni paniikki jo iskeä... :(
waterwoman
sijoittaa jalokivilaatuun

ViestiKirjoittaja waterwoman » To Marras 14, 2013 19:35

Onnea molemmille sisukkaille mimmeille :wtg:
Muutaman päivän jo mietinkin että kekenköhän se uusi nettikauppa oikein onkaan :wtg:
Tittakoru on nyt facebookissa :)
miina
Lasku: 18

ViestiKirjoittaja miina » Pe Marras 29, 2013 0:01

Onnea Vernada ja Helmiorvokki! :) Minäkin pyöritän omaa pientä firmaani sivutoimisena, ja antoisaa on ollut, vaikka tuotot eivät tosiaan ole mitään suuren suuria... toivottavasti joskus ova edes hieman kummoisempia! :)

Olipa muuten hankalaa päästä tänne foorumille takaisin. Piti rekisteröityä uudestaan. En muistanut salasanaani ja kokeilin kerran (meni väärin) ja laitoin sitten heti että lähetä salasana sähköpostiin. No, sähköposti tuli ja tulin helmettiin takaisin kirjautumaan mutta enpä päässyt sisään uudellakaan salasanalla koska "olin kokeillut liian monta kertaa väärin". :)

Ja hei, käykääpäs katsomassa Suomen käsityöyrittäjien tämän viikonlopun ohjelmaa Facebookista sivulta www.facebook.com/kasityokortteli :) Huomenna aamulla 9:ltä pärähtää käyntiin upea huutokauppa uuden lastensairaalan hyväksi. :)
Helmisusi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Helmisusi » Pe Joulu 06, 2013 21:55

Onkos tämän vuoden itsenäisyysjuhlissa ollut helmettiläisten tekemiä koruja?
Piita
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piita » Ma Joulu 09, 2013 23:22

Ei ainakaan minulta tällä kertaa, tai ainakaan tietääkseni. :)
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

ViestiKirjoittaja murjo » To Maalis 06, 2014 19:33

täällä taitaa olla aika hiljasta, että vois vaikka kiljasta ! nimimerkillä.. tuli tuossa pidettyä noin 2 vuoden aikalisä tältä saitilta ! 8)
murjo

ViestiKirjoittaja murjo » To Maalis 06, 2014 19:36

no niin.. vaikka paluu näille maille taisi olla se että, pakko päästä eroon isosta kasasta ylimäärästä helmiroinaa... ei ole tämäkään tauti helpottunu, aina vaan hamstraus mielellä..
HelmiOrvokki

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » Pe Maalis 07, 2014 17:32

Voi murjoseni, hienoa, että löysit tänne takaisin :wtg: ! Kyllä niin kaipaan entisaikojen mahtavia keskusteluja, täällä sai jakaa ihan henkilökohtaisempiakin asioita, kun ei tuonne faceen viitsi kaikkea kertoa sukulaisten pällisteltäväksi :mrgreen: .
Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato, ehkäpä vielä joskus saamme yhtä virkeää keskustelua aikaiseksi!
murjo

ViestiKirjoittaja murjo » Pe Maalis 07, 2014 18:28

jees... tosin paluuni ainakin tänne myyntikohdalla on aika noloa, mokasin heti kättelyssä ja helmikamut saivat vääriä tuotteita !! ... noloa... :oops:
HelmiOrvokki

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » Pe Maalis 07, 2014 23:23

murjo kirjoitti:jees... tosin paluuni ainakin tänne myyntikohdalla on aika noloa, mokasin heti kättelyssä ja helmikamut saivat vääriä tuotteita !! ... noloa... :oops:

No voisko nyt vaan ajatella, että tekevälle sattuu... :D Älä ny kuitenkaan tästä niin masennu, että olet taas 2 vuotta poissa tältä loistavalta foorumilta, ethän... :wtg:
murjo

ViestiKirjoittaja murjo » La Maalis 08, 2014 18:00

no niimpä ! mutta mulla on lieventäviä asianhaaroja mokailuun kuten.. hiihtoloma, kiukutteleva lapsi, harmaa ilma, kova sade, laiskuus ja sellasta jotain vaan... :wink: joten taidan roikkua täällä jonkin aikaa ja kattoa saittia.
aikku
Viesti:

ViestiKirjoittaja aikku » To Maalis 27, 2014 22:44

Kuka voisi auttaa? Kädentaitomessuilla ostin kartonkia ja akryylimaaleja pienestä kojusta, jossa oli myymässä nuori mies ja nainen. En muista firman
nimeä, mutta nainen sanoi olevansa Raisiosta ja heillä on myyntiä vain netissä. Olisin tosi, tosi tyytyväinen jos joku tietäis mikä kaupan nimi on :D
Helmisusi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Helmisusi » To Maalis 27, 2014 22:54

Oliskos voinut olla Klemmarikellari? www.klemmarikellari.fi
murjo

ViestiKirjoittaja murjo » Pe Maalis 28, 2014 13:46

osaako kukaan auttaa minua ?.. kun Flickr:n ohjeet, sivut, systeemit on muuttuneet ?? :roll:
onnistuin ! nou hätä :jippii:

Palaa sivulle “%s” Korukeskustelut