Big Shot vai Cuttlebug?

Monilla lienee muitakin käsityöharrastuksia kuin helmityöt ja korut. Muut kädentaidot -osio on varattu sekalaisille kädentaitojutuille (neulonta, huovutus, paperiaskartelu jne.)

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

mags
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Big Shot vai Cuttlebug?

ViestiKirjoittaja mags » Ti Touko 29, 2012 17:46

Lähes ummikko tällä askartelun alalla kyselee neuvojanne ja henkilökohtaisia mieltymyksiänne;
tarkoitus olisi kortti-askarrella, mutta ehkä kone herättäisi muitakin haluja...

1.Kumpi näppärämpi tai monipuolisempi, Big Shot vai Cuttlebug? Vai onko joku vielä parempi :D ? Kerro perusteluita, kiitos!

2.Tilatako kotimaasta vai maailmalta, tiedätkö tän hetken parhaan hinnan?

Tässä nyt kysymykseni alkajaisiksi.
Muikku
Moderaattori
Viesti:

Re: Big Shot vai Cuttlebug?

ViestiKirjoittaja Muikku » Ti Touko 29, 2012 19:24

Miulla on Big Shot joten jotain tiiän siitä. Vahva kone ja tietääkseni ihan kaikki stanssit käy paitsi ne isoimmat Sizzixin jotka on tarkoitettu sille spesiaalimallille. Mutta muut käy kaikki. Tykkään koneen tukevuudesta ja siitä että sillä tietääkseni on leikattu vaikka mitä materiaaleja. Nahkaa meinasin testata kun löydän sen nahkapalapussukan jostain...

Koneen ostaisin kotimaasta siksi että jos siinä _sattuu_ olemaan jotain vikaa niin kotimaisten liikkeiden huolloista olen kuullut pelkkää hyvää. Sen jälkeen kun hankin omani on malli muuttunut, joten ostitpa mistä vain niin varmista että mukana tulevat tarpeelliset levyt. Miun ostamaan versioon kuului multipurpose platform (se jonka päälle ohuemmat stanssit ja kohokuviointikansiot laitetaan) sekä kaksi akryylilevyä. Kohokuvioinnissa tarvittavat kumimatot ja pitkien kirjainstanssien kanssa käytettävä alusta piti hankkia erikseen. Nyt tuolla askartelusivuilla on kuitenkin ollut joitakin tapauksia joissa on tullut kone muttei sen käyttöön tarvittavia perusrensseleitä. MUTTA ihan siun vuoksi :love: tein pikatsekkauksen ja näyttäis että Paperellassa on tota vanhempaa mallia tarjouksessa kera tarvittavien levyjen + platformin: http://www.paperella.fi/product_catalog.php?c=83 Sinellistä oli loppu ja Paperinauhasta ja Heinikasta ja...

Kysele lisempää jos tarvit!
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
mags
Viesti:

ViestiKirjoittaja mags » Ti Touko 29, 2012 20:01

Kiitos, Muikku, tuohon olin kallistumassa jo... Näpsäkän paketti näytti miusta laajemmalta,
mutta jatkanpa vielä tutkimista. Hyvä pointti joka tapauksessa tuo kotimaasta ostetun huolto ym.

:D Kiitos siis vaivannäöstä!
Vernada
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vernada » Ti Touko 29, 2012 20:22

Hei - osaatteko sanoa, voiko noihin teettää helposti omia stansseja? Kiinnostaisi tehdä ihan omanlaisia stanssattuja juttuja.
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja annie » Ti Touko 29, 2012 23:18

mulla on itsellä big shot ja tuota cuttistakin olen muutaman kerran kokeillut. oma mielipide on, että big shot on tukevampi käytössä, cuttis on kyllä varsin söpö kanssa. tuo näpsäkän paketti on samanlainen, joka itselläkin on, eli big shotin starttipakkaus. varsin kattava paketti. ainoastaan jos haluat kaikista ohuimpia stansseilla leikata niin tarvitset lisäosaksi tällaisen adapterin. http://www.sinelli.fi/sinelli/tuotteet/ ... ageState=1
adapterin tehtävänä on ainoastaan tuoda lisää paksuutta, eli vaihtoehtoisesti myös esimerkiksi puupahvi tai nippu korttipohjia käy tähän, kunhan kerroksia on tarpeeksi paksulti, jotta laite painaa stanssilla kuvion irti leikattavasta materiaalista :)

sizzixiltähän muuten on ilmestynyt myös koruilijoita varmasti kiinnostava vintaj-sarja http://www.sizzix.com/shop/vintaj
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
mags
Viesti:

ViestiKirjoittaja mags » Ti Touko 29, 2012 23:43

Annie, kiitos kovasti näistä infoista :D
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja annie » Ke Touko 30, 2012 0:04

eipä kestä :) kysele lisää, jos on jotain epäselvää. töiden puolesta on tullut tutustuttua tuohon sizzixiin vähän enemmänkin, eli jonkinlaista tietoa saattaapi löytyä :) minkälainseen käyttöön ajattelit laitteen hankkia? enimmäkseenhän tuota käytetään juuri paperiaskartelussa, mutta sizzixin paksummilla bigz-stansseilla pystyy leikkaamaan samoja materiaaleja kuin saksillakin (siis materiaaleja, jotka eivät tylsytä saksia). itse olen pikkuhiljaa mietiskellyt erilaisia tapoja käyttää noita stansseja yhä enemmän juuri korukäytössä, vielä ei ole kauheasti mitään valmista, mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa... :D

tuohon vernadan kysymykseen muuten vastauksena vielä, että en ainakaan ole kuullut että noita stansseja voisi itse teetättää. toki valikoimathan ovat mielestäni jo aika valtavat ja ainakin sizzixiltä tuntuu ilmestyvän uusia (ja vanhoja jää pois) tosi nopeaan tahtiin.
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
piirmer
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

ViestiKirjoittaja piirmer » To Touko 14, 2015 17:32

Eli näissä on näköjään yhtä paljon mielipiteitä kuin on käyttäjiäkin. :o
Tällä alalla täysi aloittelijan tumpelo!

Palaa sivulle “%s” Muut kädentaidot