Itsetehtyjä helmiä

Monilla lienee muitakin käsityöharrastuksia kuin helmityöt ja korut. Muut kädentaidot -osio on varattu sekalaisille kädentaitojutuille (neulonta, huovutus, paperiaskartelu jne.)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
hullaantunut
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 8

Itsetehtyjä helmiä

Post by hullaantunut » Mon Mar 11, 2013 12:44

Onko kellään ideoita/ohjeita omien helmien tekoon? Löysin idean missä rullataan kolmion mallisesta vaikka mainoslehtisestä helmi, hauska idea, täytyy kokeilla =)
hunski
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: Itsetehtyjä helmiä

Post by hunski » Mon Mar 11, 2013 18:43

fimo ja premomassoista voi tehä mitä vaan
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Opossumi
Swarovski-kuumeessa

Post by Opossumi » Tue Apr 16, 2013 20:33

Ostin joku aika sitten kirjan nimeltä Beaded Felt Jewellery (saatavilla ainakin amazonista), jossa on kivoja koruja huovutetuista helmistä, jotka on päällystetty erilaisilla siemenhelmillä. Kannattaa katsoa kirjan kansikuvasta esimerkki, selostuksestani ei ehkä saanut käsitystä mitä tarkoitan :oops:

Sitten Beads & Beyond -lehden numerossa February 2012 on hauskoja ideoita kierrätysmateriaaleista tehtyihin helmiin, esim.
- isoja puuhelmiä päällystetty sikinsokin kirjoista/lehdistä leikatuilla tekstisuikaleilla, kiinnitetty lakalla
- viinipullon korkeista leikattuja palasia maalattuna akryylimaaleilla, metallilanka palasen läpi ja kierteiset lenkit kumpaankin päähän
- ohuita paperisuikaleita kierretty kiekoiksi, kiinnitetty lakalla
- ohuesta muovipullosta leikattu hole punchilla (en tiedä mitä nämä vekottimet ovat suomeksi, joku paperiaskartelua harrastava varmaan tietää? sellainen painettava leikkuri kuitenkin) esim. kukkasia, jotka lämmitetään hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella niin, että muovi sulaa, kutistuu, käpristyy ja kovettuu. sitten reikä keskelle.
- samalla tekniikalla kuin edellisessä, mutta leikattu erikokoisia ympyröitä muovipusseista, kutistettu hiustenkuivaajalla ja koottu kukkasiksi

Artikkelissa oli vielä pari muutakin mutta nämä oli helpoin selittää ilman kuvaa :) Toivottavasti sait jotain ideoita!
frediuncle
Lasku: 18

Post by frediuncle » Sat Jan 18, 2014 11:19

- ohuesta muovipullosta leikattu hole punchilla (en tiedä mitä nämä vekottimet ovat suomeksi, joku paperiaskartelua harrastava varmaan tietää? sellainen painettava leikkuri kuitenkin) esim. kukkasia, jotka lämmitetään hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella niin, että muovi sulaa, kutistuu, käpristyy ja kovettuu. sitten reikä keskelle.
dianesummers
Lasku: 18

Post by dianesummers » Fri Mar 07, 2014 9:31

upeita ideoita! Olen erittäin kiitollinen näistä. Jaan kanssasi heti kun helmityöni on menestyksekäs!

lisää
Post Reply