HUOMIO! Fedex:n uudet tullaussäännöt

Tarvitsetko jotain pientä, mutta et viitsi tehdä sen takia tilausta helmikauppaan yksin? Haluatko säästää postikuluissa tilaamalla yhdessä jonkun toisen kanssa? Täällä voit sopia kimppatilauksista ja kysellä tilauskaveria.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Re: HUOMIO! Fedex:n uudet tullaussäännöt

ViestiKirjoittaja Piita » Su Syys 26, 2010 12:32

Eiköhän Balihandmadelta tulevat ole kaikki saman tariffin mukaan hopeaosia kuitenkin kaikki. Kannattaa ehkä soittaa fedexille ja tarkistaa. laita vielä ylös kenen kanssa olet puhunut ja mitä luvattiin.
Tilasin vähän aikaa sitten mutta ei vissiin ollut silloin vielä tullut tuo muutos.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Jorisa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jorisa » Su Syys 26, 2010 18:58

siis pitääkö paikkansa, että FMG:ltä toimitetaan nykysin muullakin tavalla kuin fedeksin ********-firmalla?

JA rinsessalle, että BHM:ltä tuo paketit suomeen hienosta EMS. Että tilailemaan vaan....
Porukassa, mutta yksin.
Penny
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Penny » Su Syys 26, 2010 20:00

Meille tuli juuri kimppatavarat FMG:ltä ihan tavallisen postin (USPS=United States Postal Service tms) kautta. Viipyivät matkalla tasan viikon. Tulliin sitten pitää vain itse mennä, poikani tullasi tavarat ja tullissa meni kuulemma yli kaksi tuntia kun kaksi miestä yritti ymmärtää mitä ne kaikki tavarat on :lol2: Postimaksu oli vähän halvempi kuin FedExin kautta olisi ollut, mutta se varmaan vähän riippuu paketin koosta, koska kun kokeilin FMG:n sivuilla, erilaisilla paketeilla meni postimaksujen suhteet vähän eri tavalla.
Kannattaisi kyllä kysyä BHM:ltä, suostuvatko lähettämään postin kautta. Minulta on luotto FedExiin mennyt aika totaalisesti.
Jorisa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jorisa » Su Syys 26, 2010 22:42

toi EMS on tavallinen postikuljetus. LAittaa vaan lisätietoihin, et haluaa että paketti toimitetaan EMS:n kautta, ni Fuli tekee niin. Siis BHM:n kans. Nou problem. ja ite käy sit tullaas...
Porukassa, mutta yksin.
riksu
suunnittelee Balin-matkaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja riksu » La Loka 02, 2010 22:08

Oon nyt kaks kertaa tilannut aivan jotain muita tavaroita Ameriikan mantereelta, ja molemmilla kerroilla tullista (Tampere) mut ohjeistettiin käyttämään sen tavaran koodia, mitä paketissa on eniten. Eli viime kerralla kun tilasin suitsukkeita ja kirjoja, koko paketti tullattiin suitsukkeiden (6,5%) tullilla, koska niitä oli eniten. Ja siis tämän vinkin sain ihan tullivirkailijalta (kahdelta eri ihmiseltä vieläpä).

Olisiko FedEx käyttänyt samaa tekniikkaa aiemmin? En vaan käsitä, miksi homma olisi muuttunut, viimeisimmän pakettini hain 1½ viikkoa sitten tullista. Mietin vaan, että eikö helmipaketitkin olisi tuolla tekniikalla kaikkein helpointa tullattavaa?

PS. En tiedä tullin virallista kantaa. Lähetyslistat multa kuitenkin katsottiin sekä paketti avattiin, vaikka ensimmäisellä kerralla tullattiin kirjojen mukaan ja toisella suitsukkeiden (molemmilla kerroilla paketeissa oli runsaasti myös muuta tavaraa, joille olin etsinyt jo valmiiksi taricit).
Kuva Kuva
Piita
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piita » Ma Loka 04, 2010 11:23

Tässä ei olekaan kyse tullin tavoista vaan Fedexin käytännöistä jotka ovat silkkaa rahastusta nämä uudet säännöt siis.
Siis siitä kun fedex tullaa paketit.
Fedex ei välitä siitä mikä on helpoin ja paras käytäntö vaan siellä haetaan voittoa ja nyt on menty siinä jo liian pitkälle.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.

Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
piki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja piki » Pe Loka 29, 2010 16:45

Tiedoksenne kaikille, että ainakin Oulun tullista neuvottiin lähestymään heitä sähköpostilla, kun paketti saapuu. Tullit ja verot voi sitten maksaa pankkiin suoraan ja he toimittavat paketin lähimpään postiin. Ymmärsin, että tämä tapahtuu ilman kuluja. Oli oikein sujuva asiointi tullissa ja vielä kaupan päälle hyvät neuvot.

Piki
kanelipipari
Viesti:

ViestiKirjoittaja kanelipipari » Ti Marras 02, 2010 15:16

Mulle on paketti tulossa FMG:ltä ja Fedexiltä soitettiin äsken, että tässä paketissa kaikki on samaa nimikettä, mutta että heillä on tällainen uusi hinnoittelu, että miten haluan toimia jatkossa, jos tulee paketteja, joissa yli 5 nimikettä. Tämähän on kiva, että kysyivät asiaa nyt etukäteen, vaikka se ei tosiaan tätä pakettia edes kosketa. Kysyin, että olisko mahdollista laittaa mun asiakastietoihin, että jos on yli 10 nimikettä, niin ottavat muhun yhteyttä ennen tullaamista. Yritän kyllä olla tilailematta niin, että tulisi paljon ylimääräisiä nimikkeitä, mutta ainahan voi tulla yllätyksiä, kun ei noita nimikkeitä aina pysty arvaamaan.
Mopoa on vaan niin vaikea hallita.
rozalie

ViestiKirjoittaja rozalie » Ti Marras 16, 2010 16:39

Minulle tuli FMltä paketti viime torstaina suoraan kotiin kannettuna ja nyt piti tulla eilen myös, mutta näyttää trackingpalvelun kautta jumahtaneen Pariisiin sitten viime torstain.. Mielikuvitus alkoi elää ja kuvittelenkin jo kaiken siellä paketissa olevan laittomaksi tai sitten, paketti oli niin pieni ettei sitä huomattu ollenkaan.. Soittelen kohta fedexille, että missä pakettini oikein lymyää.
Miten on muuten, jos et ole kotona paikalla vastaanottamassa pakettia niin joutuuko sen hakemaan Vantaalta vai toimittavatko lähimpään postiin?
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
Penny
Viesti:

ViestiKirjoittaja Penny » Ti Marras 16, 2010 16:49

Jos paketti tulee FedExin kautta, niin yrittävät sitä toimittaa kyllä kotiin uudelleen, jos et ole ollut kotona (näin on ainakin ennen ollut). Olen itse aina pyytänyt soittamaan ennen toimitusta, että tietäisin olla paikalla. Tuovat kyllä vaikka työpaikalle, jos näin sovitaan. En nyt tiedä, missä mahdat asua, mutta ainakin täällä Tampereella sen paketin toimittaa perille yksityinen kuriirifirma.
nekka

ViestiKirjoittaja nekka » Ti Marras 16, 2010 17:14

rozalie kirjoitti:...Miten on muuten, jos et ole kotona paikalla vastaanottamassa pakettia niin joutuuko sen hakemaan Vantaalta vai toimittavatko lähimpään postiin?

Mulle on jätetty lappu postilaatikkoon, että käytiin ja mentiin ku ei oltu kotona, ja sitten puhelin numero josta voi kysellä. Mulla on Fedexistä ihan käsittämätön "PEEN"-maku suussa monessakin suhteessa. Olen nykyään aina tilatessani jostain sopinut myyjän kanssa, että lähettää joko UPSin kautta tai ihan normi postina ja tullaan sitten itse.
sole
aloittelee siemenhelmillä
Viesti:

ViestiKirjoittaja sole » Ke Joulu 29, 2010 21:28

Tilasin FMG:ltä ensimmäistä kertaa joulukuun alussa kivihelmiä ja hopeaketjua. Toimitus on FedExillä, ja sain nopeasti tekstiviestin jossa kehotettiin toimittamaan tilausvahvistus tai vastaava, ja kysyttiin miten haluan maksaa verot. Toimitin tiedot annettuun sähköpostiin, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Seurantakoodin mukaan paketti on ollut 4. päivä Memphisissä, eikä muuta. Ei kai tämä ole ihan normaali toimitusaika, vai kuinka nopeasti tilaukset yleensä tulevat? Varmaan on laiva uponnut tai lentokone pudonnut. Olen tilannut aiemmin Yhdysvalloista toisesta kaupasta ja toimitus tuli postilla hyvinkin nopeasti. En ole vielä joutunut asioimaan tullin kanssa, mutta kai sieltä pitäisi tulla jokin ilmoitus kotiin jos paketti on sinne jäänyt?
Taitaa jäädä ainoaksi kerraksi kun tilaan sieltä, ainakaan FedExillä :x .
Penny
Viesti:

ViestiKirjoittaja Penny » Ke Joulu 29, 2010 21:52

Vaikka olisit tilannut FedExin hitaammalla toimituksella (eli economy), olisi tilauksen pitänyt olla jo Suomessa ajat sitten. Toki lentoliikenteen sotkut huonojen kelejen vuoksi ovat voineet hidastaa toimitusta, mutta kyllä sinun kannattaisi jo ottaa yhteyttä FedExiin asiasta. Yleensä tavara on Suomessa viikossa lähettämisestä jopa normaali postin kautta. Eikä sinun pitäisi joutua asioimaan tullin kanssa ollenkaan vaan FedEx hoitaa sen
Papunen

ViestiKirjoittaja Papunen » To Joulu 30, 2010 22:55

Heissan!
Onko kellään lähiaikoina kokemusta Balihandmadesta ja FedExistä ? Meneekö siis kaikki hopea saman nimikkeen alle ?
Ja onko tullaus sujunut vaivatta...?
Kiitos :D
sole
aloittelee siemenhelmillä
Viesti:

ViestiKirjoittaja sole » La Tammi 01, 2011 18:06

Joo, otin yhteyttä Fedexiin muutama päivä sitten, ja he pyysivät ottamaan yhteyttä lähettäjään. FMG:ltä vastattiin nopeasti että Fedexin mukaan he ovat saaneet tyhjän paketin FMG:ltä ja sisältö on kadonnut :o Toivottavasti setvivät tämän nyt sitten keskenänsä :roll: . Molemmista paikoista kyllä ainakin vastattiin hyvin nopeasti sähköposteihin.

Palaa sivulle “%s” Kimppatilaukset