Aloittelijan ongelmat

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Emma
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18
Viesti:

Aloittelijan ongelmat

ViestiKirjoittaja Emma » Pe Tammi 09, 2015 13:17

Kiitos ryhmään pääsystä!
Olen todella aloittelija, paria kirjaa lukenut, ensimmäiselle helmikurssille ilmoittautunut ja tarvikkeita sekalaisesti ostanut silmät kiiluen ja intoa puhkuen.
MUTTA - olen muutaman korun tehnyt lähinnä kirjojen opastuksella ja törmännyt sellaiseen ikävään asiaan kuin sukulaiset, ystävät ja työkaverit, jotka kaikki ovat nyt kinuamassa itselleen kans koruja tyyliin "ja kyllä mää niistä sitten sulle jotain voin maksaakin" - niin kuin materiaalit tippuisivat ilmaiseksi jostain eikä tekniikkakaan ole alkuunkaan hallussa.
Miten pitäisi asiaan suhtautua? Miten ystävällisesti torjua - tähän mennessä olen mennyt ihan hämilleni ja söperrellyt jotain tyyliin "joo, voinhan tehdä" - nyt on vähän into lopahtamassa ennen kuin pääsen edes aloittamaan.
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä

Re: Aloittelijan ongelmat

ViestiKirjoittaja Bezelset » Pe Tammi 09, 2015 16:33

Ihan rehellisesti sanot että vähintäänkin materiaalikulut pitää saada katettua, ja siihenkin prosenttiyksiköitä vaivanpalkaksi :D Olen kyllä itsekin huomannut että myyjäisissä on aina joku joka kyräilee ynseästi hintojani ja tokaisee että eikö sitä halvemmalla pääse myymään. Ei kerta kaikkiaan pääse, kun pitää siitä työstä ja kuluneesta ajastakin saada korvausta! Puhumattakaan sitten kaikista välinekuluista, pöytävuokrista, kirjanpidosta sun muusta :lol: Hullu töitä ilman palkkaa tekee, sanon minä.
Emma
Viesti:

ViestiKirjoittaja Emma » La Tammi 10, 2015 11:27

No materiaalikulut ainakin. En kyllä ollut ajatellut ollenkaan tehdä koruja kuin ihan vaan itselleni ja täysin harrastuspohjalta ja tekemisen ilosta, tosin keskusteluja lukiessani olen havainnut, että kun helmet vie niin kohta voi olla meilläkin sellainen "helmimeri" että osasta on jo pakko päästä eroon, että saa hankkia uusia helmiä - taidan olla astumassa vaarallisille vesille
:jippii:
korukatti
korukivikasan keskellä

ViestiKirjoittaja korukatti » Su Tammi 11, 2015 9:21

Kannattaa tosiaan harkita seuraava askelta Emma :wink:
Tämä vie kyllä helposti mukanaan. Ja helmi-ihanuuksia on määrättömästi, toinen toistaa kauniimpia :love:
Emma
Viesti:

ViestiKirjoittaja Emma » Ke Tammi 14, 2015 9:22

Joo - mulla on helmiä jo jonkin verran eikä kuitenkaan yhtään!!!!
Miten ihmeessä se on mahdollista??? :huh: :huh:
Ja kaikkea katson jo sillä silmällä, että mitenkäs tuota voisi käyttää korujen teossa - hirween kaameen kauhee tartunta siis kyseessä.

Palaa sivulle “%s” Ajankohtaiset asiat