Helmivaihto 02/2008 /päättynyt aikaa sitten :)

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Simavi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Simavi » Fri Mar 21, 2008 16:17

Voi mitä ihanaisia rannekoruja :shock:
Nunnulin kambabajaspikset :love:
Piitun ihana kukka! :palvoo:
Aadan iloiset korvikset :love:
Papusen piristävät korut :ooh:

Ootte te taitavia :wtg:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Mymmeli

Post by Mymmeli » Fri Mar 21, 2008 18:57

Vihdoin sain minäkin jotain valmiiksi näistä vaihtohelmistä.
Minulla oli taktiikkana tehdä mahdollisimman paljon pelkistä vaihtareista.
Helmiä on vieläkin runsaasti ja yritän pinnistellä vielä jotain niistäkin.
Huomasin että ne helmet joihin ensin ihastuin (turkoosit) ovat vielä käyttämättä. :)

Ekana kuminauhaan pujotellut armeijan väriset helmet muistaakseni Papuselta,Turkoosilta, Piitulta ja Jorisalta. Mop-riipus ja keltaiset turkoosit omasta pussista.

Image

Seuraavana rannekoru Jorisan, Williwiiman, Santun ja oman pussin helmistä.
Lisänä hopeaosat. Tähän työhön laitoin tuota hopeaketjua apinoiden taatusti jotain Helmettiläistä.

Image

Lisää rannekoruja. Tässä Turkoosin ja Papusen helmet. Lisänä hopeaa.

Image

Ja ei nämä vielä loppuneet. Hunajainen rannekoru Nunnulin ja Williwiiman
sekä oman pussin helmistä. Tässä työssä lisänä omia makeanvedenhelmiä. Kullatut osat.

Image

Kaulakoruun jouduin lisäämään reilummin muita helmiä. Käytin kuitenkin Aadan, Nunnulin, Santun, Turkoosin ja oman pussin helmiä. Itseltä aventuriini lehti, millefiori ja "jade" helmet.

Image

Viimeinen tälläkertaa on kaulakoru jossa vaihtareita vain pienet suloiset makeanvedenhelmirondellit Papuselta. Tämä koru on ollut suunnitteilla pitkään, mutta nuo pienet helmet sysäsivät sen valmiiksi. Kiitos! :D

Image
Turkoosi

Post by Turkoosi » Fri Mar 21, 2008 19:08

:love: hienoja koruja. Varsinkin kaulakorut on herkkuja.
Tämä on kyllä hauskaa (tai sitten ei) kun samat helmet oli käytössä ja vähän väliä tulee näitä "no miksi mä en tuota keksinyt" ajatuksia.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri Mar 21, 2008 19:09

Tässä tuli täällä myös ihan samoja ajatuksia, että olenpas minä pöllö (Helmipöllö, no hard feelings :wink: ) Tosi hienoja koko konkkaronkka.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Papunen

Post by Papunen » Fri Mar 21, 2008 20:38

Ihania Mymmeli :love:
Ja mä tällään tähän rannekorun johon lykkäsin Nunnulin ja omia lasihelmiä, villipitsiakaatteja Jorisalta, Piitulta ja Turkoosilta ja makeavedenhelmiä joltain ja vielä williwiiman puuhelmet sekaisin memory wiressä:

Image
Siru

Post by Siru » Fri Mar 21, 2008 20:44

Mymmelin vihreä lehtikaulakoru palauttaa mieleen touko-kesäkuun, kun koivujen lehdet ovat vielä hetken aikaa voimakkaan vaaleanvihreitä ennen tummumistaan keskikesän syvänvihreään... :love: kesän kauneinta aikaa!
Wear your HELMET with pride!
Simavi

Post by Simavi » Fri Mar 21, 2008 20:59

Voi jummijammi! Mymmelillä aivan ihastuttavia värejä noissa rannekoruissa :wow: Myös molemmat kaulakorut todella kauniita :ooh:

Papusen korussa myöskin ihanat värit :palvoo:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Aada
hamstraa hopeahelmiä

Post by Aada » Fri Mar 21, 2008 22:21

Vau, olen taas ihan myyty teostenne edessä. Vihreä on kyllä sellainen väri, että monista koruista tuntuu väkisinkin tulevan kesäisiä. Mymmelin koruissa lempparit ovat juurikin nuo vihreät ihanuudet, lehti-kaulakoru ja rannekoru kiertävällä ketjulla. Oletko muuten taituroinut tuon lukon itse? Pohdin juuri tänään koruja tehdessä tuollaisen s-lukon toimivuutta rannekorussa. Ilmeisesti toimii hyvin kun olet sellaista käyttänyt eikä ole mitenkään sen hankalampi kuin muutkaan lukot.

Papusen memory wire- rannekoru on ihana, todella onnistuneen ja harmoonisen värinen. :D

Minulla on myös syntynyt tänään koruja. Jos otetut kuvat ovat kelvollisia, pistän tänne esittelyyn ne vielä illan mittaan.
Aada
hamstraa hopeahelmiä

Post by Aada » Sat Mar 22, 2008 0:10

Huh, vihdoinkin sain kuvat siirrettyä... pikkuisen takkuili nämä omat taidot. Eli päivän saldo on siis seuraava.

Rannekoru Nunnulin lasi- ja metallihelmistä, Williwiiman hematiiteista ja oman pussin helmiäislasihelmistä.

Image

Korviksissa Williwiiman siemenhelmiä ja puuhelmet sekä Jorisan helmiäislasihelmiä + loput oman pussin helmiäislasihelmistä. Muut osat hopeaa.

Image

Rannekoru Papusen laavanapista ja Piitun MOP nugeteista, ja mausteena mukana sammalakaattia ja hopealukko omista kätköistä.

Image
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Mar 22, 2008 0:46

Oijoi ku nättiä. Omat väkerrykset kyllä kalpenee näitten rinnalla. Mä olin niin hättänen, että melkein kaikki piti tehä ekana päivänä. Huoh.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Jorisa

Post by Jorisa » Sat Mar 22, 2008 18:52

mulla on kuulkaa vasta kahden ihmisen pussukat tyhjät täysin. nää helmet on tooooosi riittäviä... :roll: :roll:
Porukassa, mutta yksin.
Mymmeli

Post by Mymmeli » Sat Mar 22, 2008 19:56

Papusen memory wire rannekoru on herkullisen näköinen. Pitäisiköhän minunkin joskus kokeilla tuon vaijerin kanssa leikkimistä. :D
Aadan viimesin rannekoru on myös minun mieleeni!

Anteeksi jos muuten nimesin väärin helmien lähettäjät noihin
omiin koruihini. Laskin laput ja niitä oli vain 8, eikö meitä olekin 10? Luulen kuitenkin onneksi kadottaneeni vain pari lappua, en helmiä!

Aadalle tiedoksi että tein kiemura lukon itse. Minusta se toimii ihan hyvin rannekorussa. :)

Aiemmin esitellyistä koruista jäi mieleen Jorisan tompakkiketjukoru, Nunnulin
korvakorut joissa pieniä makeanvedenhelmi rondelleja, Papusen kahvipannun päällä kuvattu setti ja Piitun sormus ja kukka :D
Jorisa

Post by Jorisa » Sat Mar 22, 2008 22:53

nyt on taas jotakin valmistunut:

Turkoosin pussukasta löytyi seuraavat kolme verihelmeä, joista tuli korvakkeet ja rannekoru:

Image

Image

Nunnulin pussukasta löytyi tämä ihanainen helmi, josta tuli tällainen yksinkertainen riipus:

Image

Sitten itse panin omaan pussukkaani näitä vihreitä helmiäislasihelmiä, ja JJI:n pussukasta löytyi tuollainen rouhea laavakivi. Samaa sarjaa sitten vielä riipus.

Image

Image

Hopeaosat kaikkiin lisätty itseltä. Tällaisia tällä kertaa...
Porukassa, mutta yksin.
@nia

Post by @nia » Sat Mar 22, 2008 23:02

En ole tässä leikissä mukana, mutta pus pus :love:
- @nia -
Papunen

Post by Papunen » Sat Mar 22, 2008 23:14

Upeuksia Jorisa!! :ooh:
Musta upeimmat on noi bloodstonejutut, se on toosi hieno kivi! Mä oon niitä pyöritellyt enkä ole raaskinut vielä mihinkään käyttää...
Post Reply