Helmivaihto 02/2008 /päättynyt aikaa sitten :)

Kurssit, messut, tapaamiset, näyttelyt ynnä muut.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Aada
hamstraa hopeahelmiä
Lasku: 5

Post by Aada » Wed Mar 26, 2008 15:04

Jorisa wrote:Mymmeliltä on tullut niiiiiin upeita koruja taas tähän väliin..... varsinkin se rannekoru missä oli se ketjusysteemi ja sen alla ollut rannekoru jäivät mieleen... sitten Aadalta oli aivan U-P-E-A-N malliset korvikset, ne sellaset olisko vaijeriin tehty missä oli niitä puuhelmiäkin. Mahtava idea...

Kiitos, kyllä ne on vaijeriin tehty ja toteutuksessa on ellen sanoisi vielä toivomisen varaa. Kehittelen parhaillaan päässäni parannusta tuon vaijerin kiinnitykseen niin että se olisi mahdollisimman siisti ja viimeistelty.

Pääsiäisen aikana oli taas ilmestynyt paljon ihanuuksia jonon jatkoksi.
Jorisa, tuo sinun laavakivi-helmiäislasihelmi rannekorusi on upea. Itse koen juuri tuon "laava lakupötkön" vaikeaksi palaksi, sinä onnistuit sen käytössä täydellisesti. Tuossa vaan on sitä jotain. :love:

Rannekorussa Piitun MOPit, Papusen laavakivi, Williviiman aventuriinisirut sekä JJI:n mv helmiä ja jade. Loput omista varastoista. Muistuttaa vähän Aadan aiemmin esittelemää korua. Tämä oli silloin siinä vaiheessa, että piti kehitellä tuo papuketju jatkoksi, muuten ei olisi riittäänyt ranteen ympäri.

Heh, en ihmettele yhtään että inspiroiduit myös yhdistämään nuo MOP-nugetit ja tuon laavakivinapin. Jo vaihtohelmiä katsellessa nuo tuntuivat minusta MUST parilta. Sinun versiosi on todella hieno ja henkilökontainen suosikkini koruistasi. :D

Minulla on uusien vaihtohelmi korujen valmistuminen taas hidastunut omien ainesten puutteellisuuden takia. Pitänee lähteä kauppaan tai keksiä uusia ideoita tai kiertoteitä saman asian toteuttamiseen.. Huoh.. :roll:
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Nunnuli » Wed Mar 26, 2008 17:35

Mun täytyy nyt tunnustaa, että kun jouduin siivoamaan tuon "työpöydän" kissan oksentelun jäljiltä, siinä rytäkässä jäljellä olleet vaihtohelmet sekoittui tuonne missä on keskeneräisiä ja epäselviä pussukoita.. ja niitä on aika läjä tuossa. Eihän niitä siellä nyt niin paljoa enää ollut, mutta ainakin se mop-riipus, keltaiset turkoosirondellit ja sinipunaisia särölaseja. Niitä en nyt tähän hätään tuolta ala kaivaa vaan käytän sitten kun tulevat vastaan tuolta. Sille simpukkariipukselle on ajatus olemassa, mutta käytän sen sitten vasta likempänä kesää kun lopullinen muoto selviää päässäni. Anteeksipyyntö siis niille, joiden vaihtohelmiä jäi nyt käyttämättä.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Piitu

Post by Piitu » Fri Mar 28, 2008 0:21

Eipä sitä tarvitse anteeksi pyydellä. Puhdas pöytä taitaa olla tärkeämpi :D

Joskos saisin viikonloppuna laitettua tänne kuvatuksia. Kolmet korvikset ja yksi rannekoru valmiina, JEE! :D
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
Piitu

Post by Piitu » Sun Mar 30, 2008 22:42

Do dii, jatketaanpas! :D

Tässä vaihtohelmistä syntyneitä korviksia.
Ei nuo closoinnet oikeen muuhun mulla taipuneet kuin korvakoruiksi mutta sievät niistä tuli :D
Image

Ja tässä sitten Nunnulin iso kukkahelmi sai kaverikseen saman värisiä kissansilmälasihelmiä. (Mikäs muu se nyt Nunnulin helmien kaveriksi kävisikään kuin kissamainen helmi :lol: )
Image

Vielä on jotain kuvaamaatta.

Toivottavasti saadaan teidän muidenkin koruiluja vielä esille.
Aikaahan tässä oli huhtikuun loppuun.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Mar 31, 2008 0:04

Te ootte kyllä kaikki onnistuneet varsinkin tuon kukkahelmen kanssa erinomaisesti. Ihanaa, että siitä oli noin moneksi ja toivottavasti samalla toi iloa monin verroin enemmän kuin mulla tuossa sohvan reunalla muovipussissa. Mietin, että mahdanko joutua lynkatuksi kun laitan tuollaisia kaamean kokoisia möllyköitä teidän vaihtopusseihinne, mutta hyvinhän ne on kelvanneet. Plussapalloja kisunsilmistä :wink:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Piitu

Post by Piitu » Mon Mar 31, 2008 22:27

Kiitos kiitos.

Nyt kaikki vielä jotka ei ole ehtineet tai muistaneet, laittakaahan koruja näkysälle. Ei tokkiinsa pakko oo mutta mukava olisi nähdä teidän herkkuja :D
Piitu

Post by Piitu » Sun Apr 27, 2008 14:26

Aika kuluu ja kohta on tämäkin vaihto ohi.
Immeisillä on jo kevätkiireitä aivan selvästi, ja huomasinpa senkin että tämä vaihtoaika on liian pitkä. 4 viikkoa olisi riittänyt ihan mainiosti.

Mutta kaikesta oppii, eikös niin :D

Tiedän että muutamilta on vielä kuvia tulossa mutta onhan tässä vielä 3,5pv huhtikuuta jäljellä.
Piitu

Post by Piitu » Thu May 01, 2008 0:36

Pienistä teknisistä seikoista johtuen
olen nyt puolisen tuntia myöhässä mutta antakkee anteeksi.
Laitan tähän nyt WILLIWIIMAN koruiluja.
Muuta ei voi sanoa kuin että onpa ollut tuottelias !!! Ja aivan suloisia koruja on Williwiima tehnyt :nod:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Piitu

Post by Piitu » Thu May 01, 2008 0:38

KIITOS
kaikille mukana olleille helmeilijöille.

Toivottavasti saadaan seuraavaa helmivaihtoa aikaan vielä ennen kesää.

Tässä selvästi huomasin että aika oli liian pitkä ja ehkä osallistujiakin liian monta. Mutta kuka estää pitämästä kahta vaihtojuttua yllä yhtä aikaa? :D

Siispä helmeilemisiin :D
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu May 01, 2008 10:41

Hienoja koruja. Tuon helmihäkin käytöstä kysyisin: Miten se avataan? Mietin, että kyllä sinne varmaan saa jotain sisälle, mutta en keksinyt sen mekanismia.

Mun mielestä vaihdossa olleiden ihmisten määrä oli hyvä. Minä kun tein niin pitkälle kuin voin korut pelkästään vaihtohelmistä. Jos osallistujia olisi vähemmän, olisi helmien määräkin pienempi. EHkä yksi vaihtoehto muuttaa systeemiä, olisi ottaa pienempi porukka, mutta nostaa helmien hintaa.. esim 6 henkilöä ja jokaiselle 2 euron arvosta helmiä. Silloin tulisi mahdollisesti yhtä materiaalia enemmän kun samalta henkilöltä tulisi aina hiukan suurempi pussukka.

Mietin vaan..
Simavi

Post by Simavi » Thu May 01, 2008 19:23

Nunnuli wrote:Tuon helmihäkin käytöstä kysyisin: Miten se avataan? Mietin, että kyllä sinne varmaan saa jotain sisälle, mutta en keksinyt sen mekanismia.

Siis tätä oon kans miettiny ku joskus ostin kaks ja toisen lähes tuhosin sitä yrittäes auki... Mä en vaan tajuu :raaps:

Ja mahtava kokoelma toinen toistaan kauniimpia koruja Williwiimalta :love:
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Piitu

Post by Piitu » Fri May 02, 2008 8:19

Mun mielestä siinä ei ole kummempaa kuin että helmihäkin pinnoja raotetaan varovasti pihdeillä ja sinne ei yritetä tunkea kuin maksimissaan puolet häkin halkaisijasta olevaa helmeä. Olen joskus tehnyt helmihäkki korvikset ja ne onnistui ihan ok.
JJI

Post by JJI » Fri May 02, 2008 9:48

joo sen häkin pinnoja pihdeillä varovaisesti raotellaan ja sitten sisään helmi. kannattaa tosiaan maltilla sitten taivutella tai tulee metalli sössöä
Taivaan lasta, elämän lahjaa. Silitti hiljaa enkelin siipi. Pienen pieni nyytti sylissään enkeli ulos ovesta hiipi. Taivaan lapsi tahdoit muuttaa enkeleiden maailmaan..
Simavi

Post by Simavi » Fri May 02, 2008 11:22

Mä kun luulin että ne häkin pinnat jotenkin aukeis kokonaan... No eihän sinne sitten kovinkaan isoa helmeä saa mahtumaan jos vain raosta täytyy saada joku mahtumaan. No täytyypi kokeilla kuitenkin uudestaan. Kiitos vinkeistä :D
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri May 02, 2008 19:21

Mä näin Presentossa joskus sellaisen helmihäkin, joka aukesi jotenkin kun sitä väänsi sivuttaissuunnassa. Se oli vaan mun mielestä turhan kallis härpäke mun makuuni. Tätäkin häkkiä koitin siis väännellä suuntaan jos toiseenkin, mutta ei tosiaan auennut. Mun mielestä se oli kuitenkin ihan kiva kevennys muuten aika raskaan oloiseen rannekoruuni.
Post Reply