Paypal ja sen käyttö

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

mekazu
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re: Paypal ja sen käyttö

ViestiKirjoittaja mekazu » Ke Maalis 30, 2011 11:27

Minä olen paypalia käyttänyt juurikin tuon top up toiminnon avulla, eli verkkopankista sinne siirtänyt rahaa, käytännössä toimii samoin kuin mikä tahansa tilisiirto. Tuossa pitää vaan muistaa laittaa viesti kenttään oma "Transfer ID" (löytyy sieltä linkin Top up account takaa, niinkuin tilinumerokin mihin rahat siirretään) muuten ei mene rahat perille. Siirrossa on yleensä kestänyt 2-3 pankkipäivää jonka jälkeen paypal ilmoitaa rahojen saapumisesta maililla.
Home is where the Hearthstone is
nekka
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

ViestiKirjoittaja nekka » Ke Maalis 30, 2011 12:45

No käyhän se tietysti noinkin. :D
Minä olen katsonut helpommaksi että menee visalta ja maksan sen sitten itse myöhemmin. Siinä on myös se etu, että visalla maksaessa on "turvallisempaa"
tilailla ulkomailta jos käykin niin, että jokin menee pieleen...
Meiju
löytänyt aidot helmet

ViestiKirjoittaja Meiju » Ke Maalis 30, 2011 12:59

Tuo turvallisuusaspekti on kyllä totta Visa-maksuissa. Itse vain koen, että Visalla maksaessa se rahanmeno ei ole niin konkreettista kuin tililtä maksaessa, joten siksi en mielelläni sillä maksa :) Lisäksi pitäisi olla siellä Visalla se koirien eläinlääkärioptio käytössä, eikä hussata sitä käsityötarpeisiin :D

Mullahan ei siis vielä koko Paypal-tiliä edes ole, kun olen ollut niin skeptinen sen suhteen. Tänään olen kuitenkin asiassa edennyt jo tilin luomisen aloittamiseen asti, mutta piti keskeyttää kun en jaksanut juuri nyt alkaa lukemaan sopimusehtoja, joita ei sitten vaan kahta sivua ollutkaan. Tuossa ne on selaimessa auki, jos jossain vaiheessa riittäisi innostusta lukea läpi.
Piita
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piita » Ke Maalis 30, 2011 18:35

Mulla ei ole varsinaista visaa vaan visa debit kortti. Sillä makselen paypallin kautta ja kaikkein turvallisinta siten. Tuon debit kortin kans ei ole sitä ongelmaa että pitäis pitää kirjaa. Kun sitä luotto ominaisuutta ei ole. :) Rahat menee tilitä samoin kun maksaisin kaupassa tuolla kortilla. Jos ei luotollista viosaa halua niin suosittelen visa debit korttia. Minulla on yrityksellä oma visa debit kortti.

Paypalliin olen ollut kyllä todella tyytyväinen, paljon turvallisempaa maksaa sen kautta kun suoraan visalla.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Marsaliittus
Swarovski-kuumeessa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Marsaliittus » Ke Maalis 30, 2011 19:49

Miten tuo Visa Debit eroaa ihan perus-electronista? Siis eikös paypalia voi käyttää myös eletrconilla, tai electronin kans, miten nyt sanotaankaan.. :)
peikko
Viesti:

ViestiKirjoittaja peikko » Ke Maalis 30, 2011 20:49

Marsaliittus kirjoitti:Miten tuo Visa Debit eroaa ihan perus-electronista? Siis eikös paypalia voi käyttää myös eletrconilla, tai electronin kans, miten nyt sanotaankaan.. :)

Se on se Electron :)
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja annie » Ke Maalis 30, 2011 20:50

visa debit on käsittääkseni aiemmin tunnettu ihan tavallisena pankkikorttina, mutta kun sirukorttien tullessa tavallinen pankkikortti jää pikkuhiljaa pois niin tilalle tuli sirullinen debit kortti
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Meiju
löytänyt aidot helmet

ViestiKirjoittaja Meiju » Ke Maalis 30, 2011 20:54

Debit eroaa electronista siinä, että se ei tee katevarausta tilille oston yhteydessä.
nekka

ViestiKirjoittaja nekka » Ke Maalis 30, 2011 22:50

Piita kirjoitti:...Paypalliin olen ollut kyllä todella tyytyväinen, paljon turvallisempaa maksaa sen kautta kun suoraan visalla.

Just näin minäkin ajattelen !
Piita
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piita » To Maalis 31, 2011 14:45

Debit ei ole electron. vaan nimenomaan sirullinen pankkikortti. Meiju oli oikeessa, nimenomaan ei tee katevausta suoraan. En tiedä voiko Electronilla maksaa paypallissa, en ole ottanut selvää.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.

Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
peikko
Viesti:

ViestiKirjoittaja peikko » To Maalis 31, 2011 15:50

Sori, luulin että Electron on Debit-kortti, koska se ei ole luottokortti, eikä automaattikortti. Mutta maksaminen on ainakin minulta onnistunut Electronilla sekä Paypalin kautta että suoraan Visan tapaan. Luin juuri Hesarista, että Suomessa se rahan siirtämisen onnistuminen riippuu pankista, esim. Sampopankista ei ilmeisesti onnistu. Samoin on eroa siinä, miten sitä Electronia voi netissä käyttää (Sampopankilla onnistuu ongelmitta). Ilmeisesti ne menee niin että jos ei toinen tapa toimi, niin sitten toinen toimii.
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut

Peikonpesä - blogi
Marsaliittus
Swarovski-kuumeessa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Marsaliittus » To Maalis 31, 2011 17:51

Oolrait, no ootellaan että pääsee kokeilemaan, silläpäs se selviää. :) Mulla siis on Osuuspankin visa electron.
Bezz
suunnittelee Balin-matkaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bezz » To Maalis 31, 2011 18:00

Marsaliittus kirjoitti:Oolrait, no ootellaan että pääsee kokeilemaan, silläpäs se selviää. :) Mulla siis on Osuuspankin visa electron.

Mulla on OP:n electron toiminu mainiosti. Aina olen saanut maksettua. :wtg:
mekazu
Swarovski-kuumeessa
Viesti:

ViestiKirjoittaja mekazu » To Maalis 31, 2011 21:43

Täytyykin testata tuota Nordean Electronilla, tilisiirto onnistunut kyllä aina.

Muoks. Onnistui myös Nordean Visa Electronin lisääminen.
Home is where the Hearthstone is
Karkat

ViestiKirjoittaja Karkat » Ke Touko 23, 2012 1:22

Tähän vanhaan keskusteluun lisään, mm. muille googlettelijoille tiedoksi...

Että 02.01.2012 Jälkeen! Kun liität pankkikorttia esim. sitä normi visa elektronia, varmista että tililläsi on muutama euro rahaa! JOs tilillä ei ole, ei myöskään kortin liittäminen onnistu.

Paypal ottaa "testiin" tililtäsi n. 1,50 EUROA, ja palauttaa sen sitten n. viikon - parin päästä paypal tilillesi... Tämän testin jälkeen voit maksaa paypalilla niin että raha menee normi tililtäsi... Ja tuon 1,50e voit palauttaa tilillesi tai ostaa jostain sillä jotain ! ;)

Palaa sivulle “%s” Shoppailu