Helmikauppoja Espanjassa/Costa del Solilla?!

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Nokkoska
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Helmikauppoja Espanjassa/Costa del Solilla?!

ViestiKirjoittaja Nokkoska » La Huhti 14, 2007 21:58

Hoksasin juuri, että vanhemmat ovat reissun päällä Costa del Solin suunnalla. Onko kellään tietoa löytyisikö sieltä suunnalta mitään helmiliikettä tms? Malagakin käy hyvin tai sitten se Costa del Solin seutu....
Hitsikkä, pitääkin tästä sukeltaa Googlettamaan!
Isa
korukivikasan keskellä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Isa » La Huhti 14, 2007 22:15

Ikävä kyllä en muista osoitetta tahi kaupan nimeä, mutta olen käynyt Malagassa pienessä helmiputiikissa reilu vuosi sitten. Se sijaitsi jossakin päin tärkeintä kävelyostoskatusokkeloa. Pahoittelen surkuteltavan epäinformatiivista vastaustani!
Nokkoska

ViestiKirjoittaja Nokkoska » La Huhti 14, 2007 23:32

No mutta tuokin auttaa asiaa, että siellä siis tosiaan joku sellainen on.....
Itselläni on jonkinlainen käsitys nyt sen sijainnista, mutten usko vanhempien sinne sen perusteella osaavan suunnistaa :-) Muistatko yhtään oliko lähistöllä esim.Body Shop tai El Kilo -niminen kangaskauppa?
Isa
korukivikasan keskellä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Isa » Su Huhti 15, 2007 11:15

Pahoittelen, mutta en muista mitn! :oops:
Paphi
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Helmikauppoja Espanjassa?

ViestiKirjoittaja Paphi » Su Loka 18, 2009 13:40

Heips!

Ollaan lähdössä perheen kanssa 2 viikon päästä Espanjaan, Benalmadena-Fuengirola-Torremolinos-Malaga alueelle. Onko kenelläkään tietoa onko jossakin siellä kivaa askartelu/helmimyymälää? :) Olisi ihanaa tuoda jotakin paikallisia erikoisuuksia.

Sanna
Nunnuli
Viesti:

Re: Helmikauppoja Espanjassa?

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Su Loka 18, 2009 20:13

Mun muistikuvat on hiukan hämärät tähän liittyen, mutta kahdessa pienessä helmikaupassa olen Malagan vanhassa kaupungissa käynyt viime keväänä. Muistaisin, että Plaza de la Constitution oli se lähtöpaikka ja siitä sitten jotain tietä johonkin suuntaan ja löytyi nämä kaksi kauppaa. Parempi, että tehdään niin, että katson onko kotona vielä ko. prosyyrit olemassa, joista saisi tarkempaa tietoa. Jotain helminauhoja joidenkin kauppojen ikkunoissa oli, mutta hinnat oli aivan törkeitä.

Fuengirolassa ei varsinaista helmikauppaa ole.. tai minä en ole löytänyt, mutta kauniita riipuksia voi ostaa kultasepän liikkeistä tms. Yksi kiva kauppa on, jossa voisit käydä katsastamassa.. sekin osoite täytyy tarkistaa kotoa. Mulla ainakin kävi niin, että kun löysin kultasepän liikkeestä kauniin hopeisen ristin, menin tinkaamaan ja sanoin, että koska olen ammattilainen ja tilaan materiaalini suoraan tukuista ympäri maailmaa; kiinasta, balilta yms. niin mun ei kannata ostella heiltä kovaan hintaan mitään. Kuitenkin yksi risti siellä oli niin kaunis, että sanoin myyjälle voivani ostaa sen ihan omaan käyttööni jos saan huomattavasti halvemmalla kuin se mitä hintalapussa luki: 24€. Myyjä antoi sen sitten 12 €:lla. Olihan se edelleen kova hinta, mutta risti oli kaunis ja musta puoleen hintaan oli jo ihan ok.

Mutta siis.. tarkistan noita paikkoja kotoa.

muoks. Ja ylläpito vois siirtää nämä viestit Costa Del Solin ketjuun sinne shoppailuosastolle kunhan kerkeävät, eiks ni?
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Paphi
löytänyt aidot helmet
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paphi » Ke Loka 21, 2009 9:07

Heips!

Kiitos vinkeistä! :) Löytyikö prosyyriä?

Sanna
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Ke Loka 21, 2009 13:40

Se kiva pieni kauppa Fuengirolassa, jossa myydään jotain hopeariipuksia, mutta pääasiassa kaikkea etnishenkistä, kuten puunaamioita, patsaita, tauluja ja muuta afrikkalaishenkistä sisustustavaraa, on Los Bolichesin alueella ja kun kartasta katson, mun mielestä katu olisi Calle del Poeta Salvador Rueda. Jos kävelee keskustasta rantakatua eli Paseo Maritimoa pitkin sinne Malagaan päin ja ohittaa Yaramar-hotellin, kääntyy seuraavasta mahdollisesta vasemmalle ja heti seuraavasta taas oikealle, on oikealla kadulla. Sitä sitten vaan niin pitkälle, että oikealla puolella katua on tämä kauppa. Kaupan nimeä en muista, mutta sillä kadulla ei ole paljon kauppoja ja tämän kaupan ikkunasta kyllä selviää, että tässä se oikea paikka on.

En sitten löytänyt niitä prosyyrejä niistä Malagan kaupoista..unohdinkin kokonaan, mutta nyt katsoin. Kokeilijalla vois olla vielä osoite siihen toiseen kauppaan ja toinen oli sellainen, johon törmäsin sattumalta kun olin kävelemässä katedraalilta takaisin vanhan kaupungin kauppa-aluetta päin. Mitä katua.. ei mitään hajua. Se oli kuitenkin joku pieni poikkikatu oikealle siltä kadulta, jota pitkin tulin katedraalilta.. heh. Oisko lukenut kuitenkin "bolitas" siinä jossain kyltissä, että tajusin mennä sinne päin katsomaan. Kun espanjaksi la perla = simpukassa kasvanut helmi vrt. englannin pearl ja la bolita = helmi vrt. englannin bead. Pitää tosiaan vielä kysyä Kokeilijalta sitä toista osoitetta jos sillä ois vielä se tallessa.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Paphi
löytänyt aidot helmet
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paphi » Ke Loka 21, 2009 21:54

Ok, kiitos paljon :) näillä ohjeilla kokeilen löytää perille. Olet ilmeisesti enemmänkin ollut aurinkorannikolla, kun vaan loma-matkalla? Itse asuin 3 vuotta Benalmadenassa. Nytkin mennään sinne :)
Paphi
löytänyt aidot helmet
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paphi » Ke Loka 21, 2009 21:57

Kävin katsomassa korujasi, upeita ! :nod:
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Ke Loka 21, 2009 21:58

Paphi kirjoitti:Ok, kiitos paljon :) näillä ohjeilla kokeilen löytää perille. Olet ilmeisesti enemmänkin ollut aurinkorannikolla, kun vaan loma-matkalla? Itse asuin 3 vuotta Benalmadenassa. Nytkin mennään sinne :)

Mulla iskä asuu ihan siinä sen ihanan etnisen kaupan lähellä Paseo Maritimolla. Olen käynyt siellä hmm.. 7 tai 8 kertaa. Malaga ja muut rannan kaupungit ja kylät on valitettavasti vieraita. Malagassa olen käynyt vain vanhassa kaupungissa ja sitten ollaan retkeilty sisämaassa useammassa paikassa. Nämä rantakaupungit on käyty vaan päällisin puolin vilkaisemassa joskus vuonna.. 1988 tai 1989.

Ja kiitos :wink:
marita

Re: Helmikauppoja Espanjassa/Costa del Solilla?!

ViestiKirjoittaja marita » Ke Tammi 27, 2010 11:36

Pieni helmikauppa, josta sivulla on keskusteltu sijaitsee Malagan vanhassa kaupungissa ja sinne löytää Cafe Nationalin nurkalta siihen asti kunnes vasemmalla on Cafe Madrid ja jatkaa sitä katua siihen asti kunnes oikealla on pienen pieni ostoskeskus, jossa on tämä matskukauppa.

Benalmadenan vanhassa keskustassa on myös korumateriaalikauppa, mutta en muista osoitetta, mutta yritän sitä kotoa kaivella.
Pätkä

ViestiKirjoittaja Pätkä » Ke Tammi 27, 2010 16:16

tässä suomenkielinen lehti-linkki Espanjan aurinkorannikkolle:
http://www.uusifuengirola.fi/

entinen työnantajani kustantaa tuota lehteä siellä.
Sieltä voisi varmaan kysyä, jos sattuvat tietämään hyviä kauppoja tai yhteystietoa jollekulle, joka tietäisi niistä...
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Ke Tammi 27, 2010 17:46

Minä olen menossa hyvässä seurassa huhtikuussa jälleen ainakin Fuengirolaan ja Malagaan. Jos tällä kertaa ois fiksu ja laittais oikein osoitteita ylös... :roll:
kokeilija
Viesti:

ViestiKirjoittaja kokeilija » Ke Tammi 27, 2010 20:11

Tämän linkin takana ainakin yksi osoite Malagan helmikauppaan.

http://img99.imageshack.us/img99/9795/img0508in6.jpg

Palaa sivulle “%s” Shoppailu