Tallinnan helmikauppoja

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

annie
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5
Viesti:

Re: Tallinnan helmikauppoja

ViestiKirjoittaja annie » Su Touko 09, 2010 19:48

KuplaMummu kirjoitti:Mitään varsinaista myymälää ei ole.
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
KuplaMummu

ViestiKirjoittaja KuplaMummu » To Touko 13, 2010 21:36

Sorry, vähän kesti... piti tehdä muutama kaulakoru uusista helmistä, eikä ehtinyt kirjoitella.

Kauppa toimii periaatteessa ainoastaan netissä. Mutta kysyessäni olisiko heillä liikettä, jossa voisi ostaa paikan päällä, niin he itse ehdottivat noutamista "varastolta". Käsitin, että ainoastaan sopimuksen mukaan tämä olisi mahdollista.

Keskustelumme on käyty englanniksi, mutta en ole edes kokeillut suomea. Pitää kysyä heiltä, kun muutenkin olen heihin yhteydessä. Laitan tänne vastauksen.
Jenska
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

ViestiKirjoittaja Jenska » Su Touko 30, 2010 21:43

itse kans menossa pian tallinnaan ja eipä tullut helmet yhtäääään mieleen. Onneksi piipahdin täällä :mrgreen: Onkohan tällä virallista myymälää virossa/tallinnassa http://pood.helmehaldjas.ee/infolehed.php?id=5
anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

ViestiKirjoittaja anzu » Ma Touko 31, 2010 9:26

Kyllähä ny joku paikka ois kiva tietää, mut jos ei muu auta. Niin ku pyöriskelen siel kuitennii 5 päivää lähes kokonaisuudessa, niin voiha sielt löytyy jotain :D
-anzu
Satu_Maarit
löytänyt aidot helmet

ViestiKirjoittaja Satu_Maarit » Ma Touko 31, 2010 10:07

Jenska kirjoitti:itse kans menossa pian tallinnaan ja eipä tullut helmet yhtäääään mieleen. Onneksi piipahdin täällä :mrgreen: Onkohan tällä virallista myymälää virossa/tallinnassa http://pood.helmehaldjas.ee/infolehed.php?id=5

Itsellä ei ole kokemusta tästä liikkeestä mutta Lea:lta sain sellaista tietoa, että Tallinnassa on varasto ja sieltä voi halutessaan noutaa netissä tehdyt tilaukset. Tästä kaiketi kannattaa sopia tilausta tehdessä. Eli siis varsinaista myymälää ei olisi olemassa.

Kävin itse reilu viikko sitten Tallinnassa pikavisiitillä paikallisen käsityöporukan kanssa. Pääkohteena meillä oli Karnaluks ja siellä vierähti tunti poikineen. Tarjolla oli mm. siemenhelmiä, Gutermann:in lasihelmiä, muovihelmiä, metallihelmiä ja korun osia. Hintataso oli sellainen, että kokonaisostoissa omat ostokseni (mukana myös muita käsityötarvikkeita) laskin ostaneeni tuotteet lähes puoleen hintaan siitä mitä suomessa vastaavat tuotteet olisivat maksaneet :)
Karnaluks:lla on tosiaan nettisivutkin mutta siellä on minusta vain osa tuotteista eli sivut antavat suuntaa valikoimasta mutta paikanpäällä on enemmän tavaraa.
peikko
Viesti:

ViestiKirjoittaja peikko » La Heinä 03, 2010 20:38

Helmehaldjas on myös nettikauppa, josta voi tilauksen hakea varastolta (voi myös maksaa siellä käteisellä) ma-pe. Tilatessa pitää valita vironkielinen linkki, 'Saada helmesoov', että saa oikeat vaihtoehdot näkyviin. Hieman on vielä opettelemista heillä tilausten ja sähköpostien lukemisessa, joten jos haluaa että tilaus on valmiina noudettavaksi, kannattaa tilata pari päivää aiemmin. Viimeksi keskiviikkona äiti kävi sieltä tilaukseni hakemassa, ja setä sanoi että siihen tilauslomakkeeseen voi laittaa viestin, koska on tulossa - jonka olin siis laittanut. Keräsivät kyllä tavarat odottaessa. Se on alle kaks kilsaa Viru-hotellilta se varasto. En ole itse käynyt, äitiä vaan juoksuttanu :mrgreen:
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Lila
korukivikasan keskellä

ViestiKirjoittaja Lila » Su Heinä 11, 2010 14:29

Karnaluksista löysin viime kuussa Gutermanin ihania huurrelasihelmiä ja vähän korutarvikkeita. Siemenhelmiä oli valtavasti. Käsityötarvikkeita ja lankoja oli mielettömät määrät. Yksi tunti, joka mulla oli aikaa, ei riittänyt juuri mihinkään. Aarreaitta! :D
Lila
korukivikasan keskellä

ViestiKirjoittaja Lila » Ma Heinä 12, 2010 14:44

Millaisia kokemuksia on Helmehaldjas.ee -nettikaupasta? Postikulut näyttäis olevan aika isot, mutta onko tavara sen arvoista? (jos ei aio hakea paikan päältäTallinnasta)
peikko
Viesti:

ViestiKirjoittaja peikko » Ma Heinä 12, 2010 19:25

Lila kirjoitti:Millaisia kokemuksia on Helmehaldjas.ee -nettikaupasta? Postikulut näyttäis olevan aika isot, mutta onko tavara sen arvoista? (jos ei aio hakea paikan päältäTallinnasta)

Mä oon ostanu särmikkäitä lasihelmiä, rihkamaosia ja vähän siemenhelmiä ja pyöreitä lasihelmiä. Särmikkäät, lasi- ja siemenhelmet on samoja kuin muuallakin, osista olen myös tykännyt. Joitain messinkihelmiä ostin myös, ja puuhelmiä, olin tyytyväinen. Yks puinen riipus oli vähän suttunen (tällainen). Pitää vaan jonkin verran ostaa, että saa sen postimaksun kuitattua.
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut

Peikonpesä - blogi
Lila
korukivikasan keskellä

ViestiKirjoittaja Lila » Ti Heinä 13, 2010 13:09

Kiitos Peikko! Panin sulle vielä yksärin. :)
t. Lila
Meiju
löytänyt aidot helmet

ViestiKirjoittaja Meiju » Ke Heinä 21, 2010 11:01

Eilinen päivä tuli vietettyä Tallinnassa. Karnaluks oli ihan ehdoton paikka, etenkin jos muitakin käsityötarvikkeita (mm. Addin puikkoja) tarvitsee. Murto-osan maksoin siitä, mitä olisin samoista tuotteista maksanut Suomessa. Siemenhelmiä ja yhdet pihdit lähti mukaan myös. Vierailin myös ko. kultasepänliikkeessä ja ostin vähän hopealankaa sekä muutaman lukon. Pikaisella vertailulla näin jälkikäteen ostoksieni hinnat olivat mielestäni samaa luokkaa kuin suomalaisista nettikaupoista tilattuna. Palvelu oli kyllä sangen ystävällistä, lankojen halkaisijat ja laskutoimitukset myyjä kirjasi paperille, että varmasti ymmärrämme hyvin toisiamme :)

Muissa helmiä/tarvikkeita myyvissä liikkeissä en sitten vieraillutkaan, vironvillaa tiettyjä värejä etsiskellessä meni aika hyvin aikaa. Kyllä se päivä vaan aika lyhyt oli, vaikka pidennetty sellainen olikin. Ensi kerralla onneksi jo tietää paremmin :)
Bluemama
hamstraa hopeahelmiä

ViestiKirjoittaja Bluemama » To Loka 07, 2010 13:18

Heissan,

miun syyslomareissuni suuntautuu Tallinnaan ja onkohan tilanne edelleen sama kauppojen suhteen? En mie mitään nettikauppoja ja niiden varastosta noutoa haluais, vaan päästä hypistelemään helmiä konkreettisesti....toisin sanoen tekemään heräteostoksia....
Onko tuo Karnaluks sitten ihan kädentaitojen sekatavarakauppa?
Meiju
löytänyt aidot helmet

ViestiKirjoittaja Meiju » To Loka 07, 2010 13:35

Bluemama> Kyllä Karnaluks on juuri sellainen kädentaitoisten paratiisi :ooh: Niiiiiin paljon edullisemmin lähes kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä sieltä löytyi, että ah ja voih, pääsispä pian uudelleen. Mies nukkui tuolilla sen aikaa, kun mie reilun tunnin kulutin aikaa siellä hypistellen ja etsien kaikkea mielenkiintoista ja mitä nyt olinkaan etukäteen lapulle kirjoittanut tarvitsevani.

Muuten en sitten missään varsinaisissa helmikaupoissa käynytkään, kun metsästin tietynväristä villaa erinäisistä liikkeistä ja piti noissa vaate- ja kenkäkaupoissakin tietty kiertää ja mieskin halusi osansa päivän aikataulusta hänen ostoksiaan varten :lol:
Bluemama
hamstraa hopeahelmiä

ViestiKirjoittaja Bluemama » Su Loka 10, 2010 19:09

Kiitti Meiju, luulenpa, että Karnaluksissa pitää käydä. Ja varautua siihen, että antaa itselleen anteeksi muutaman ylimääräisen heräteostoksen :roll: :lol:

Ylihuomenna lähtöön!
Emma
Lasku: 18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Emma » Ke Tammi 14, 2015 21:15

Hyvää alkanutta vuotta 2015!
Ja Tallinnaan olisi asiaa, joten mikä mahtanee olla tämän päivän tilanne helmikauppojen suhteen, löytyykö just kävijöitä ja missä sekä minkä nimisistä liikkeistä kannattaa lähteä etsimään helmitarvikkeita?

Palaa sivulle “%s” Shoppailu