Toiveita kotimaisille helmikauppiaille

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Ejder
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re: Toiveita kotimaisille helmikauppiaille

ViestiKirjoittaja Ejder » Su Helmi 07, 2010 11:34

33marikki kirjoitti:Kaipaisin kovasti pieniä mv-nugetteja, 3-4 mm valkoisia/luonnonvalkoisia/tms. Sekä isoja onyx-nugetteja. Kumpiakin olen yrittänyt metsästää toistaiseksi huonolla menestyksellä..

Tällä hetkellä ei ole ihan noin pieniä, mutta minulla olisi kauniita 4-5 mm valkoisia/luonnonvalkoisia pyöreähköjä makeanvedenhelmiä. Ks. http://www.helmikori.fi Seuraavaan kuormaan (iso määrä tulossa tiistaina/keskiviikkona, mutta siinä ei ole valkoista mukana) otan myös pienempiä.... :D
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piita » Ma Touko 24, 2010 22:18

Toiveita helmikauppiaille! Ihan perus helmiä, värjäämättömiä laadukkaita kivihelmiä. Perusmuotoja, ovaalia, pyöreetä, nugettia... Savukvartsia, vuorikristallia, amatsoniittia, ametistia,brontsiittia, ruusukvartsia, turkoosia (Juu tiedän osa on värjättyä)...
Makeanvedenhelmiä peruslaatua, värejä!
Nyt on paljon kiviä tarjolla, mutta... Muotikiviä värjättyjä "jadeja" ja värjättyä akaattia muotiväreillä. Helmet on isoja ja muhkeita. Mutta nyt alkaa olla peruskivien ja niiden hyvälaatuisten peruskivien varastot olla hupenemassa eikä niitä tunnu löytyvän mistään. Muotikivet on kivoja mutta tarvetta olis niille ihan perus korukivilajeillekin. Perinteisemmille.

Värjätyt kirkkaat värit on ihanaa lisää mutta niistä ei kaikki tykkää. Niitä on kiva käyttää mutta värien kestävyydestä ei ole vielä kokemusta ja osa niistä haalistuu ajankanssa. Niitä on hyvä olla muuta toiveissa olisi että ei hylättäis ihan niitä perus matskujakaan.
Suomalaisiin kauppoihin toivomus olis saada sitä perusmatskuakin, ametistia esim ei löydy nyt mistään. Sitä kuitenkin asiakkaat ainakin minulta kyselevät koko ajan. Mutta tyhjästä on vaikee nyhjästä...
Maailmalla näyttää olevan sama juttu, helmivalkoimat on supistuneet ja keskittyy tän hetken muotivillityksiin.

Joten pliis antakaa meille valikoimaa ihania rakkaita perus korukiviä!
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Thuja Design
Viesti:

ViestiKirjoittaja Thuja Design » Ti Touko 25, 2010 10:23

Ootko käynyt katsomassa minun kivihelmi- ja makeanvedenhelmien valikoiman.Ametistiakin löytyy 4,6 ja 8 mm sekä irtohelminä että nauhoina. Monet mieltävät ehkä kauppani vaan hopeatarvikekaupaksi. t
Ejder
hamstraa hopeahelmiä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ejder » Ti Touko 25, 2010 10:58

Heippa, myös minulta saa "perus"kiviä; esim. nyt kaupassa on rodoniittia ja unakiittia (kahden kokoisia nuggetteja). Tulossa on (huomenna :) ) myös mm. vuorikristallia (siis kvartsia). Tilaan myös mielellääni asiakkaan kanssa yhteistyössä ihan asiakkaan itsensä valitsemia kiviä. Silloin toimitusaika tosin on n. viikko, mutta asiakkaalla on kuitenkin mahdollisuus saada juuri semmoisia kiviä oikean mallisena ja kokoisena - eli juuri mitä itse haluaa/tarvitsee.
Ota yhteyttä; seuraava kivitilaus on taas lähdössä tämän viikon lopulla tai ensi viikon alussa.

Piita kirjoitti:Toiveita helmikauppiaille! Ihan perus helmiä, värjäämättömiä laadukkaita kivihelmiä. Perusmuotoja, ovaalia, pyöreetä, nugettia... Savukvartsia, vuorikristallia, amatsoniittia, ametistia,brontsiittia, ruusukvartsia, turkoosia (Juu tiedän osa on värjättyä)...
Makeanvedenhelmiä peruslaatua, värejä!
Nyt on paljon kiviä tarjolla, mutta... Muotikiviä värjättyjä "jadeja" ja värjättyä akaattia muotiväreillä. Helmet on isoja ja muhkeita. Mutta nyt alkaa olla peruskivien ja niiden hyvälaatuisten peruskivien varastot olla hupenemassa eikä niitä tunnu löytyvän mistään. Muotikivet on kivoja mutta tarvetta olis niille ihan perus korukivilajeillekin. Perinteisemmille.

Värjätyt kirkkaat värit on ihanaa lisää mutta niistä ei kaikki tykkää. Niitä on kiva käyttää mutta värien kestävyydestä ei ole vielä kokemusta ja osa niistä haalistuu ajankanssa. Niitä on hyvä olla muuta toiveissa olisi että ei hylättäis ihan niitä perus matskujakaan.
Suomalaisiin kauppoihin toivomus olis saada sitä perusmatskuakin, ametistia esim ei löydy nyt mistään. Sitä kuitenkin asiakkaat ainakin minulta kyselevät koko ajan. Mutta tyhjästä on vaikee nyhjästä...
Maailmalla näyttää olevan sama juttu, helmivalkoimat on supistuneet ja keskittyy tän hetken muotivillityksiin.

Joten pliis antakaa meille valikoimaa ihania rakkaita perus korukiviä!
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » Ti Touko 25, 2010 18:50

Piita kirjoitti: Makeanvedenhelmiä peruslaatua, värejä!!

Mikä on sitte peruslaatu ja väri, mutta Kirjohelmen sivullaki näyttää olevan mv-helmiä. http://www.kirjohelmi.net/product_catalog.php?c=57
Aika monta sorttiaki viel.
ja kivihelmiäki löytyy monen monta sorttia. http://www.kirjohelmi.net/product_catalog.php?c=56

Myös helmiq:ssa näyttää olevan mv-helmiä montaki sorttia, mutta en sitte tiiä onko noi niin "paskalaatua" ettei ne kelpaa sun tarpeisiin :D

Tosin joko olen ite muuttunu rantummaksi tai sitte yleensäkki Suomalaisten ja Ulkomaalaisten helmikauppojen tarjonta on vaan huonontunu vuosien varrella. Tuntuu monasti tosiaan, että jos jotain nopeesti tarttisit eli tilata nopeesti eli 5 päiväs esim jotaki. Niin jouvut tilaa kahesta-kolmestaki kaupasta tai olla kokonaa tilaamatta.
-anzu
Piita
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piita » Ti Touko 25, 2010 21:49

Kiitos Thuja muistutuksesta! Pistämpä korvan taakse kun tarvin pyöreää ametistia, Näytti hyvälaatuiselta! Sitä vielä jonkun verranminulla vielä onkin. :D
Ejderin kaupassa ei ikävä kyllä ole ihan sitä mitä tarvitsen. Tukkunauhoja ostan silloin kun tilaan ja laatu tarvii olla priimaa. Teen kuitenkin myyntiin enkä ihan halvimpia koruja. :wink: Kirjohelmeen olikin tullut kaikenlaista uutta. Jotain löytyis sieltä mutta osa on kappaleittain ja on siten turhan arvokasta. Noita mv helmiä vois kokeilla mutta suht hinnakkaita oli nauhat, nugetit ei kelpaa.
Helmiquun ja Villihelmen mv:t ei mene mun seulan läpi enää...
Ja ihan totta, saman olen Anzu huomannut. Sitä on vuosien aikan vaatimustaso noussut huomattavasti. On niin monta kertaa tullut pettymyksiä että tilaa mielellään sieltä mistä on tottunut laatua saamaan. ei ole kovin paljoa varaa pistää kokeiluihin.
Sitten vielä sellainen että välillä törmää kaupoissa sellaisiin kiviin jotka myydään "aitona" mutta eivät olekaan. Eli ihan aitoa, ei synteettistä.
Kaipailen myös sellaisia aarteita, brioletteja ja fasetoituja kaunokaisia niihin arvokkaimpiin koruihin. Ametistia, ruusukvartsia, granaattia ym.
Niin ja upeita kiviriipuksia! Siis isompia kivihelmiä, ei sellaisia jossa on koukut ym mukana. Vaan isompia kivihelmiä.

nekka

ViestiKirjoittaja nekka » Ke Touko 26, 2010 6:50

Piita kirjoitti: ...On niin monta kertaa tullut pettymyksiä että tilaa mielellään sieltä mistä on tottunut laatua saamaan...

Tuntuu että tähänkään ei voi enää luottaa...
mps
suunnittelee Balin-matkaa

ViestiKirjoittaja mps » Ke Touko 26, 2010 8:58

Voin hyvin kuvitella, miltä teistä konkareista tuntuu, kun itsestäni tuntuu jo parin vuoden jälkeen, että valikoima ei riitä eikä laatu... Vaikka teen vain itselleni, niin haluan aina parasta laatua, kaikessa. Ei ole järkeä nähdä vaivaa ja käyttää omaan kallista aikaa tekemällä huonosta laadusta. Ns. kertakäyttö jutut on sitten asia erikseen. Itse maksan ilomielin 30€/m housukankaasta, jos teen työhousut, mutta juhlahousuista en suostu pulittamaan kuin puolet. Sama pätee kaikessa, arki juttuja käytetään paljon, juhla juttuja harvoin.Korut taas on arvotavaraa ja näin ollen kannattaa satsata laatuun...
Ja itse toivoisin, että olisi kauppa, josta saisi kivet ja tilpehöörit kaikki samasta paikasta, siis lukot, korviskoukut jne... Peruskamaa pienellä extralla...ja niin, että valikoima olisi laadittu huolella ja löytyisi toisiinsa sopivia juttuja. Mulla on tällä hetkelläkin pari ihanaa kivi riipusta, mutta mistään ei löydy niihin sopivia pienempiä kiviä...
Mari
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » Ke Touko 26, 2010 9:21

Piita kirjoitti:Joten pliis antakaa meille valikoimaa ihania rakkaita perus korukiviä!

Sullaha on tällänen paikka lähempänä ku uskosit, hintava tosin, mutta laatu on 100% hyvää! Suomen Jalokivituote, sieltähä pystyy yritykset tilaan ihan puhelimitseki tavaraa. Jos ei viitti paikan päällä pistäytyä tai sitte sähköpostilla. Siellä on mv-helmet, kivet jne.. En oo ees lasihelmiä missää niin laadukkaita nähny ku tuolla.
-anzu
Piita
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piita » Ke Touko 26, 2010 9:36

Siellä pitäs taas käydä. Mieluummin käyn ite paikanpäällä, kerran oon puhelimessa tilannut ja tuli väärän väristä mv:tä :D Laatu on kohdillaan mutta tulee aina niin kallis reissu... Kun karkaa mopo käsistä... :oops: Siellä on kalliimpaa kun nettikaupoista mutta saa kyllä valita ja on tiettyjä juttuja jotka haen aina sieltä. Sehän tässä yrittäjänä on vaan että tavara pitää ostaa sieltä mistä edullisimmin saa, katetta tarttis kuitenkin jäädä kunnolla.
Ei pääse kuitenkaan näillä riskastumaan mutta kannattavaa pitäs toiminnan olla.

Eowyn
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke Touko 26, 2010 11:11

Piita, sun ratkaisusi voisi olla joku iso ulkomainen tukku - esim. Kiinassa. Silloin saisit helmet edullisesti ja oma kate pysyisi suht hyvänä. Ostan omat helmeni oikeastaan täysin tukuista nykyään ja myyn ylimääräiset kaupan puolella pois. Paljon pakkaamistahan siinä on, mutta ainakin saan sellaisia helmiä kuin haluan, edullisesti. :D
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Salama

ViestiKirjoittaja Salama » Ke Kesä 30, 2010 15:50

Olen yrittänyt etsiä metallisia rannerenkaan pohjia, mutta ei ole ainakaan tullut vastaan. Sellaisia joita voisi laittaa helmikirjaillun kankaan ja taustakankaan (säämiskä) väliin niin että rannerengas saisi mukavan muodon. Ulkomaisista kaupoista löysin, mutta en viitisisi rueta sieltä asti tilaamaan. Tarkoittamiani pohjia löytyy esim. Berger Beads Specialty Companyn tuotteista 1,5, 2 ja 3 tuuman levyisinä. Joku voisi ottaa näitä myyntiin:)
Helmisusi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Helmisusi » Ke Kesä 30, 2010 16:12

Salama, noita pohjia on ollut Villihelmessä myynnissä. Näkyy firma lomailevan 10.7. asti, mutta sen jälkeen voit käydä katsomassa. Aika hintaviksi tulevat, kun ne lähetetään maksikirjeenä, mutta jos ei ulkomailta voi/halua tilailla, niin tuolta sitten. Saattaa olla, että on jollain muullakin myynnissä jo.
Salama

ViestiKirjoittaja Salama » To Heinä 01, 2010 13:08

Kiitos Helmisusi! Pitänee odotella että Villihelmi heräilee. Ilmankos en löytänyt kun sivut olivat "nukkumassa".
pinsessa
aloittelee siemenhelmillä
Viesti:

ViestiKirjoittaja pinsessa » Ma Elo 16, 2010 12:37

Olen metsästänyt alla olevassa linkissä näkyviä korvisrenkaita ihan joka paikasta suomalaisilta sivuilta tuloksetta. Kiinnostaisiko jotakuta nettikaupan pitäjää tilata valikoimiinsa näitä, kun tilaatte näemmä muutakin tuolta FMG:ltä? :D

Tietysti joku kimppatilauskin tulee mieleeni... :huh:

Itselläni on tälläiset renkaat käytössä. Renkaat olen joskus 80-luvulla saanut lahjaksi Timanttisilta tai jostain...

Kiitos etukäteen!

http://www.firemountaingems.com/details ... =H209949JW
elämän tarkoitus on itse elämä

Palaa sivulle “%s” Shoppailu