Helmellä säädettävä kaulanauha

Vaijeriin ja nauhaan pujottamalla valmistetut korut; materiaalit, tekniikat ja työvälineet.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Tinjamiini
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Helmellä säädettävä kaulanauha

ViestiKirjoittaja Tinjamiini » Ma Helmi 24, 2014 17:46

En ole löytänyt mistään tietoa, miten tehdään kaulanauha (puuvilla), jossa pituutta säädellään puuhelmen avulla, eli siis nauhat on pujotettu yhden helmen sisään. En osaa kunnolla selittää, mutta siis mm. Aarikka käyttää tätä tapaa useassa kaulakorussaan. En tajua miten ahtaaseen puuhelmeen (helmi voi olla toki jokin muukin) voi työntää kaksi puuvillanauhaa! :D Jos joku ymmärsi sepostukseni ja osaa auttaa arvostan kovasti!
tuunari
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Helmellä säädettävä kaulanauha

ViestiKirjoittaja tuunari » La Huhti 12, 2014 14:38

Hei!
Tällä palstalla on varmaan parempia asiantuntijoita, mutta mietin, saisiko sen niin, että laittaa ohuen ompelulangan nauhan läpi ja vetää sitten neulan ja tuon ompelulangan avulla nauhat toisen toiselle puolelle ja toisen toiselle puolelle helmeä. Hommassa voisi auttaa myös se, että nauhojen päät saisi suppuun. Liimalla tai kynsilakalla voisi tehdä nauhanpäät sellaisiksi, että ne eivät hajoa, jos nauha on hajoavaa mallia. En kyllä tiedä onnistuuko, mutta itse lähtisin kokeilemaan tätä.

Terv, Tuunari

Palaa sivulle “%s” Vaijerikorut ja solmeilu