Murtuvat 925-crmpit

Vaijeriin ja nauhaan pujottamalla valmistetut korut; materiaalit, tekniikat ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: Murtuvat 925-crmpit

Post by anzu » Wed Jan 14, 2009 21:07

katjuska wrote:
nekka wrote:
katjuska wrote:...oon huomannu että jos pihdit on erin päin ku normisti niin murtuu helpommin. En nyt vaan muista kummin päin ne on ns.oikein päin.
:shock: ...ai siis voiks siinä olla syy..?
NO en mä tiiä voiko siin olla syy vai oonko luulotautinen..
Pitää tutkia asiaaa iltasella, jos saan tehtyy yhen korun..
No niin oon tutkinu asiaa :D
ja löysin jopa kuvan asiasta. Eli jos käytän pihtejä näin, niin crimpit ei murru. Mutta jos tuo "takasivu" on tuossa edessä, niin sitte murtuu. En tiiä onko käyttäjäsä vika vai onko tuo oikeesti totta. :)
-anzu
Sininen

Post by Sininen » Sun Jan 18, 2009 8:19

Minäkin olen käyttänyt kyllä pääosin Gemssun kiinnityshelmiä, enkä ole tainnut koskaan saada yhtään hajoamaan. Niitä hopeoituja minäkin joskus rikoin urakalla, mutta ne eivät kyllä varmaan olleet hopeoiduistakaan mitään parasta laatua, ja samoin jostain ostamiani pieniä hopeisia puristushelmiä - ne siis olivat jotenkin ohuempia ja lyhyempiä kuin nuo Gemssun helmet.

Sen sijaan olen kyllä aina välillä onnistunut litistämään noita kiinnityshelmiä epämääräisen muotoiseksi eli pihdit ovat jotenkin lipsahtaneet väärään paikkaan, jolloin edessä on ollut purkutyö. Mutta siitä en ole voinut syyttää kuin itseäni.
nekka
Lasku: 5

Re: Murtuvat 925-crimpit

Post by nekka » Wed Feb 11, 2009 9:09

katjuska wrote:
nekka wrote:
katjuska wrote:...oon huomannu että jos pihdit on erin päin ku normisti niin murtuu helpommin. En nyt vaan muista kummin päin ne on ns.oikein päin.
:shock: ...ai siis voiks siinä olla syy..?
No niin oon tutkinu asiaa :D
ja löysin jopa kuvan asiasta. Eli jos käytän pihtejä näin, niin crimpit ei murru. Mutta jos tuo "takasivu" on tuossa edessä, niin sitte murtuu. En tiiä onko käyttäjäsä vika vai onko tuo oikeesti totta. :)
Täällä ollaan nyt kokeiltu useampaan kertaan pihdit "oikeinpäin"...kyllä niitä vaan edelleen murtuu...mulla loppuu jo usko niiden kanssa !
Ottaa pattiin, kun noin joka kolmas menee hukkaan !! PE***LE !! :grrr:
@nu

Post by @nu » Thu Mar 12, 2009 18:38

Mulle ei ole koskaan aiemmin käynyt sterlinghopeisten kanssa näin, mutta nytpähän sekin päivä tuli. HelmiQ:sta tilasin viime viikolla muutakin niin nappasin sitten 2 x2 crimppejäkin mukaan (yleensä ostan Ullalta). Nää on ihan shittiä. Onneksi on silmälasit, olisi muuten tullut suoraan silmään. Kolme sain hajalle ja loput taitaa mennä roskiin. Ensin epäilin että olisko liian paksu vaijeri mutta ohuen kanssa ihan sama juttu. Eka taite menee ok, mutta kun alkaa taittaa toiseen suuntaan niin komeasti murtuu. Ja arvatkaa onko mulla muita kiinnityshelmiä? Eipä tarvi viikonloppuna koruilla :grrr: Annan näistä kyllä palautetta kauppaankin.
nekka

Post by nekka » Thu Mar 12, 2009 23:01

Anna sitten minunkin puolestani...ne suorastaan räjähtää käsiin !!
Niin, HelmiQ.stahan ne minunkin...en valittanut...
Piita

Post by Piita » Fri Mar 13, 2009 11:15

Ehdottomasti anatakaa palautetta ja pyytäkää hyvitystä! Nuohan on jo vaarallisia. Pyytäkää että poistavat myynnistä!
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
@nu

Post by @nu » Fri Mar 13, 2009 22:33

Laitoin palautetta ja sain vastauksen melkein saman tien. Tuotteen hinta hyvitetään ja asia tutkitaan. HelmiQ:sta mulla on muuten pelkkiä hyviä kokemuksia ja tähänkin asiaan tartuttiin heti nopeasti ja ystävällisesti.
Pape

Post by Pape » Sat Mar 14, 2009 20:37

Tuolla toisaalla jo urputin gemssun ketjuun. Crimpeistä ei tietoa, mutta Balin hopeat gemssulta ovat hajonneet käsiin...
HLS

Post by HLS » Sat Mar 14, 2009 20:43

Mä olen nyt viimeksi ostanut Ullalta crimppejä ja ne toimii, elikkäs toimittaja niissä vaihtui täällä :)
Noora
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Noora » Tue Jan 10, 2012 1:01

Vanha viestiketju, mutta minä sain joku aika sitten Villihelmestä tai Helmiq:sta (en millään muista kummasta tulivat) tuommosia murtuvia puristushelmiä. Ne myytiin miulle ihan sinä samana tavarana, kuin aina ennenkin, sterlingiä piti olla. Mutta ovat erinäköisiä, pyöreämpiä ja reikä on pienenmpi ja ovat kovempia. Ja murtuvat ihan jo siinä vaiheessa kun koittaa litistää ne laataksi. Niillä ei tee yksinkertasesti mitään. Tai koristehelmenä ehk' muiden helmien joukossa, muta ei omassa käyttötarkotuksessaan. Sen jälkeen tilatut ovat olleet taas ihan laatukamaa.
Post Reply