Memory vaijeri?

Vaijeriin ja nauhaan pujottamalla valmistetut korut; materiaalit, tekniikat ja työvälineet.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Hedly
korukivikasan keskellä
Lasku: 5
Viesti:

Re: Memory vaijeri?

ViestiKirjoittaja Hedly » Su Tammi 18, 2009 9:50

Minä olen ostanut työkaluni Halpa-Hallista ja hyvin ovat toimineet :nod: . Ja Rautiassa olen kierrellyt ja kysellyt, hyvin ovat palvelleet :wtg: . Tuntuukin, että nykyään minä viihdyn paremmin työkaluosastolla kuin mies. :lol:
Me naiset puhumme paljon emmekä sittenkään kerro edes puolta siitä mitä tiedämme. -Nancy Astor-
Kristale
korukivikasan keskellä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kristale » La Tammi 24, 2009 23:29

Jaa se oli sitä vaijeria ostin kerran enkä erehy toista kertaa ostaan. Meni melkeen sormenpäästä läpi.
Yrittänyttä ei laiteta.
Regina
sijoittaa jalokivilaatuun

ViestiKirjoittaja Regina » Ma Tammi 26, 2009 20:16

Mä en tykkää ollenkaan memorywirestä, tulin iha hulluks kun se meni iha sotkuun ja ne helmet ei järjestäytyny hyvin ja sitten mä ääliö menin leikkaamaan sitä sivuleikkureilla :grrr: (hyvästi, sivuleikkurit)

Nii et ei oo mun materiaali.
Unio
Swarovski-kuumeessa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Unio » La Kesä 13, 2009 20:32

Hmm, aikeissa olisi tehdä kolmirivinen rannekoru. Kumpaa tekniikkaa kannattaa käyttää; vaijeria vaiko memorya?
Vaijerin tosiaan totesin olevan hieman oikukasta materiaalia, tiedä sitten tulisiko siitä yhtään mitään. Vaijeriin taas on valmiina korunjakajat, mutta tuleeko siitä taas sitten liian "lötkö"?

Kokemuksia asiasta?

Niin, tilasin tuota memorya (olisikohan ollut juurikin tuo 5 cm halkaisija) niin näyttääkö se vaan onnettoman pienelle alussa vai venyykö se sitten ranteen mittoihin? Vai olenko tilannut jonkun lasten koon vahingossa? :oops:
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » La Kesä 13, 2009 20:39

Mun mielestä aikuisen koko on 6cm. En oo kyllä ihan varma, mutta tällainen tuntuma mulla on. Hiukan se ympärysmitta kasva kun vaijeriin laittaa helmiä, mutta toisaalta helmetkin vie tilaa ympärysmitasta, että taitaa 5cm olla hiukan liian pientä. Riippuu tietty miten paksut ranteet on.

By the way.. Papunen kaipaili lasten memory wirea.. jos se ei ole sitä vielä löytänyt, voisit koittaa tarjota sitä omaasi hänelle.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Unio
Swarovski-kuumeessa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Unio » La Kesä 13, 2009 20:47

Piti ihan kuitista tarkistaa ja 5 senttistähän tuo minun memoryni on :justjoo: Joten taidanpa tehdä korun tällä kertaa siis vaijerista. Tuossa tuota olisi noin 26 kieppiä...
Zannis
Swarovski-kuumeessa

ViestiKirjoittaja Zannis » To Elo 06, 2009 18:26

Heips

Tilasin sitten innoissani ensimmäisen kerran memory wireä ja sehän oli ihan turkasen paksua tosiaan!! :evil: Piti pyytää mies apuun että sai katkaistua sitä. Toisekseen, eihän sitä päätä oikeasti saa nätisti "pääteltyä", kun ei sitä voi niin vaan taivutella kauniille lenkille (mitä taas nettisivulla sanottiin, kun sitä olin ostamassa... :shock: ) Eli pitääkö noihin hommata niitä jotain puoliporattuja metallihelmiä ja päätellä ennemmin niillä? :???: Ja mistä mä tiedän sen memory wiren paksuuden, kun esim. Villihelmi myy kahden kokoista päättelyhelmeä.. Pitääkö taas ummikkona tilata molempia että tietää kumpi niistä sopii??

Kyllä tää helmeily oikeesti on niin kantapään kautta oppimista ettei mitään rajaa :grrr: Nyt harmittaa tosiaan kun en pysty oikein mitään tekemään tosta mun vaijerista, ja sitä tilasin iiiiihan hirmuisesti. Pah.
Miilia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miilia » To Elo 06, 2009 18:38

Kyllä sen saa taivuteltua silmukalle, vaatii vaan todella voimaa. Itse olen joskus taivuttanut sitä päätä ihan sillä lailla vähän, siihen helmeä vasten, ja sitten viilannut pään ettei raavi ihoa. Pieni reikäisten helmien kanssa toimii ihan hyvin.
Mitä tulee niihin päättelyhelmiin, niitä on kyllä kahta kokoa mutta reikähän taitaa olla kuitenkin saman kokoinen molemmissa, kai se on siitä kiinni että kumpi koko miellyttää silmää enemmän. Ja hyvää liimaa tarvitsee että ne pysyy siinä päässä kiinni, itsestään eivät todellakaan pysy.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Zannis
Swarovski-kuumeessa

ViestiKirjoittaja Zannis » To Elo 06, 2009 19:01

Onkohan sitä vaijeria sitten monessakin eri vahvuudessa, koska tuota ei kyllä pysty oikeesti taivuttelemaan juuri mitenkään päin nätisti... :huh: Villihelmestä sen ostin, ja siellä lukikin jotenkin että erityisen vahvaa... Ja toki ne päättelyhelmet pitäskin liimata, niin oli ohjeessakin. Mutta kas, enpäs tajunnu että se koko olikin sen helmen koko :oops: Niin tietty...

No, pitää vielä sumplia jos tuota sais jotenkin "koulutettua" tuota omaa vaijeria.. Ei vaan ole nämä työt meikäläistä varten jos kaikki memory wiret on yhtä jämäkkää....
Othel
Viesti:

ViestiKirjoittaja Othel » To Elo 06, 2009 22:24

Memory wirea on tosiaan eri jäykkyyksistä, mutta yleensähän sitä myydään ilman nimeä, joten päältä päin ei voi arvata, miten itsepäistä laatua sattuu saamaan. Sitä jäykempää sorttia täytyy sitten vain kääntää varsin isoille päätylenkeille, ellei halua liimattavia päätyhelmiä käyttää. Huono homma, kannattaisi tämäkin tuote brändätä.
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Pe Elo 07, 2009 0:45

Minä yleensä väännä pyöröpihdeillä nätin silmukan sinne päähän ja siihen silmukkaan voi vielä ripustaa korupiikkiin jotain roikkumaan. Jos tavara on kovin tujua, voisko se mennä silmukalle kunnollisilla uraisilla laattapihdeillä? Ei niillä välttämättä saa siis silmukkaa, mutta jos sais taitteelle niin, että helmet ei pääse karkuun..?
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Zannis
Swarovski-kuumeessa

ViestiKirjoittaja Zannis » Ti Elo 11, 2009 19:55

Nunnuli kirjoitti:Mun mielestä aikuisen koko on 6cm. En oo kyllä ihan varma, mutta tällainen tuntuma mulla on. Hiukan se ympärysmitta kasva kun vaijeriin laittaa helmiä, mutta toisaalta helmetkin vie tilaa ympärysmitasta, että taitaa 5cm olla hiukan liian pientä. Riippuu tietty miten paksut ranteet on.

Kiva kiva, tilasin sitten sen Villihelmen extra-vahvan memory wiren "tilalle" kokeeksi HelmiQ:sta toista, joka osoittautui ihan hyväksi työstää, mutta koko on 5,7 ja ainakin mun (pieniin) ranteisiin liian pieni :???: Ja niillä ei ole kuin tuota yhtä kokoa.

Taitaa loppua mun muistivaijerikokeilut tähän, silkkaa rahanhukkaa :evil:

En nimittäin keksiny miten oisin saanu kauniisti pääteltyä sen Villihelmen erikoisvahvan muistivaijerin.. :roll: Tiettyhän mä voin tehdä lapsille tuosta toisesta, mutta onko se sit niiden ranteeseen liian väljä, ja aikuisille liian tiukka. On tää vaikeeta. :(
Othel
Viesti:

ViestiKirjoittaja Othel » Ti Elo 11, 2009 20:08

Kokeile nyt kuitenkin sitä HelmiQ:n memorya. Kävin mittamassa sen, jota minulla on käytössä, ja halkaisija on aika tasan samaa kokoluokkaa. Kun vaijerin pujottaa täyteen helmiä, se antaa jonkin verran periksi. Tälläisiä olen menestyksekkäästi sijoittanut myös melko tukevien rouvien ranteisiin:

Kuva

Lasihelmiä ja kuminauhaputken pätkiä. Helmet niin isoja kuin sujuvasti memory wireen menee, n. 6-10 mm.
Zannis
Swarovski-kuumeessa

ViestiKirjoittaja Zannis » Ti Elo 11, 2009 20:12

Tajusin just tuossa viestin lähettämisen jälkeen, että oisiko vika nyt siinä, että mä käytin semmoisia ns. metalliputkia, mitkä taas ei anna yhtään periksi... Niin se varmaan vielä pienentää sitä kokoa entisestään??

Muutoin sain pääteltyä tuon HelmiQ:n vaijerin erinomaisesti, siis kaksi täysin erilaista tuotetta kyllä myynnissä. Mun on varmaan vielä kokeiltava ihan jollain pelkillä helmillä tehdä yks, ja kokeilla meneekö se paremmin ranteeseen. Ikävä vaan kun halusin tehdä just noita "metalliputkikoruja", kun näin niihin simppelin mutta tyylikkään mallin....
Rogue
aloittelee siemenhelmillä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rogue » La Marras 14, 2009 2:37

Mä oon tehnyt pari rannekorua memory vaijerista ja yhden sormuksen. Toinen rannekoruista oli mulle vähän liian kapea, mutta tuo vaijeri antoi sen verran myöten, että varovasti taivutellen siitä sai vähän löysemmän. Päättelyyn mä olen käyttänyt sekä päätehelmeä, että vaijerin päiden taivutusta. Jälkimmäinen tapa on työläämpi, mutta toisaalta mä olen joutunut liimaamaan ne päätehelmet pariin otteeseen uudestaan. Olis vaan pitänyt heti ensimmäisellä kerralla liimata samalla muutama muukin helmi työn molemmissa päissä. Tosin, mun liimakin taisi olla aluksi vähän vääränlaista...

Palaa sivulle “%s” Vaijerikorut ja solmeilu