Memory vaijeri?

Vaijeriin ja nauhaan pujottamalla valmistetut korut; materiaalit, tekniikat ja työvälineet.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

HLS
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Re: Memory vaijeri?

ViestiKirjoittaja HLS » La Marras 14, 2009 11:00

Mulla taitaa olla Korutaivaan muistivaijeria. Sitä on helppo työstää myös. Kauniisti menee silmukalle pyöröpihdeillä.

Omaan ranteeseen se on pikkasen liian pientä, mutta minä tykkäänkin löysistä rannekoruista.

Tällä viikolla tein kaksi rannekorua isoista MV-helmistä ja lasista ja niitä pujotellessa vaijeri lörpsähti jopa liian isoksi, mutta taipui kuitenkin tiiviimpään kerään varovasti taivutellen. Tulin siis siihen tulokseen että isojen mutta pienireikäisten helmien "tunkeminen" vaijeriin suoristi sitä aika paljon. Isoreikäisten helmien kanssa vaijeri pitää muotonsa erinomaisesti.

Mistäs Othel on löytänyt tuota kumiputkea?
peikko
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja peikko » Ti Heinä 03, 2012 18:11

Minäkin olen nyt ensimmäiset kiepit muistivaijeria tilannut. Olen miettinyt sitä, miten ihmiset ilmoittavat rannekorun koon. Vaijeriahan on nyt montaa kokoa, ja kahta muotoakin. Käytättekö vaijerin läpimittaa tai pituutta, vai jonkinlaisia määritelmiä (esim. S,M,L)? Vai myyttekö vain livenä niitä?

Kiinnostaisi myös se muoviputki, lehdessä kun oli korussa sellaista käytetty (tein ilman,mutta se vaati aikamoista taiteilua).
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
hullaantunut
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 8

ViestiKirjoittaja hullaantunut » To Huhti 04, 2013 12:00

Täällä kans yks alotteleva uuno kyselee: :D Mites ootteko ostaneet noita käyttämiänne ketjuja mistä? Mä kävin Honkkarista kattelee ni ei ollut mitään koruiluun sopivaa. =( Tilasin sit Esteriinasta paria erilaista. Ja jos ootte ostaneet jostain rautakaupasta tms niin mistä niistä tietäää sisältääkö nikkeliä?

Mä en oo vaijerikorujen tekoa kokeillut vielä ollenkaan kun onko ne kaikki sellaisia kaarevia muotonsa pitäviä? ja niihin ei oikeen saa linkitettyä mitään roikkuvaa vai saako?
anninka
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja anninka » To Huhti 04, 2013 12:46

^ Muistivaijeria saa mm. Sinellistä ja Tiimarista, taisi olla Suomalaisessa kirjakaupassakin, ja tietenkin tilaamalla saa vaikka mistä. Rautakaupasta en ehkä ostaisi koruiluun kuin kenties jigi-levyn tekotarpeet, juuri kun on nikkeliä ym.
Riipuksia ja muita roikkuvia saa hyvin laitettua vaikka välirenkaalla tai parilla, muisti-vaijeriinkin. :D

Palaa sivulle “%s” Vaijerikorut ja solmeilu