Rannekoru joustavalla langalla?

Vaijeriin ja nauhaan pujottamalla valmistetut korut; materiaalit, tekniikat ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Pia
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Rannekoru joustavalla langalla?

Post by Pia » Fri Jul 01, 2011 14:06

Haluaisin tehdä rannekoruja ilman lukkoa, mutta olen epävarma millainen lanka miun pitäisi käyttää. Toimiko tähän tarkoitukseen joustava lanka jota löytyy esim. Sargentalta vai löytyykö jossain joku hyvä kuminauha tähän tarkoitukseen?
Älä Löi, En Ole Hurrit
Muikku
Moderaattori

Re: Rannekoru joustavalla langalla?

Post by Muikku » Sat Jul 02, 2011 10:03

Mie olen käyttänyt näitä ja muita vastaavia joustolankoja ja päätellyt 2*2 mm puristushelmellä + suojahelmellä. Millinen joustolanka ei enää mene tuon kokoisesta puristushelmestä kahteen kertaan läpi tietenkään mutta ohuemmat kyllä.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Pia

Post by Pia » Mon Jul 04, 2011 11:55

Tack för tipset! Månne man kan helt enkelt bara knyta ihop ändorna också? Håller det månne? Nu måst jag beställa och testa!
Älä Löi, En Ole Hurrit
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Mon Jul 04, 2011 12:48

Siimalla varmaan kestäisi solmukin mutta hiukan epäilen kestääkö joustolangalla. Siksi pistin puristushelmen. Mutta jos testaat ja kestää niin kerro toki :D
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
anzu

Post by anzu » Mon Jul 04, 2011 21:22

Oon oppinu kikan ja matkinu muilta.. Joustolankaan tehää ensin hevosenhäntä solomu, sitte ne päät vielä laitetaan yksiin puristushelmellä. Varmaanki sen kokosella johon menee sujuvasti sisää ne kaks langanpäätä.
-anzu
waterwoman
Oikea käyttäjä: Olen

Post by waterwoman » Sun Sep 18, 2011 11:56

Taas sitä viisastu kun täällä kävin :wtg:
kiitos tytöt :love:
Tittakoru on nyt facebookissa :)
Nimril
korukivikasan keskellä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Nimril » Mon Sep 19, 2011 8:33

Minä olen tehnyt useamman rannekorun joustolankaan, painavista kivistäkin, ja aina solminut päät. Toki laitan noin 5-6 kertaisen solmun ja sitten se joko helmen sisään tai sitten päällyshelmi niin ei solmu näy. Kerran yritin laittaa puristushelmen mutta lanka katkesi heti kun päällyshelmen laittamisen jälkeen testasin venyttämällä korua voimakkaasti. Ilmeisesti laitoin puristushelmen jotenkin väärin. Koska nuo vain solmuilla päätellyt korutkin tuntuu kestävän ihan hyvin niin taidan pitäytyä siinä ainakin siihen asti että ensimmäinen menee poikki solmun pettämisen takia.
Live and let live.
Pia

Post by Pia » Thu Apr 03, 2014 17:34

Någon som har en smart lösning på då joustolankan är så hal att knutarna går upp? Fast man knyter flera knutar på varandra också? Köpte från HelmiQ de här som finns på rulle med 10,5 m.
Älä Löi, En Ole Hurrit
Post Reply