Mikä kivi?

Kivet, helmet, simpukat, koralli jne.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

kokeilija
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Mikä kivi?

ViestiKirjoittaja kokeilija » La Tammi 14, 2012 16:56

Mikähän kivi mahtaa olla kyseessä? Minulle sanottiin joku hema-alkuinen sana ....helmet ovt beigen vaaleanpunertavia eivätkä ole tasavärisiä.
Kuva
Nunnuli
Viesti:

Re: Mikä kivi?

ViestiKirjoittaja Nunnuli » La Tammi 14, 2012 22:32

Aurinkokivi ..englanniks sunstone sanoisin.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
kokeilija
Viesti:

ViestiKirjoittaja kokeilija » La Tammi 14, 2012 23:49

Aurinkokiveä itsekin ehdotin, mutta sanottiin että ei olisi sitä....en vaan ole onnistunut löytämään muutakaan vaihtoehtoa. Noissa tummissa on sellaista labradoriittimaista hehkua...
Piita
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piita » Su Tammi 15, 2012 13:40

Olisko sitten kuukiveä?
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Su Tammi 15, 2012 15:31

Ylhäällä ensimmäisessä kivessä on aurinkokivelle tyypillisesti valkoista "valotonta" kiveä mukana. Kuukivessä en muista nähneeni tällaisia valkoisia paikkoja. Muuten kyllä vois olla sitäkin..
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
mikael0k

ViestiKirjoittaja mikael0k » Su Tammi 15, 2012 15:58

Beigen ja "persikan" värisissä kuukivissä on tuollaisia valkoisia juovia, jopa joissakin mustissa (tumman harmaissa). Tai ainakin minun raakakuukivissä sellaisia on. Tämä kommentti vastauksena Nunnulin kommenttiin.Tuo hem-alkuisuus ei kyllä sovi värinsä puolesta mihinkään tuntemaani kiveen. Muuten en ota kantaa tuon kiven tunnistuksee.
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Su Tammi 15, 2012 17:03

mikael0k kirjoitti:Beigen ja "persikan" värisissä kuukivissä on tuollaisia valkoisia juovia, jopa joissakin mustissa (tumman harmaissa). Tai ainakin minun raakakuukivissä sellaisia on. Tämä kommentti vastauksena Nunnulin kommenttiin..

Mulle on sitten osunut vain juovattomia yksilöitä. Hyvä tietää tämäkin jatkossa.. kiitos Nupsu <3
mikael0k

ViestiKirjoittaja mikael0k » Su Tammi 15, 2012 19:58

Löysin tuolta laatikoista tällaisen yhden raakakuukiven palasen jossa tuota vaaleata juovaisuutta on nähtävillä. Harvemminhan näitä tulee hiottuna markkinoille, kun pyritään niihin tasasävyisiin ja värisiin kiviin. Vaikea kuitenkaan sanua tuosta rannekorusta mitä nuo kivet voisi olla...

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » To Tammi 02, 2014 17:47

Heips!
Täytin jouluaattona vuosia (taas 28 v. :mrgreen: ) ja sain siskoltani synttärilahjaksi tämän upean geodin. Päältäpäin tuo näyttää joltain ylivuotiselta perunalta, mutta sisäpuoli onkin sitten... :shock: . Sisäpinta on kauttaaltaan kullanväristä välkettä (pyriittiä?) erittäin kirkkaalla violetilla pohjalla. Tuo violetti nyt arveluttaa, että mitä voisi olla? Ametistiksi jopa liian kirkasta lilaa... ehkä. Murikka, jolla on kokoa n. 11,7 x 7 cm, on kotoisin Marokosta.
Tunnistaako joku?
Kuva
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Pe Helmi 28, 2014 23:39

Mulla oli ametistigeodin palanen joskus ja siitä haihtui väri ajan kuluessa. Oisko ihan ollut värjätty? Se väri haihtui niin, että väleihin jäi sellaisia värijuovia. Niin mietin, että jos tämäkin on "värikyllästetty" ametisti..?
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » La Maalis 01, 2014 1:57

Joopa-joo. Mikael0k tästä jutusta jo pistikin faceen tietoa...Eli Marokossa tehty feikki-ametisti-möllykkähän tämä :evil:

Palaa sivulle “%s” Luonnonmateriaalit