Voimakivet, ovatko ne varmasti aitoja?!!

Kivet, helmet, simpukat, koralli jne.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Voimakivet, ovatko ne varmasti aitoja?!!

ViestiKirjoittaja HelmiOrvokki » Pe Helmi 28, 2014 21:01

Heips!
Avaudun tässä nyt ihan henk.koht. HelmiOrvokkina, vaikka tämä juttu sai alkunsa kaupan hankinnoista.
Meiltä on useat asiakkaat kyselleet ns. voimakivistä, tai ylipäätään kivistä, joilla on kerrottu olevan erilaisia fyysisiä/henkisiä vaikutuksia haltijalleen. Kuten kaikki minua vähänkin tuntevat tietävät kivihulluuteni syvyyden, olen itsekin halunnut tutustua kivien sanottuihin voimiin, vaikken muuten tunnustaudukaan mitenkään kovin hengelliseksi. Vuosia sitten tein ystävälleni, joka oli elämässään kokenut paljon surua ja vastoinkäymisiä, amatsoniittikorusetin, koska olin kuullut amatsoniitin olevan erityisesti naisille voimaa antava kivi. Ystävä oli kovin otettu ja muisti vielä vuosienkin jälkeen kehua voimaannuttavia korujaan.
Kauppaan hankintoja tehdessämme tuli taas uutta tietoa vastaan. Amatsoniittina pitämäni kivi ei olekaan amatsoniittia, vaan värjättyä kvartsia! Tätä halpaa amatsoniitin väristä kiveä myydään myös kauppanimellä "Kiinan amatsoniitti" pelkän amatsoniitti-nimen lisäksi.
Ihan aito Amatsoniitti, joka on kotoisin Etelä-Amerikasta, onkin sitten paljon arvokkaampi kivi. Olin ostanut ko kiveä koruiluharrastuksen alkutaipaleella, silloin ei materiaalitietoutta ollut läheskään nykyistä määrää. Hinta oli kyllä edullinen, mikä silloin tuntui olevan ihan jees.

Jos siis haluatte ihan niitä oikeita voimakiviä, varokaa jäljitelmiä!
Täällä on keskusteluissa puhuttu lasihelmistä, joita myydään kivihelminä (kirsikkakvartsi, "opaali", jne.), mutta paljon on helmiä, joita myydään aitoina, vaikka ovatkin jäljitelmiä. Hinta on aika paljastava tekijä, aitoa ei saa halvalla. Myyjät eivät useinkaan paljasta materiaalien oikeaa laatua.
Tässä eteen tulleita kiviä, joiden jäljitelmiä on runsaasti tarjolla maailmalla:
Krysocolla, Malakiitti, Azuriitti-Malakiitti, Lapis Lazuli (helppo tunnistaa, aitoa ei varmasti saa n. 5 € / nauha!), Sodaliitti, Laventelikivi (jona myydään värjättyä "jadea"),
tässä nyt ensin mieleen tulevat.
Jos teillä on muista tietoa, kertokaa ihmeessä! Hirveästi menee nykyään aikaa laadun ja materiaalin tutkimiseen, eikä uskalla kauppaan tilata mitään, mistä ei ole 100-varma :evil:
Mieltäni nyt kaihertavat nuo amatsoniittikorut :cry: . Enpä taida kertoa ystävälleni niiden todellista laatua, jos hän on kokenut saavansa voimia värjätystä kvartsista...vai pitäiskö tilata aitoja kiviä, ja tehdä uusi korusetti???
hunski
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re: Voimakivet, ovatko ne varmasti aitoja?!!

ViestiKirjoittaja hunski » Su Maalis 02, 2014 13:07

Joo niitä feikki kivihelmiä on kyllä paljon myynnissä, mutta eipä tämmönen tavallinen pulliainen niitä tunnista ovatko feikkiä vai aitoa muuta kun ehkä hinnasta.. :roll: Itse en usko että itse kivet tieteellisesti mitään voimia toisi, ihmisten usko sen tekee. Jos ihmiselle sanotaan että tämä kivi tekee sitä ja tätä ja hän uskoo tosissaan siihen, voi hän kokea niiden antavan energiaa vaikka syy on psykologinen. Minusta on kyllä hauska että eri kivillä on eri voimia, enkä pilkkaa muiden uskomuksia missään nimessä, mutta en varsinaisesti itse usko siihen :D
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava

Palaa sivulle “%s” Luonnonmateriaalit