Magneettihelmet

Kivet, helmet, simpukat, koralli jne.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

kaisa-maisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaisa-maisa » Ti Huhti 24, 2007 0:13

Nunnuli kirjoitti:Mä olen miettinyt niitä magneettirannekoruja, joita myydään terapiakoruiksi tai -koruina. Niissä hintaa on yli 100 euroa. Mihinkähän näissä se hinta perustuu? Ko. koruissa on käsittääkseni vain yksi isompi magneetti.

Hinta perustuu huuhaahan. Höpöjuttuja, uskon mie.
Tyhmä ei ole se joka pyytää vaan...
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Ti Huhti 24, 2007 0:18

Tuon edellisen lisäksi löytyi tällainen http://www.hyra.nu/magneetti.htm
Rannekorun hinta 495,- euroa??
kaisa-maisa
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaisa-maisa » Ti Huhti 24, 2007 0:23

Nunnuli kirjoitti:Tuon edellisen lisäksi löytyi tällainen http://www.hyra.nu/magneetti.htm
Rannekorun hinta 495,- euroa??

Ei voi olla euroja :shock:
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Ti Huhti 24, 2007 0:24

Siellä puhutaan myös ruotsia.. oisko kruunuja..? Ehkä hiukan realistisempi joskin sekin ihan tosi törkeä.
|Unforgiven|
hamstraa hopeahelmiä
Viesti:

ViestiKirjoittaja |Unforgiven| » Ti Huhti 24, 2007 8:26

Pääasiassa ruotsinkielinen sivu näyttäis olevan, joten oletaan että ne on sitten kruunuja. :) Vaikka aika suolanen hinta on kyllä siitä huolimatta...
Kuva
Kuva
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » Ti Huhti 24, 2007 8:57

Juu, kruunuja näyttävät olevan. Sivun lopussa mainitaan SEK.

Noita magneettirannekkeita yms. on ollut kautta maailman sivun.
Mummolassa on sellainen, joka muistuttaa metallista joustorannekkeista miesten rannekelloa, ilman sitä kelloa tietty. Mun realistiset ja säästäväiset isovanhemmat (tai siis jompi kumpi heistä, tarina ei kerro) on siis sortuneet johonkin mainoskikkaan, luultavasti Seuran (se niille ainakin tuli kymmenet vuodet) tai jonkun muun lehden mukana olleeseen mainokseen, jossa ylistetään magneettien taikavoimaa. Ja tää on siis ollut joskus (ilmeisesti) 70-luvulla. Että sikäli ei niin "uusi" juttu :roll:
Nunnuli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nunnuli » Ti Huhti 24, 2007 10:16

Meillä töissä. siis sairaalassa.. on joku magneettirannekebuumi. Nämä mitä siellä myydään on muistaakseni sen 120 euroa. Ne on saman näköisiä kuin nuo tuossa ekassa linkissä. Muutama lääkärikin on ostanut moisen! Jotenkin kuvittelis, että lääkärit ymmärtäis plasebovaikutuksen päälle... vaikka mikä minä olen sanomaan. Voihan se olla, että tuo oikeasti parantaa kaikesta mahdolisesta.

Koitin siellä ehdottaa, että voisin tehdä oikeasti nättejä rannekoruja magneettisista hematiiteista puoleen tuosta hinnasta :lol:
AxSym
aloittelee siemenhelmillä

ViestiKirjoittaja AxSym » Pe Huhti 27, 2007 22:07

kaisa-maisa kirjoitti:
Pätkä kirjoitti:Painoa on 26 gramma per koru.

Painoa tulee varmaan reilusti enemmän, jos tekee lasihelmistä.
Luulin tuon kuvan korun nimittäin olevan tehty lasihelmistä :shock:

Tein 4 mm kivihelmistä ja magneettisista hematiiteista vastaavanlaisen korun. Kiviä 20 x 9 ja 21 hematiittia. Painos tuli 34 g.
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » To Touko 17, 2007 17:59

Voisko joku ystävällinen tyyppi näyttä miten tuollaisen magneettikorun päättely tapahtuu?

Siis olen tekemässä lukotonta korua.
-anzu
Pätkä

ViestiKirjoittaja Pätkä » To Touko 17, 2007 18:30

Kuva
Tässä päättely. Lopussa metallihelmi. Sitten magneettihelmi ja seuraavana puristettava kiinnityshelmi.
anzu

ViestiKirjoittaja anzu » To Touko 17, 2007 18:45

Kiitos päkä! Tuo oli loistavaksi avuksi, ku tuon suuntaista päättely olin ajatellukki ;)
-anzu
Muikku
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Muikku » To Touko 17, 2007 22:13

Olikohan Timanttiset-ketjun liike (lappeenrantalaiset hoi, mikäs ketju toimii Prismassa?), jossa oli myynnissä tuota halvempaa, muovisten välihelmien ja magneettihelmien yhdistelmällä tehtyä korua hintaan 8,90. Koru oli tosi kevyt, no kai, kun muu ei painanut kuin hematiitti. Koru ei ollut kovin kaunis, ajattelin tehdä oman...

Ihmistutkimuksia magneetin vaikutuksista en muista nähneeni. Aikoinaan on luultu magneettien auttavan veritaudeissa, koska veri maistuu raudalle ja rauta reagoi magneettiin. Olen kumminkin lukenut eläinhoitajien positiivisia kommentteja eläinten reagoinnista magneettihoitoihin. Niitä ei kuitenkaan ole ymmärtääkseni testattu järjestelmällisesti.

On tullut perehdyttyä kaikenlaisiin huuhaaterapioihin, ja yllättävän monessa on joku totuuden siemen takana... :D
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
aalha
löytänyt aidot helmet

ViestiKirjoittaja aalha » Su Marras 04, 2007 11:52

Onko kukaan kokeillut noiden magneettisten helmien kanssa esim 6mm kivihelmiä? Kestääkö koru koossa, vai ovatko kivet liian painavia!
Päivi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Päivi » Ma Marras 05, 2007 10:49

Tein eräälle rouvalle korun 4 ja 6mm ruskeista tiikerinsilmistä. Kesti pikaisesti testattuna ranteessakin, eikä ole mielestäni mitenkään raskaskaan. Laitoin magneettien väliin 4mm lasihelmi - 4mm tiikeri - 6mm tiikeri - 4mm tiikeri - 4mm lasihelmi.

Saaja oli kuulemma oikein tyytyväinen koruunsa.
tawujigo
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

Re:

ViestiKirjoittaja tawujigo » To Kesä 14, 2012 19:43

Pätkä kirjoitti:Kuva
Tässä päättely. Lopussa metallihelmi. Sitten magneettihelmi ja seuraavana puristettava kiinnityshelmi.

Tätä olen kaivannut! :jippii: Kiitos tästä ohjeesta minunkin puolestani!!
Vielä kysymys viisaille... Siimaako käytätte näissä magneettikoruissa? Jos niin millaista/mitä lankaa? :) :?:

Palaa sivulle “%s” Luonnonmateriaalit