Stephen O'Keeffe: Upeat, helpot korut

Mistä ideoita ja ohjeita? Linkit kivoimmille ja hyödyllisimmille helmisivustoille sekä asiaa helmikirjoista, -lehdistä ynnä muusta.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

@nu
sijoittaa jalokivilaatuun

ViestiKirjoittaja @nu » Ke Syys 20, 2006 18:48

Minkähänlainen opus on Stephen O'Keeffen Upeat, helpot korut? Tarjouksessa Suomalaisessa.
Jane
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jane » Ke Syys 20, 2006 18:57

Mulla on tuo, mutta on ollut lainassa yli puoli vuotta.

Sanoisin hyvä peruskirja. Mun mielestä siitä on ollut joskus juttua, mutten löytänyt. Ostaisin uudelleen.

jane
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » Ke Syys 20, 2006 20:04

No jo nyt on hitto. Juuri ostin tuon AdLibrisistä hintaan 25 euroa :grrr:
Ja nyt sitten alle puoleen hintaan siitä. Mulla on 14 päivän palautusoikeus, ja saattaa kyllä olla että teen tympeän tempun ja palautan ostokseni ilman selityksiä. Kuluttajansuoja on tässä maassa ihmeellinen. Ostin mä sentään kaksi muutakin kirjaa, että en aio tuntea kovin huonoa omaatuntoakaan...

Tykkään kirjasta kovasti, mutta sen työt on sellaisia, joihin tarvitaan melkeinpä verstas ja jonkin verran työkaluja ja laitteita. Eivät ole siis mitään olkkarin sohvalla tehtäviä juttuja juottamisineen, hehkutuksineen takomisineen. Mutta mainio kirja omassa sarjassaan!
Turkoosi

ViestiKirjoittaja Turkoosi » Ke Syys 20, 2006 22:15

Eipä minuakaan paljon naurattanut kun töistä tullessani löysin suomalaisen kirjakaupan esitteestä Stephen O'Keefen kirjan alennuksella (maksoin siitä aikanaan lähes 40 euroa) :'( Mielestäni hyvä peruskirja mutta jos olisin jaksanut odottaa ½ vuotta niin erotuksella olisi saanut muutaman metrin hopealankaa :(
Othel
Viesti:

ViestiKirjoittaja Othel » To Syys 21, 2006 8:55

Stephen O'Keefestä sen verran, että kirjasta ei juuri ole iloa, jos ei ole mahdollisuutta juottaa yms.
Ulla
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ulla » To Syys 21, 2006 23:12

Tämä säästäminen tulee kyllä kalliiksi! Hain tänään Suomalaisesta O'Keeffen kirjan, joka on jäänyt tähän asti hankkimatta, ja mukaan tarttui viisi muuta kädentaitokirjaa (kaksi huovutuksesta, yksi sukista, yksi solmuista ja yksi rekipeitekirjonnasta)! :oops: Enhän minä koskaan niihin löydä aikaa, mutta kun kirjoja pitää saada!
Helmipöllö

ViestiKirjoittaja Helmipöllö » Pe Syys 22, 2006 7:16

...OIKEA PERIAATE::: :lol:

kirjat vaan ON ihania !!!
...parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla...
Virpi

ViestiKirjoittaja Virpi » Pe Syys 22, 2006 14:53

Hyllyyni on kuulunut O'Keefen kirja jo pari vuotta, alkuperäiseltä nimeltään Tips and Shortcuts for Jewellery Making. Siitä löytyy mukavia vinkkejä ja ideoita jatkokehityksen pohjaksi.
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » Pe Syys 22, 2006 15:24

Tuon O'Keeffen on suomentanut se mun ja Maikin kivikurssin ope, ja se kehui eilen puolitosissaan, että "kyllä tuli muuten hyvä suomennos". Oli kuulemma korjannut jotain pieniä asiavirheitä ym. siinä samalla.

Mäkin ostin toisen noista Ullan mainitsemista huovutusikirjoita. Molempia teki mieli, mutta sain hillittyä itseni. Ja sukkakirjaa ja solmukirjaa myös katselin, mutta hyllyyn jäivät...
@nu

ViestiKirjoittaja @nu » Pe Syys 22, 2006 15:37

Tilasin tuon O'Keeffen kirjan Suomalaisen nettikaupasta kun en nyt ehdi lähteä kauppaan sitä selaamaan ja kun kerran halvalla saa (ai miten niin Sulo Vilén -ilmiö iskee :roll: :D ) Toivottavasti siitä saisi inspiraatiota ja ideoita.

Tuota kyllä vähän ihmettelen, jos kirjan nimessäkin sanotaan että helpot korut ja että opastetaan kuinka voi tehdä koruja helpommin ja sopii aloittelijallekin - ja sitten kuitenkin pitäisi osata juottaa :shock: Lievästi sanottuna harhaanjohtavaa. Mutta katsotaan mitä tykkään kirjasta kun se ensi viikolla saapunee.
Turkoosi

ViestiKirjoittaja Turkoosi » Pe Syys 22, 2006 16:39

@nu kirjoitti:Tuota kyllä vähän ihmettelen, jos kirjan nimessäkin sanotaan että helpot korut ja että opastetaan kuinka voi tehdä koruja helpommin ja sopii aloittelijallekin - ja sitten kuitenkin pitäisi osata juottaa :shock: Lievästi sanottuna harhaanjohtavaa. Mutta katsotaan mitä tykkään kirjasta kun se ensi viikolla saapunee.

Kaikki on suhteellista :wink: on olemassa helpompia ja vaikeampia juotoksia. Totta kuitenkin on, että tuossa kirjassa suuri osa koruista kasataan enemmän tai vähemmän juottamalla. Teos on siis suunnattu enemmänkin hopeahulluille, jotka käyttävät töissään helmiä kuin päin vastoin. Mutta joku voisi kertoa Stephenille että hopearenkaiden tekeminen sujuu huomattavasti helpommin veivin avulla :)
Anne

ViestiKirjoittaja Anne » Ti Syys 26, 2006 1:13

Piti sitten minunkin käydä hakemassa tuo "Upeat, helpot korut", kun oli niin edullisesti saatavissa.
Pikaisesti tuota olen nyt lueskellyt ja tykkäsin tuosta kovastikin. En siis ole mitään hopeatyökursseja käynyt eikä hopean/metallien työstämisen tekniikat ole tosiaankaan kovin tuttuja. Tästä näkökulmasta kirjassa esiteltiin siis ihan mukavasti perustyökalut ja tekniikkoja: leikkaaminen, poraaminen, muotoilu, tasoitusvasarointi, hehkuttaminen, juottaminen, viimeistelymenetelmät, langan veto, langan punominen, solmun sitominen, taivutusjigin käyttö, etsaaminen, sulattaminen, akryylityö, pakottaminen...
Kun kirjassa on sivuja vain noin 130, niin ei noita tietenkään kovin syvällisesti voida käsitellä, mutta tällaiselle aloittelijalle tuo oli ihan kiva tietopaketti, jonka pohjalta saatan jopa jotain uusia juttuja kokeilla.

Kirjassahan on aika paljon erilaisia harjoitustöitä, joiden avulla noita tekniikoita esitellään. Vaikka Othel tuossa sanoikin, ettei kirjasta olisi iloa, jos ei voi juottaa, niin ilmaisen kyllä eriävän mielipiteeni. Vaikka monissa kirjassa olevista valmiista korumalleista tehdään juotoksia ja käytetään työkaluja, joita minulla ei ole, niin ainakin minä pystyin noista poimimaan ideoita ja nikseja omiin projekteihin. Myönnettäköön kuitenkin, että jos omistaa vain pihdit ja sivuleikkurit, niin tuo kirja voi tuntua melko hyödyttömältä - tosin kirja kyllä inspiroi hankkimaan lisää työkaluja, että pääsee noita juttuja itse kokeilemaan ;)

Jaoin tämän O'Keeffen kirjaa koskevan keskustelun omaksi aiheekseen tuolta Helmityökirjoja käsittelevästä ketjusta, kun ei tämä kirja oikein helmityökirja ole.
Sininen

ViestiKirjoittaja Sininen » Ti Syys 26, 2006 8:49

Minä sanoisin, että tuo Annen viimeinen lause osui ja upposi ainakin minulla :) Olen kirjan hankkimisen jälkeen selannut nettiä ja rautakauppojen kataloogeja sellaisella intensiteetillä, että varsinkin jälkimmäinen on alkanut jo huvittaa miestäkin... Eli jos kupari/hopeakorutyöt kiinnostavat ja budjetti on tiukalla, en suosittele hankkimaan ;)
Loulou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loulou » Ti Syys 26, 2006 15:06

No niin, pitikö teidän mennä täällä kertomaan tuosta alennushinnasta :evil: :). Olen haikaillut O'keeffen kirjaa omakseni siitä asti, kun sen joskus vuosi sitten lainasin kirjastosta - ja kun se tuli tarjolle tuommoisella hinnalla, niin pitihän se mennä tilaamaan. Minä pidin kovasti tuon kirjan ulkonäöstä, ja siinä aika kivasti kerrotaan monta mielenkiintoista tekniikkaa.
sanna
korukivikasan keskellä

ViestiKirjoittaja sanna » Ti Syys 26, 2006 19:55

No, menin sitten minäkin ja ostin O´keeffen kirjan lisäks myös ne Ullan mainitsemat huovutuskirjat, sukkakirjan, Mauri Kunnaksen puuttuvan sekä .....ja lapsille joululahja kirjoja. Kassillinen taas lisää kirjoja. Kun oli nyt tullut sekin Lene K. Näkijä sarjan 3 osa, juuh nuorten kirja mut ku se vaan on niin hyvä, sekin... Varasin sit samalla Robin Hobbin tulevan kirjan. 8) :lol:

Palaa sivulle “%s” Linkkivinkit, lehdet ja kirjat