Japanilaiset helmilinkit ja vähän muutakin

Mistä ideoita ja ohjeita? Linkit kivoimmille ja hyödyllisimmille helmisivustoille sekä asiaa helmikirjoista, -lehdistä ynnä muusta.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Siru
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Japanilaiset helmilinkit ja vähän muutakin

ViestiKirjoittaja Siru » La Marras 05, 2005 21:33

sanaakaan en ymmärrä näistä mutta kuvat kertovat kaiken... :shokki:

www.beadsmania.com - henk. kohtainen suosikkini. Löytyy älytön määrä ohjeita neljännen valikon/palkin takaa. Tsekatkaa myös Beadsmania Home... Tää on aivan mieletön saitti mun mielestäni! :love:

www.tomato-beads.com - täällä ohjeita ja ideoita helmikukkiin yms...
www.beadjapan.net - muutama ilmainen ohje ja helmieläimiä
www.derideri.jp/club/sun/index.html ja www.suzuranart.com/top.html
www.beadsfactory.co.jp - joku kauppa, kivoja ideoita
www.pmegio.com - täältä löytyy muutamia kivoja ideoita koruihin ja onneksi ymmärrettävällä kielellä...

:whistle:
Wear your HELMET with pride!
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » La Marras 05, 2005 21:50

Tähänkin tarjoan neuvoksi:
:palvoo: :palvoo: http://babelfish.altavista.com/

Meidän Firefox ei osaa edes jostain syystä näyttää noita japanilaisia kirjainmerkkejä, vaan pelkkiä kysymysmerkkejä, vaan annas olla kun kopioi ne kysymysmerkkirivit tuonne baabeliin, niin johan rupeaa tulemaan tolkullista englantia :shock: On tämä nykytekniikka vaan merkillistä!

BTW, ihanan näköisiä linkkejä, täytyy joskus oikein ottaa aikaa ja perehtyä!
Siru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Siru » La Marras 05, 2005 23:18

Wow Henna, kyl tekniikka on ihmeellistä! Kiitos sinulle! Täytyy kokeilla miten toimii! :shokki: Noi Beadsmanian ohjeet on kyllä tosi hyvin kuvitettu, löytyvät recipes-osiosta. Hyvin oon osannut tehdä ilman japaninkielen taitoakin... :wink:
Eowyn
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su Marras 06, 2005 0:10

Siru kirjoitti:Wow Henna, kyl tekniikka on ihmeellistä! Kiitos sinulle! Täytyy kokeilla miten toimii! :shokki: Noi Beadsmanian ohjeet on kyllä tosi hyvin kuvitettu, löytyvät recipes-osiosta. Hyvin oon osannut tehdä ilman japaninkielen taitoakin... :wink:

Uskomattoman hienoja koruja... mutta miksi ainakin musta tuntui, että harvoissa oli kunnolla kuvitetut ohjeet ja sitäkin enemmän japaninkielistä tekstiä? :(
Siru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Siru » Su Marras 06, 2005 0:26

Niissä alkupään ohjeissa ei oo paljookaan kuvia mutta kun jaksaa selata niin alkaa löytymään! :lol:
Isa
korukivikasan keskellä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Isa » Ke Marras 16, 2005 15:43

Kiitoksia linkkivinkeistä!

Muuten, jos haluaa perehtyä hitusen enemmän japaninkielisten nettisivujen maailmaan, niin tässä yksinkertaisin konsti. Japanin kielessä on kolme aakkostoa: kiinalaiset kanjimerkit, sekä tavukirjaimistot hiragana ja katakana, joissa on molemmissa 46 perusmerkkiä. Japanilaiset tykkäävät lainasanoista, etenkin englannista, ja nämä sanat kirjoitetaan aina katakanalla. Kun opettelee nämä 46 katakanaa ja niiden muutamat muunnelmat, ni jo vain, maailma avartuu! Usein juuri navigointipalkit on kirjoitettu katakanalla ja ovat kuvia (ei tekstiä), joten käännösohjelmatkaan eivät niitä käännä.

Esim. Beadsmanian navigointipalkin neljä ensimmäistä linkkiä ovat: shoppingu, kitto, katarogu ja reshipi.

U jää yleensä lausumatta ja L-kirjainta ei kielessä ole, se korvataan R:llä. No ni, helppoa kun mikä! Jos ei työssä, opiskelussa ja muissa harrastuksissa saa kulutettua kaikkea aikaansa, ni suosittelen japanin kieltä. Se on loputon suo, jossa lukutaidon hankkimiseen voi mennä lähemmäs 10 vuotta ja voi tuntea aivokapasiteetinsa rajallisuuden ihmetellessään omituista kielioppia ja satoja samankaltaisia sanoja. Lopuksi voi häpäistä itsensä natiivien edessä käyttämällä vääriä kohteliaisuusmuotoja. Huraa!

/end rant

http://fi.wikipedia.org/wiki/Katakana
Siru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Siru » Ke Marras 16, 2005 20:17

:rofl: Isa, kiitos hyvistä nauruista, päivän piristys ehdottomasti!!! Ja kiitos tietoiskusta, mä olenkin hämmästellyt kun osassa noista sivuista löytyy kumman tutunoloista kieltä - ihanasti sikin sokin muun japaninkielen seassa! Mä kyllä diggailen noista japanilinkeistä eniten, korut yms. helmiaskartelut on ihan mielettömän hienoja. Mutta japanilaista kulttuuria ihailevana olen todennut että se kansa rakastaa kaikkea kaunista, kananmunarasiatkin ovat taideteoksia...

Ja lopuksi vielä linkkivinkki jo tutuksi tulleilta (?) Alexisin sivuilta: www.geocities.com/alexis215de/links.html :shokki: Olen aika monta iltaa kolunnut tuolla eri osoitteissa... jopa niin että tuotantopuoli on häiriintynyt pahan kerran... :lol2:
Siru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Siru » Ti Touko 02, 2006 18:41

Kävin vaihteeksi Beadsmanian sivuilla ja kas... Kovin oli tutun näköinen unikko siellä jollain ihme tekniikalla tehtynä! Sanokaas viisaammat mikä tuo tekniikka on? Marimekkohan on todella suosittu Japanissa, ja nyt näköjään ikisuosikki löytyy (hieman mukailtuna?) helmiversiona, ohjeiden kera! :lol: http://www.beadsmania.com/user/feature/index.html Ohjeet löytyy sivun alaosasta.
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja helise » Ti Touko 02, 2006 19:32

Eikös tuo ole neliöpistoa? :raaps:
Siru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Siru » Ti Touko 02, 2006 20:16

Mun mielestä ei kun tässä lanka menee tavallaan vain kahden helmen kautta kerrallaan? :raaps: Olisko joku sovellus...? Tää on vähän niinkuin ladder-stitch - mitä lie suomeksi? Tai jotain. Näyttää hankalalta mut voi olla ettei tietenkään ole. Ja voi olla että mä olen aivan pöljä kun en nyt jotenkin saa päähäni tuota pistotekniikkaa, saati sen nimeä :rofl: .
Maikki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Maikki » Ke Touko 03, 2006 8:23

Kyllä tuo on ihan rehellistä neliöpistoa, siihen on tehty sotten aina valmiiseen kerrokseen vielä ylimääräinen langanläpivienti, minkä minäkin usein teen, kun neliöpistoa käytän.

Tuli muuten mieleen, että Marimekko oli antanut noottia heidän mallinsa kopsaamisesta jollekin suomalaiselle mini-ihmiselle, kun tämä esitteli kotisivullaan tekemiään nukkekotikokoisia Unikko-juttuja! Onkohan tuolla helmiohjeella Marimekon suostumus :shock: En tosin tiedä, oliko kyseinen miatyristi tehnyt myyntiin niitä juttuja vai omaksi ilokseen.
Lea
suunnittelee Balin-matkaa
Viesti:

Re: Japanilaiset helmilinkit ja vähän muutakin

ViestiKirjoittaja Lea » Su Tammi 03, 2010 3:07

Onko tullut uusia linkkejä vastaan?
Nämä kiinnoistais kovasti mut ei oikeen tunnu löytyvän mistään.
Ja näistäkin linkeistä on osa jo vanhentunut.
Mymmeli

ViestiKirjoittaja Mymmeli » Ma Tammi 04, 2010 14:26

Tälläiset sivut putkahtivat vastaan. En muista näistä aiemmin olleen puhetta http://www.artbeads.co.kr/recipes/index.asp?page=3&s_code=ABAA&s_pcode=
Täällä mm mielenkiintoisen tähden ohjeet ja Hello Kittykin.
Lumijo
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lumijo » Pe Heinä 30, 2010 22:13

Tässä ei tainnut olla tätä linkkiä, niitä on hiukkasen nimittäin ohjeita ja kirjoja. Bead diy
http://photo.163.com/sea-09/#p=0&m=0&page=1

Palaa sivulle “%s” Linkkivinkit, lehdet ja kirjat