onko ennen täällä esitelty www.etsy.com -sivustoa?

Mistä ideoita ja ohjeita? Linkit kivoimmille ja hyödyllisimmille helmisivustoille sekä asiaa helmikirjoista, -lehdistä ynnä muusta.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » La Loka 25, 2008 17:47

Mulla oli tässä juuri vähän kikkailua yhden Etsy-kauppiaan kanssa. Eli tilasin enkä tajunnut ettei hän normaalisti toimita ulkomaille. No, pääsimme yhteisymmärrykseen ja hän lupasi lähettää tilaukseni. Postikulujen lisämaksu hoitui näppärästi kun hän laittoi kauppaansa "myyntiin" tuotteen, jonka otsikko oli "special sale for..." ja siihen sen lisämaksun. Eli kävin poimimassa tuotteen ostoskoriin ja maksoin ylimääräiset postikulut siten.

Tuolla tavallakin voi siis ehkä kikkailla jonkun alennusjuttujen kanssa, myyjästä riippuen varmaan.

Jollain myyjällä näin alennussysteemin toimivan niin, että kun tuotteet normaalisti maksoivat 2.50-4 dollaria ja paljousale oli 5kpl/10$ niin myyjän tuotteiden joukosta valittiin se kympin maksava "aletuote". Ja sitten valkattiin mitkä tuotteet siihen paljousaleen haluaa, ja nämä sitten listattiin siinä maksuvaiheessa lisätietokohtaan. Jos tuotteet olisi lappanut yksitellen ostoskoriin niin se ei olisi osannut tunnistaa sitä alennusjuttua.

Tää ei nyt varsinaisesti vastaa tuohon Systerin kysymykseen, mutta kirjoittelinpa muillekin näitä kokemuksia tiedoksi, kun juuri olen niitä itse tavaillut ja opiskellut.
@nu
sijoittaa jalokivilaatuun

ViestiKirjoittaja @nu » La Loka 25, 2008 17:54

Monelta myyjältä olen kysynyt suoraan, toimittavatko ulkomaille, vaikkei heillä listassa sitä luekaan, eikä kukaan vielä ole kieltäytynyt postittamasta :wink: eli sitäkään ei kannata sokeasti uskoa. Moni tekee mielellään "special requestin".
Miilia
Lasku: 5
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miilia » Su Loka 26, 2008 16:47

Tilasin myös kerran joltain jolla oli ale, ihan huomaamattani kylläkin. Maksoin normaalisti paypalin kautta ja kauppias sitten palautti sen olikos se nyt kymmenen prosenttia paypalin kautta takaisin. Hyvin toimi.

Olen myös saanut korjatun laskun, se oli joku muu kuin ale tilanne, olisiko ollut jotain kikkailua postimaksun kanssa. Paypalin kautta senkin maksoin, sitten kun olin saanut sen korjatun laskun.
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja helise » Su Loka 26, 2008 17:31

Olin eilen jo laittanut kaikenlaista ostoskoriin, kun kassalla maksuvaihtoehtona näkyikin yllättäen vain PayPal, jota mulla ei ole. Myyjän sivuilla oli kyllä maininta, että maksaa voi luottokortillakin. Olisko vaan pitänyt ruksata se PayPal-vaihtoehto, ja katsoa miten käy? Jätin houkutukset kauppaan, kun en uskaltanut jatkaa... :oops: (kukkaro tietysti huokaisi helpotuksesta :wink: )
Sister Bliss
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sister Bliss » Su Loka 26, 2008 18:19

Eikös se PayPal toimi ihan luottokorttimaksuohjelmanakin...? :)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Tinjami
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tinjami » La Marras 01, 2008 13:30

ööh... Neuvokaas nyt tyhmää miten tää toimii...

Millä mä löydän tuolta mitään? Pitääkö kaikki hakea erikseen nimikkeellä vai kuinka? :raaps:

Voinko ostaa usealta myyjältä ja maksaa kaikki kerralla?

Täh? *pihalla*
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
Anne

ViestiKirjoittaja Anne » La Marras 01, 2008 13:37

Tinjami kirjoitti:ööh... Neuvokaas nyt tyhmää miten tää toimii...

Millä mä löydän tuolta mitään? Pitääkö kaikki hakea erikseen nimikkeellä vai kuinka? :raaps:

Voinko ostaa usealta myyjältä ja maksaa kaikki kerralla?

Täh? *pihalla*

Kannattaa lukaista varmaan tuo ;)
Frequently Asked Questions (Buying)
Tinjami
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tinjami » La Marras 01, 2008 13:48

Ja vielä pitäis tajuta tuosta jotain... :?

Olisiko mahdollista saada lyhennettynä ja suomennettuna nuo samat ohjeet? :roll:
Ei, en ole hidas.
AnneKa
Viesti:

ViestiKirjoittaja AnneKa » La Marras 01, 2008 14:00

Valitettavasti joutuu hakemaan joka tuotteen, jos jotain erityistä hakee.
On kuin viidakko, mutta ihana sellainen. Kun enemmän siellä seikkailee, oppii hyvät hakusanat ja omat suosikki kaupat
Voit ostella monelta eri myyjältä ja "kassalla" tulee sitten ne kaikki jonoon ja siitä sitten käyt yksitellen maksamassa. Ei ainakaan minusta mitenkään työläs operaatio ollut... ainakaan PayPalilla.
Toivottavasti vähän auttoi.
Tinjami
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tinjami » La Marras 01, 2008 14:07

Helpotti huomattavasti... Nyt sit vaan keksimään hakusanoja... :roll:

Kiitos AnneKa!
Ei, en ole hidas.
Raiisa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Raiisa » Ma Marras 17, 2008 15:12

Yhtä asiaa kummastelen tässä Etsyssä, kun siellä ilmoitetaan nämä toimituskulut esim. jollain tuotteella vaikkapa 5$ ja jos tilaan jotain muuta samaiselta myyjältä niin toimituskulut 0$. Siispä otan jotain muutakin ostoskoriin ja hipsin kassalle ja kas kummaa ne pirskatin toimituskulut vaan on kuitenkin 5$. Enkö siis jummarra :roll: tätä oikein vai mättääkö niillä siellä päässä :roll:
Kuva
Henna
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » Ma Marras 17, 2008 15:18

En nyt ihan tiedä ymmärsinkö ongelman oikein. Mutta musta homma menee niin, että jos tilaat samalta kauppiaalta kolme tuotetta, joiden toimituskuluiksi ilmoitetaan:
$5 ($1 if shipped with another item) ja
$3 ($0,50)
$4 ($1)
niin sulta veloitetaan automaattisesti ostokorin kallein toimituskulu eli 5 dollaria ja sitten halvemmista tuotteista se suluissa oleva hinta. Eli 5+0,5+1=$6,5

Auttaako?
Raiisa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Raiisa » Ma Marras 17, 2008 15:21

Ahaa, tämä selvensi jutun. Kitoos! :D
Kuva
Miilia
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miilia » Ma Marras 17, 2008 19:50

Se suluissa oleva summa tarkoittaa sitä mikä tulee peruspostimaksun päälle jos tilaat enemmän kuin yhden tuotteen, eli maksat sen 5$ postimaksua siitä yhdestä tuotteesta ja seuraavat tuotteet lisäävät kukin postimaksua 0,50$ (summat kuvitteellisia).
Vai selittikö Henna asian ihan samalla tavalla? :raaps:
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Henna
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Henna » Ma Marras 17, 2008 20:19

No joo, periaatteessa noin. Mutta kun joillakin se postimaksu vaihtelee eri tuotteissa, niin sellaisessa tapauksessa maksaa aina kalleimman summan, joka ei ole suluissa ja sitten muista ne suluissa olevat postimaksut.

Palaa sivulle “%s” Linkkivinkit, lehdet ja kirjat