Helmet ja rumpukiillotus

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Porkkana
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Helmet ja rumpukiillotus

ViestiKirjoittaja Porkkana » Su Huhti 02, 2006 16:44

....tuot noin :% ....mitkähän helmet ei ehdottomasti kestä rumpu kiillotusta....??

....kannattaako yleensäkin kiinnittää helmet (jos mahdollista) vasta kiillotuksen jälkeen....??
--Art is not about thinking something up. It is the opposite - getting something down.--

www.vumanart.com
Hanna
lasihelmien lumoissa

ViestiKirjoittaja Hanna » Su Huhti 02, 2006 17:08

Ja mitähän se rumpukiillotus oikeen mahtaa tarkoittaa?
Porkkana
Viesti:

ViestiKirjoittaja Porkkana » Su Huhti 02, 2006 17:38

Hanna kirjoitti:Ja mitähän se rumpukiillotus oikeen mahtaa tarkoittaa?

....täältä http://helmetti.oikosulku.net/foorumi/viewtopic.php?t=318 löytyy juttua rummuista.... :)
--Art is not about thinking something up. It is the opposite - getting something down.--

www.vumanart.com
Loulou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loulou » Su Huhti 02, 2006 17:48

Olen viime aikoina haeskellut tietoa rummuttamisesta, vaikken rumpua vielä omistakaan - mutta tässä jotain, mitä olen saanut selville :).

Joku koruntekijä joskus sanoi, että jos lasihelmi ei kestä rumpukiillotusta, sellaista ei kannata käyttää koruissa ollenkaan - eli lasihelmien pitäisi aika hyvin kestää rumpua, jos ovat laadukkaita. Poikkeuksena ovat sellaiset lamppuhelmet, joissa on paljon ulokkeita tai muotoja. Epäilen myös, että metallihohtokäsitellyt helmet menevät huonoon kuntoon.

Luonnonkivistä ainakin turkoosi on pehmeää, eikä sovi rummutettavaksi - mutta muista en tiedä. Tähän kohtaan apua löytyy kuitenkin Ullan nettisivuilta - hän on ystävällisesti laittanut myymiensä kivihelmien kohdalle aina maininnan, jos ne eivät sovi rummutettavaksi: http://www.pp.htv.fi/ustrombe/korukivihelmet.html

Makeanveden helmet eivät sovi rummutettavaksi.

Ja metallihelmet sopivat rumpuun - jos ne on patinoitu, rummutus poistaa patinaa, eli jos haluaa sen säilyttää, kannattaa vähentää rummutusaikaa.

Rumpukiillotuksessa (erittäin lyhyesti sanottuna) korut laitetaan kiillotusrumpuun teräshaulien, veden ja saippuan kanssa pyörimään, ja otetaan muutaman tunnin päästä pois kiiltävinä ja kauniina. Aiheesta voi lukea lisää esim. näistä artikkeleista:
http://www.lapidaryjournal.com/jj/799jj.cfm
http://www.itsmystore.com/cgi-bin/itsmy ... windermere
Porkkana
Viesti:

ViestiKirjoittaja Porkkana » Ma Huhti 03, 2006 15:35

....kiitokset loulou....!!
....joo ....huomasin tilausta tehdessäni, että Ullalla on se fiksu systeemi :) ....helpotti huomattavasti valinnan tekoa ....tai siis tavallaan helpotti ....meinas taas ryöstäytyä käsistä koko homma *ottaa vielä tuon ja tuon ja tuon....* :roll:

....tilasin rummun reilu viikko sitten Slöjdiltä, mutta se ei ole vielä tullut. ....ei sen puoleen ....enpä ole ehtinyt paljon korujakaan väkertää, kun tuo 'pääasiallinen työ' haittaa ilmiselvästi harrastuksia *huokaus*

....ja edelleen harmittaa ettei täällä ole lähimainkaan mitään korukursseja ....löytyis edes yksityisopettaja (voisin jopa maksaa siitäkin) :lol:

www.vumanart.com
Ulla
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ulla » Ma Huhti 03, 2006 15:55

Porkkana kirjoitti:....ja edelleen harmittaa ettei täällä ole lähimainkaan mitään korukursseja ....löytyis edes yksityisopettaja (voisin jopa maksaa siitäkin) :lol:

Mutta Siruhan on myös Riihimäeltä! :wink:
Siru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Siru » Ma Huhti 03, 2006 19:18

Niin muuten olenkin! Tervetuloa vaan meille joku ilta niin katsotaan voinko auttaa! :lol:
Wear your HELMET with pride!
Porkkana
Viesti:

ViestiKirjoittaja Porkkana » Ma Huhti 03, 2006 23:50

Siru kirjoitti:Niin muuten olenkin! Tervetuloa vaan meille joku ilta niin katsotaan voinko auttaa! :lol:

....kiitos, tack...! :palvoo:
....but ....be aware what you promise :wink:

....aikuisten oikeesti ....sitten kun sulla on ylimääräistä aikaa ....energiaa ....ja kestävyyttä vastata tyhmiin kysymyksiin, niin ihan oikeesti voisin tulla edes katsomaan kun teet koruja. ....ja ....ihan oikeesti ....ei mua tarttis ilmaiseksi kestää :lol: ....voisin tilata sulle siitä hyvästä vaikka lisää helmiä tai jotain... :)

www.vumanart.com
Siru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Siru » Ti Huhti 04, 2006 13:35

No ihan aikuisten oikeesti - olet tervetullut! Minä vähän luulen että allakka näyttää tässä kuussa aika täydeltä, mutta pääsiäisen jälkeen alkaa helpottaa.

Laitan sinulle yksärin niin voidaan katsoa tarkemmin sitä aikaa - ja :haahaa: maksua :rofl: (Mä luulen että pullakahveilla selviät...)
Wear your HELMET with pride!
Porkkana
Viesti:

ViestiKirjoittaja Porkkana » To Huhti 06, 2006 13:27

Siru kirjoitti:No ihan aikuisten oikeesti - olet tervetullut! Minä vähän luulen että allakka näyttää tässä kuussa aika täydeltä, mutta pääsiäisen jälkeen alkaa helpottaa.

Laitan sinulle yksärin niin voidaan katsoa tarkemmin sitä aikaa - ja :haahaa: maksua :rofl: (Mä luulen että pullakahveilla selviät...)

....det passar bra. :) ....mullakin on töitä enemmän kuin tarpeeksi seuraavat pari, kolme, viikkoa ....sitten pitäis vähän hellittää.
....kiitos etukäteen....!!

www.vumanart.com
SuperHyperion
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Re: Helmet ja rumpukiillotus

ViestiKirjoittaja SuperHyperion » Ti Touko 02, 2017 21:13

Tuossa kehittämäni vesivoimalla toimiva rumpukiilloituskone. https://m.youtube.com/watch?v=Owi1w4ZUEgQ

Palaa sivulle “%s” Hopea ja muut metallit