Kiillotusrumpu?

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Valvojat: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Loulou
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5
Viesti:

Kiillotusrumpu?

ViestiKirjoittaja Loulou » La Maalis 18, 2006 17:20

Olen tässä pikkuhiljaa taipumassa siihen mielipiteeseen, että tarvitsen itselleni kiillotusrummun. Hopeaketjukurssilla näin, miten valtava ero on rumpukiillotetulla ja kiillottamattomalla korulla, ja kun haaveilen korujen myymisestäkin, pitäisi hopean tietysti häikäistä silmiä :).

Eli, onko teillä kellään kiillotusrumpua, ja mistä olette mahtaneet omanne hankkia? Itse olen löytänyt rumpuja Sar-machinelta, Clas Ohlsonilta ja Slöjd-detaljerilta - hinnat näissä ovat n. kaksinkertaiset USA:laisiin hintoihin verrattuna...
Ulla
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ulla » La Maalis 18, 2006 19:38

Minä ostin omani neljä vuotta sitten Ari Vuorelalta ja silloin koko paketti (rumpu, kuulat, kiillotusjauhe) maksoi 1300 markkaa. Suomen hinnat ovat todellakin ainakin kaksinkertaiset yhdysvaltalaisiin verrattuina.

http://www.kankurinaitta.com/
Loulou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loulou » La Maalis 18, 2006 20:38

Kääk! Halvimmat rummut, mihin olen USA:laisilla sivuilla törmännyt, ovat olleet $19.99 - ja tämä on siis jo ihan oikea rumpu, eikä mikään muovilelu :)
http://www.harborfreight.com/cpi/ctaf/D ... mber=46376 . Clas Ohlsonilla näkyy olevan ainakin usalaisten koruntekijöiden suosiossa olevia rumpuja hintaan 129 € - kun tähän lisää nuo kiillotusaineet ja kuulat päälle, ollaankin jo tuossa Ullan mainitsemassa hintatasossa.

Hmm...taitaisi tulla halvemmaksi lähteä itse Amerikan reissuun ja ostaa sieltä matkalaukut täyteen helmiä ja kiillotusrumpuja - niin paljon halvempia tuntuvat kaikki mahdolliset korutarvikkeet olevan sielläpäin.
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su Maalis 19, 2006 1:10

Saako niitä Clas Ohlsonin rumpuja ihan täältä Suomesta? Vai vain Ruotsista tilaamalla?

Nimim. Rummun hankinta edessä täälläkin
Loulou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loulou » Su Maalis 19, 2006 8:54

Kyllä niitä ainakin on Clas Ohlsonin Suomen kuvastossa - Lortone 3A (yhden rummun malli) 129 € ja Lortone 33B (kahdella rummulla) 169 €. En ole huomannut koneita itse kaupassa missään, mutta en ole vielä hirveän aktiivisisesti niitä etsinytkään - oletan kuitenkin, että niitä pitää kysellä palvelutiskiltä...
Eowyn
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su Maalis 19, 2006 10:22

Yay :D
No minä varmaan ostan omani sieltä, kun olen jo miettinyt pääni puhki että mistä sellaisen hankkisin ilman, että postikulut ovat tähtitieteelliset.

Kiitokset tiedosta :jippii:
hopea

ViestiKirjoittaja hopea » Su Maalis 19, 2006 19:46

Hopealle tarkoitetun kiillotusrummun on hyvä olla väriltään valkoinen. Mustasta rummusta voi kuulemma lähteä väriä hopeaan ??? Suomesta löytyy rumpuja myös Peltolan spektrolitilta.( osoite löytynee aiemmista viesteista kun en nyt muista ). Ari Vuorelalla on tarvikkeineen ihan saman hintainen n 230 €.
Ainahan on mahdollista hankkia rumpu kimpassa, kuten itse olen tehnyt.
Loulou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loulou » Su Maalis 19, 2006 20:50

Tuo Clas Ohlsonin rumpu on musta...Mutta kyllä tuo musta rumpukin kai sopii hopealle, kunhan ensin käyttää sitä muutaman kerran ilman koruja, näin ainakin olen joiltakin usalaisilta foorumeilta lukenut.

Nuo Peltolan spectrolitin rummut ovat valkoisia, mutta hintaa on sitten 199 € yhdellä rummulla...
Ulla
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ulla » Su Maalis 19, 2006 21:01

Olen kuullut saman jutun USA:sta, että mustasta rumpuosasta irtoaisi jotain mustaa töhkää. Näitä rumpuja on sitten kuurattu perusteellisesti soodatahnalla ja käytetty pari kertaa ilman koruja ja aina huuhdeltu välillä.
Eowyn
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su Maalis 19, 2006 21:33

Ugh.. uskaltaakohan sitä mustaa rumpua sitten hankkia... :?

Haluaisin ostaa sen rummun täältä pk-seudulta, ettei sen toimittamisessa olisi kauhea järjestely (tai ettei siitä aiheutuisi hirveitä kuluja), mutta vaihtoehdot ovat ilmeisesti aika vähissä :(
Ulla
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ulla » Su Maalis 19, 2006 22:17

Tuntuu, että puolet Amerikkaa käyttää tällaisia rumpuja, joten eivät ne kai voi olla huonoja!
Eowyn
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su Maalis 19, 2006 22:29

Mutta mutta mutta jos siitä irtoaa mustaa töhnää ja en saa sitä puhtaaksi ja ja ja... :'(

(Esimerkki kuuluisasta "Sure kaikkea valmiiksi" -tekniikastani.. :lol2:)
Kattokassinen
hamstraa hopeahelmiä

ViestiKirjoittaja Kattokassinen » Su Maalis 19, 2006 22:48

Mä hankin omani slöjd-detaljerista 130 ekun hintaan ja kuulat ovat hirmukalliita 50€ pussi mutta siinä onkin sitten kahteen rumpuun kuulat.Mustasta rummusta en ole havainnut irtoavan mitään Töhnää että ihan huoletta voi mustaa rumpua käyttää.pesu/kiiloitusaineena käytän kankurinaitasta ostamaani Metallux jauhetta,se on 5€ pussi jolla kiillottelee satoja rummullisia hopea koruja,sillä metallux ei ole kertakäyttökamaa vaan se vaihdetaan vasta kun se on likaista.
Eowyn
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eowyn » Su Maalis 19, 2006 22:50

Kattokassinen kirjoitti:Mä hankin omani slöjd-detaljerista 130 ekun hintaan ja kuulat ovat hirmukalliita 50€ pussi mutta siinä onkin sitten kahteen rumpuun kuulat.

...ostitko ihan tilaamalla? Eli tuliko se postitse sieltä? Ja tilasitko sieltä myös ne kuulat?
Loulou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loulou » Ma Maalis 20, 2006 11:59

Kiinnostaisi kuulla, millaisilla postimaksuilla tuolta slöjd-detaljerista mahtoi paketti tulla? Clas Ohlsonilta ei saa nimittäin teräskuulia, siellä on vain jokin nelivaiheinen kiillotussarja, joka ainakin minun käsittääkseni on tarkoitettu kivien kiillottamiseen - eli ne kuulat pitäisi joka tapauksessa tilata jostain muualta...

Edit: No niin, voisi ensin katsoa, ja kysyä sitten vasta - eli vastaan itselleni: Slöjd-detaljerin postikulut ovat näemmä 9.90 € riippumatta siitä, mitä tilaa...Ei tuo nyt kovin paha ole, jos sillä saa koko vermeen ja kuulat kotipostiin asti...

Palaa sivulle “%s” Hopea ja muut metallit