Betzyn BlingBlingit (uutta 20.7.)

Valmiit helmityöt ja korut - esittele omia töitäsi foorumin tässä osiossa!

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Betzy
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Betzyn BlingBlingit (uutta 20.7.)

Post by Betzy » Sat Sep 24, 2011 18:49

Aivan mahtavia koruja tällä palstalla.. kateeksi käy teidän taitojanne :shock:
Elokuun lopulla oli töissä koruilta, jossa tehtiin tilaisuuden pitäjän avustuksella koruja (=pujoteltiin siis jopa itse ne helmet sinne vaijeriin :wink: ), mutta siitä innostuneena eksyinkin sitten muutaman nettikaupan sivuille ja yks kaks huomasin tilanneeni vaikka mitä :mrgreen: Sen jälkeen ei ollut paljon muuta vaihtoehtoa kuin alkaa yrittää itse väkertää jotain :roll:
Aika perus aloittelijan virhe tuli tehtyä, kaikkea tuli tilattua ennen kuin tuli asiaan perehdyttyä yhtään.. Noh, ei se mitään - vähän vielä lisätilauksia ja mm. näiden sivujen lukemista, kävin mä kirjastostakin pari kirjaa hakemassa - ja eikun hommiin.

Tässä nyt kuvia näistä ihan ensimmäisistä koruistani, vaikkei ehkä pitäisikään tänne laittaa, kun on vähän eri kastia kuin teidän muiden.. Mutta jostain se on aloitettava, ja kyllä noi mulle itelleni kelpaa - ja äidilläkin olen muutamia kertoja nähnyt antamani korut (tosin se nyt voi niitä käyttää ihan velvollisuudentunnostakin :lol2: )
Vielä on kyllä paljon opeteltavaa - varsinkin lukon kiinnittämisen kanssa yms. että saa siistimpää jälkeä..

Image
Ihan ensimmäiset korut

Image

Image
(vaihdettu uusi kuva)
Last edited by Betzy on Sat Jul 20, 2013 6:59, edited 34 times in total.
Mimme
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Helmiharjoittelua (uusia 24.9.)

Post by Mimme » Sat Sep 24, 2011 19:21

Nuohan on tosi hienoja! Siitä vaan eteenpäin. :wtg:
Kimallus
hamstraa hopeahelmiä

Post by Kimallus » Sat Sep 24, 2011 20:23

Ihania koruja! Kannattaa jatkaa korutöitä :D
PiiaMaria
Swarovski-kuumeessa

Post by PiiaMaria » Sat Sep 24, 2011 21:56

Oi ihania, tosi kauniita! :wtg: Mun lemppari on etenkin tuo viimeinen, vaaleanpunaisen sävyinen setti! :ooh:
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uusia 25.9.)

Post by Betzy » Sun Sep 25, 2011 21:38

Kiitos sanoistanne! :ooh:
Itsekin tykästyin kovasti tuohon vaaleanpunaiseen :)
Last edited by Betzy on Tue Nov 01, 2011 20:27, edited 1 time in total.
waterwoman
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by waterwoman » Mon Sep 26, 2011 8:02

Jatka ihmeessä. Tosi kauniita koruja olet tehnyt ja millä vauhdilla niitä onkaan tullut :wtg:
Minunkin suosikki on tuo vaaleanpunanen helmisetti.
Tittakoru on nyt facebookissa :)
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uusia 3.10.)

Post by Betzy » Mon Oct 03, 2011 18:23

Tässä vähän viime viikon lopun saldoa.

Vähän vierastan vihreää, mutta kun tuollaisia helmiä sattui turkoosisävyisessä lasihelmisekoituksessa olemaan, niin jostain syystä nuo vaan huusivat päästä johonkin :D Äidille meni sitten kuitenkin tämä koru.
Image

Helmiäislasihelmiä ja stardusthelmiä, tästä tuli yks oma lemppari..
Image
Image

Teki kovasti mieli jotain punaista ja tilasin muutamia erilaisia punaisia lasihelmiä, jotka kuitenkin oli pienoinen pettymys. Jotain oli silti pakko väkertää, tosin alla olevaan ei sitten loppujen lopuksi päätynyt kuin yhdet punaiset helmet. Mielikuvitus ei oikein tehnyt yhteistyötä, mutta sain lopulta väkisin jotain edes aikaiseksi..
Image
Last edited by Betzy on Tue Nov 01, 2011 20:15, edited 1 time in total.
Bezz
suunnittelee Balin-matkaa

Re: Helmiharjoittelua (uusia 3.10.)

Post by Bezz » Mon Oct 03, 2011 18:32

Kauniita nämä sinun ensimmäiset korusi. :wtg: Erityisesti pidän tuosta ilmavasta sinisestä vaijerikorusta. Pitäisiköhän sitä nyt sitten vaivautua vihdoin ostamaan loppuneen vaijerin tilalle uutta ja alkaa itsekin taas monen kuukauden tauon jälkeen jotain väkertelemään? :D
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uusia 7.10.)

Post by Betzy » Fri Oct 07, 2011 11:54

Kiitos Bezz! Mä oon saanut jo yhden rullan vaijeria tuhottua, lisää pitäisi tulla PandaHall UK:sta ensi viikon alkupuolella..

Vähän tuntuu olevan ideapulaa.. Alkuun pääsen, mutta sitten se tyssää siihen, ei löydy mitään yhteensopivaa, jotta saisi tarpeeksi helmiä kasaan.
Alla oleva tuli väännettyä ajatuksella "mähän teen vaikka väkisin jotain ennen kuin menen nukkumaan" :mrgreen: Lopputulos siis alla. En tiedä miten toi lukkosysteemi oikein toimii, kaulassa ollessa tuntuu ihan ok:lta, koru painaa kuitenkin sen verran. Mutta sitten taas kun korun laittaa vaikka pöydälle, niin lukko kyllä irtoaa.. Täytyy testata, tai viedä suoraan äidille testiin :|
(silmukoiden teossa on kyllä selkeesti harjoittelun pakka :roll: )

Image
Bezz

Post by Bezz » Fri Oct 07, 2011 12:09

Mä vaan painaisin ton lukon toisen pään ns. "suppuun" niin ei lukko putois korusta, kun se on pöydällä. Mutta kaunis koru kyllä ja ihana lukko. :D
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Post by Betzy » Fri Oct 07, 2011 13:37

Mä itse asiassa sitä yritinkin jo, mutta ei niin kovin hyvin tuloksin.. kuului krunts ja lukko katkesi.. :grrr:
(kannattaa ostaa halpiskamaa :roll: )
Bezz

Post by Bezz » Fri Oct 07, 2011 14:05

Betzy wrote:Mä itse asiassa sitä yritinkin jo, mutta ei niin kovin hyvin tuloksin.. kuului krunts ja lukko katkesi.. :grrr:
(kannattaa ostaa halpiskamaa :roll: )
Voi ei. Unohdin mainita, että kannattaa olla varovainen. :D No kyllä se siitä. Voit olla varma, että vaikka mitä ennättää hajota koruilun alkutaipaleella. Mä tässä olisin just eilen tarvinnu mun crimppipihtejä ja ne pahukset on kadonnu jonnekkin :grrr: . Ei se kai auta, kun ostaa uudet tai sit mä teen silmukkamerkkini vaan metallilangasta. :D
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uusia 8.10.)

Post by Betzy » Sat Oct 08, 2011 19:40

Tässä taas tuli parit korut väännettyä.
Ylemmän tein äipälle, kun hän eilen sanoi, että oli tiimarissa nähnyt jotain isoja värikkäitä puuhelmiä, ja että niistä voisi saada hauskan värikkään korun mustien vaatteiden seuraksi. Oon jo hetken pähkäillyt, että mitä ihmettä teen noille mun isoille akryylihelmille (ihan ekan tilauksen saldoa, akryylihelmimix, jossa helmiä väliltä 4-20mm), mutta nythän se ratkesi. Äiti näytti tykkäävän tosta ihan hirveesti, makunsa kullakin.. Mulle tulee tosta mieleen jokin sirkus enkä voi olla nauramatta, kun katson korua..

Image

Tässä päivän toinen väkerrys, syntyi tuollaisesta puna-lila sävyisestä helmiäislasihelmi-mixistä. Rannekoru ja korvikset tulevat perästä päin. Nyt saa korut tälle viikonlopulle riittää :mrgreen:

Image
Betzy
Swarovski-kuumeessa

Re: Helmiharjoittelua (uutta 14.10.)

Post by Betzy » Fri Oct 14, 2011 13:56

Tässä tuli tehtyä parit joululahjat, pikkuveljen kummitädille sekä mummolle..

Ei oikein omaan makuun noi värit, mutta toivotaan, että saajat tykkäävät. Jos tekisin sellaisia, mistä itse tykkään, niin saajat tuskin tykkäisivät :mrgreen:

Image

Image

Ja sitten aikaisemmin tehtyyn kaulakoruun rannekoru & korvikset. Rannekorussa sattui ikävä laskuvirhe.. Mutta ei se omassa käytössä kai niin haittaa, tai jos alkaa häiritsemään, niin sitten korjataan..

Image
Lila
korukivikasan keskellä

Re: Helmiharjoittelua (uutta 14.10.)

Post by Lila » Sat Oct 15, 2011 13:28

Upeita värejä! :)
Post Reply