Vikailmoitukset tänne, kiitos :)

Tiedote uusille jäsenille. Ajankohtaiset foorumin ylläpitoon liittyvät tiedotteet, foorumin rekisteriseloste ja säännöt. Palaute ja tekniset ongelmat.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by anzu » Tue Feb 27, 2007 11:25

Ei mullakaan, mutta joillaki muilla forumeilla voi jättää odottelemaan ne vanhat uudet viestit lukemista seuraavaan kertaa.
-anzu
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Tue Feb 27, 2007 11:31

Hmmm, pitää selvitellä :shock:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Anne

Post by Anne » Tue Feb 27, 2007 11:46

Tää normaali perus phpBB-foorumi-softa toimii juuri niin, että poistuessasi foorumilta kaikki viestit merkitään luetuiksi. Eli kyse ei ole viasta vaan ominaisuudesta ;).
merikukka
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Post by merikukka » Tue Feb 27, 2007 13:22

Ok. :roll: :oops:
Pitääpä sitten muistaa lukea kaikki uudet viestit kerralla, eikä jättää niitä myöhempään kertaan.

Kiitos nopeasta vastauksesta!
Sininen

Post by Sininen » Tue Feb 27, 2007 15:14

Minulla on kyllä tällä foorumilla aiemmin toiminut juuri niin, että lukemattomat viestit pysyvät lukemattomina ennen kuin ne on avannut tai klikannut siitä oikealta aika ylhäältä, että merkitse kaikki luetuiksi. Se oli ihan hyvä, kun aina ei ehdi lukea kaikkea. En ole ehtinyt testata, toimiiko minulla yhä näin, voihan se olla, että se ominaisuus on poistunut esimerkiksi jonkun versiomuutoksen yhteydessä?
Anne

Post by Anne » Tue Feb 27, 2007 15:30

Sininen wrote:Minulla on kyllä tällä foorumilla aiemmin toiminut juuri niin, että lukemattomat viestit pysyvät lukemattomina ennen kuin ne on avannut tai klikannut siitä oikealta aika ylhäältä, että merkitse kaikki luetuiksi. Se oli ihan hyvä, kun aina ei ehdi lukea kaikkea. En ole ehtinyt testata, toimiiko minulla yhä näin, voihan se olla, että se ominaisuus on poistunut esimerkiksi jonkun versiomuutoksen yhteydessä?
:raaps:
Käsittääkseni tuo ei ole kyllä koskaan toiminut niin. Oletko siis ihan kirjautunut ulos foorumilta tuosta "Kirjaudu ulos" napista? Ja sitten kirjautunut uudelleen foorumille, ja edellisellä kerralla lukematta jäänee viestit ovat vieläkin säilyneet lukemattomina? Nimittäin pelkkä selaimen välilehden sulkeminen esimerkiksi ei vielä sinua kirjaa ulos foorumilta eikä siten myöskään aiheuta kaikkien viestien kirjautumista luetuiksi.
Sininen

Post by Sininen » Wed Feb 28, 2007 7:56

En ole kirjautunut ulos foorumilta, mutta toisaalta olen kyllä sulkenut koneen ja käyttänyt foorumia sitten eri koneelta.

Mutta näinkin toimien joillain foorumeilla kaikki viestit tuntuvat merkkautuvan luetuiksi ja toisilla eivät.
Anne

Post by Anne » Wed Feb 28, 2007 12:07

Sininen, näitä foorumeita on kyllä mahdollista säätää. Eli vaikka päällisin puolin foorumit voivat näyttää hyvinkin samanlaisilta, niin sen "jonkun toisen foorumin" ylläpitäjä on voinut muokata foorumin koodia ja lisätä foorumiin kaikenlaisia erikoisominaisuuksia - kuten vaikkapa tuon lukemattomien viestien säilymisen lukemattomina ulos kirjautuessa.
Sininen

Post by Sininen » Wed Feb 28, 2007 12:37

Olenpas minä ilmaissut itseäni epäselvästi :) Siis aiemmin tällä nimenomaisella foorumilla tämä homma toimi minulla niin, että lukemattomat viestit pysyivät lukemattomina. Nyt se tuntuisi muuttuneen, olisiko ollut sitten jonkun resetoinnin tai versiovaihdoksen yhteydessä.

Parilla muulla foorumilla, joilla olen roikkunut, tuo on siis aiemminkin toiminut niin, että kaikki viestit menevät luetuiksi, kun käy vierailulla. Minä tykkäsin enemmän tuosta, että eivät menneet automaattisestil luetuksi, mutta ei tämä tämänhetkinen toimintakaan minulle mikään ongelma ole. Tämä siis menee jo sen verran paksusti alkuperäisen topicin ohi, että ylläpito voi tarpeelliseksi nähdessään poistaa nämä viestini ;)
Jane

Post by Jane » Wed Feb 28, 2007 18:46

Onko muilla foorumi hitaalla vai onko mulla henkilökohtainen ongelma?
Kestää ihan hermostuttavan kauan sivujen aukeaminen.
Tietäis vaan huudella viisaampia apuun jos on vaan oma kone jähmeä.

Jane
rapunainen
korukivikasan keskellä

Post by rapunainen » Wed Feb 28, 2007 19:27

Täällä ainakin rullaa ihan totutulla nopeudella!
-Yksi vastaus minulla oli, mutta se ei sopinut kysymykseen-

http://rapunainen.blogspot.com
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Wed Feb 28, 2007 19:29

rapunainen wrote:Täällä ainakin rullaa ihan totutulla nopeudella!
Samma här.
Jane

Post by Jane » Wed Feb 28, 2007 19:55

Nyt täälläkin toimii normaalisti, mutta koko päivän on ollut hidas ja äsken ei ottanut yhteyttä ollenkaan.

Jane
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Mon Mar 26, 2007 7:44

Taitaapi olla foorumi vielä talviajassa :?
Itse rukkasin omista käyttäjätiedoista ajan kohdalleen, mutta kun kirjaudun ulos, niin foorumin kello onpi sen tunnin myöhässä.
Saako sitä jostain namiskasta rukattua kohdalleen?
Taitaa kuitenkin olla adminin hommia...
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Mon Mar 26, 2007 9:30

No jo tokkiina suapi rukattua. ;)
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Post Reply