Leimojen hankkiminen

Hinnoittelu, myynti, kirjanpito, tekijänoikeudet, lainsäädäntö jne.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Pepita
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Leimojen hankkiminen

Post by Pepita » Mon Jul 11, 2011 13:28

Heippa vaan kaikille!
Olen tässä perustamassa yritystä ja pitäisi sitten nuo leimatkin hankkia kunhan ensin on yritys saatu rekisteriin. En tiedä onko jo aloitettu ketju tästä aiheesta mutta kyselisin että mistä olette leimanne tilanneet? Onko kukaan tehnyt hintakyselyitä että kenen kautta olisi edullisinta hankkia?
Entä onko kukaan alkanut käyttää "ääriviivaleimoja" vai menettekö vielä vanhalla leimatyypillä eli leimanpohja painuu ja kirjaimet/numerot jää ylös?
Suuri kiitos etukäteen vastauksistanne :wink:
mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Leimojen hankkiminen

Post by mikael0k » Mon Jul 11, 2011 14:41

Kyllä asiasta löytyy paljonkin kirjoituksia tältä foorumilta. Suomessahan on lain ja asetusten määräämä muoto jokaiselle jalometallileiman (kulta, hopea....) pohjamuodolle, eli mitä tarkoitat ääriviivaleimalla ja vanhalla leimatyypillä... Leimausasioista ja siihen liittyvistä määräyksistä löytyy tietoa Tukesin sivuilta jalometalliosiosta.
mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by mikael0k » Mon Jul 11, 2011 14:52

OK..nyt ymmärsin.Eli nykyään jalometallileiman pohjamuoto on vapaaehtoinen...eli se aikaisemmin vaadittu mainitsemasi vanhanaikainen leimamuoto ei ole enää pakollinen...tavallaan on palattu takaisin vanhaan säädökseen jossa pitoisuuden sai kaivertaa tai lyödä leimasimella tai muuten tehdä se numerosarja selkeästi erottuvaksi tuotteessa... Tässäpä muuten kaikille uusi jalometallioppaan sähköinen versio http://www.tukes.fi/Tiedostot/jalometal ... _final.pdf
anette61
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by anette61 » Tue May 15, 2012 10:08

Noista leimoista en niin hirveesti tiedä, mutta jos meinaa oman puodin pistää pystyyn niin tuolta voisi saada apua http://www.sp-extra.fi ta ainakin tarvikkeita :)
Post Reply