Tunnustusten aika: helmivarastoni koko

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä:Olen
Tunnustusten aika: helmivarastoni koko

Post by Eowyn » Wed Oct 05, 2005 18:32

Tulipa sitten laskettua kaikki mun helmilajit... :shock: Joitakin on vain yksittäisiä kappaleita (ehkä 10-15 lajia oli sellaisia, että kutakin oli vain yksi helmi), ja muuten olen laskenut aina eri värit omiksi lajeikseen - siemenhelmissä myös samanväriset mutta eri kokoiset ovat eri laji. Opaakit siemenhelmet olen laskenut yhtenä ryhmänä välittämättä kokoluokittelusta.

Siemenhelmet

9/o - (28 )
10/o - (37)
11/o - (2)
opaakit - (21)
sekalaiset - (14)
delicat - (30)

putkihelmet - (9)

Luonnonmateriaalit (muut kuin kivi)

Mother of Pearl - (2)
Meripihka - (2)
Koralli - (1)
Luu - (1)
Makeanvedenhelmet - (5)

Kivihelmet

4 mm pyöreät - (5)
6 mm pyöreät - (3)
8 mm pyöreät - (2)
sirut - (4)
muut - (11)

Isot lasihelmet:

3 mm - (8 )
4 mm särmikkäät - (22)
4 mm pyöreät - (25)
Noin 4 mm sekalaiset - (4)
5 mm - (6)
6 mm - (19)
7 mm - (1)
8 mm - (12)
Kuutiot - (7)
Pisara- ja tikarihelmet - (14)
Helmijäljitelmät - (9)
Strassit - (1)
Swarovskin kristallit - (10)
Lasihelmet, sekalaiset värit ja muodot (98 )

Metallihelmet

Hopeahelmet (Bali) - (9)
Hopeahelmet (muut) - (1)
Bali-tyyppiset - (12)
Hopeoidut helmet - (1)

Yhteensä... uh... 436... :shock: :hullu:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Wed Oct 05, 2005 18:40

Aika vaikuttavaa :shock:
Sulla mahtaa olla helmet järjestyksessä, kun pystyt noin laskemaan niitä. Mulla on helmet kaikki sekaisin. Tai ei sekaisin muuten, mutta erilaiset helmet keskenään samoissa lokerikoissa omissa pusseissaan sekaisin. Kukaan muu ei löytäisi sieltä mitään, kuin minä. Ja viimeisimmät tilaukset on kaikki omissa isoissa minigripeissään, kun eivät enää mahdu lokerikoihin... Mutta mä tunnen joka pussin sisällön niin hyvin, että löydän etsimäni, vaikka ulkopuolisen näkökulmasta kaikki on sekaisin. Eikä mullakaan ole aavistustakaan, paljonko mitäkin todellisuudessa on. En tiedä millainen laatikostosysteemi pitäisi hankkia, että saisin kaiken järjestykseen :shrug:
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Oct 05, 2005 18:47

Lokerikkoja ostamaan vaan :) Mulla on täällä kolme sellaista pystymallia, joissa on vedettävät laatikot, ja niiden lisäksi kolme pienempää "salkkumallia".

Mulla on esimerkiksi siemenhelmet lajiteltu siten, että esim. 9/o-kokoisille helmille on viisi eri lokeroa. Ensimmäisessä on ruskean, keltaisen ja kultaisen sävyiset, seuraavassa erilaiset punaiset sävyt, sitten vihreän ja sinisen sävyt, sitten "neutraalit" (kirkas, harmaa jne) ja viimeisessä metallisävyt.

Ja vaikkapa 4 mm:n pyöreät on lajiteltu ryhmiin
1. metallisävyt, 2. vihreät sävyt, 3. punaiset ja violetit, 4. sinisen sävyt, 5. muut

:)
Pia
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5

Post by Pia » Wed Oct 05, 2005 19:03

Sä voitat mua Eowyn :) En oo ehkä niin paha sittenkään.... tai? Kai mäkin pitäisi laskea, en tiedä kui paljon helmiä mulla on.... :roll:
Älä Löi, En Ole Hurrit
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Oct 05, 2005 19:07

Mulla on tuolla itse asiassa aika paljon sellaista, mille mulla ei varmaan edes ole käyttöä - ajattelin kahlata noita varastoja läpi ja tyrkyttää tuolla Kaupalliset-osastolla myyntiin sellaisia, mitä en tarvitse :wink:
s.sammalisto
lasihelmien lumoissa

Post by s.sammalisto » Thu Oct 06, 2005 11:52

No jo on varastoa sinulle :shock:
Tuli kyllä hyvään aikaan puhe tästä sillä loppuvuodesta pitäisi minunkin tehdä inventaario varastostani huh mikä sekamelska jo nytten. Voisi ollakkin todella hyvä aika alkaa sitä tekemään jo nyt järjestää loput kaaoksessa lojuvat helmeni ojennukseen olisi sitten helpompaa niitä laskeskella.
Sari
SusiSiili
lasihelmien lumoissa

Post by SusiSiili » Thu Oct 06, 2005 16:58

Olisi kyllä ihanaa jos olisi tuollainen iso kätkö helmiä kuten Eowynilla... *ihastelee määrää*

Multa löytyy enimmäkseen noita 9/0 siemenhelmiä, tällä hetkellä about 10 täyttä purkkia/pussia eri väreissä, ei siis mikään järjetön määrä, ja noita isompia helmiä löytyy sitten about saman verran. Tänään pistin kyllä tilauksen tuonne Maarian Korupajaan, hih! Sieltä pitäisi saapua noita makeanveden helmiä, hematiittihelmiä ja tiikerinsilmähelmiä *haaveilee helmistään*.
I would imagine if you could understand Morse code, a tap dancer would drive you crazy. -Mitch Hedberg
Ulla

Post by Ulla » Thu Oct 06, 2005 19:05

SusiSiili wrote:Tänään pistin kyllä tilauksen tuonne Maarian Korupajaan, hih! Sieltä pitäisi saapua noita makeanveden helmiä, hematiittihelmiä ja tiikerinsilmähelmiä *haaveilee helmistään*.
Sinäkö se olitkin!!! En ihan heti yhdistänyt nimeesi täällä foorumilla! :D
SusiSiili
lasihelmien lumoissa

Post by SusiSiili » Thu Oct 06, 2005 20:35

Ulla wrote:Sinäkö se olitkin!!! En ihan heti yhdistänyt nimeesi täällä foorumilla! :D
Hahaa, the truth is out 8). Ei vais, höpsönä ihmisenä unohdin laittaa nimimerkkini tilaukseen. Mutta näinhän se tuli hauskasti ilmi!
I would imagine if you could understand Morse code, a tap dancer would drive you crazy. -Mitch Hedberg
sukkajalka
lasihelmien lumoissa

Post by sukkajalka » Fri Oct 07, 2005 22:26

Aivan mahtavan näköinen tuo Eowynin tiikerinsilmäranneketju!!!Vautsi!
Helmet on houkutelleet minua jo pitkään, jotain pientä olen tehnytkin jo, mutta kohta on pakko antaa houkutukselle periksi ja tilata jotain ihania helmiä!
Muuten, ihan näin 'vihreä' kun vielä olen eikä hopea sovi minulle ollenkaan, kertokaa mitä voisin käyttää sen tilalla. En haluaisi tehdä kaikkea kokonaan helmistä ... nyt kun olen nähnyt mitä ihanuuksia muut ovat tehneet...
Siru

Post by Siru » Fri Oct 07, 2005 22:38

Hei, tervetuloa helmiholistien seuraan! Siitä se sinunkin Visalaskusi alkaa pikkuhiljaa kasvamaan...

Mutta tuota lankaa on saatavana myös kullattuna, samoin valmiita korupiikkejä, lukkoja yms. Tällä foorumilla vaan taitaa olla hopea suosiossa, johtuisiko sen tämän hetkisestä muodikkuudesta tms. noin muutenkin? Sitten vaan hommaat itsellesi kunnolliset pyöröpihdit ja alat vääntelemään lenkkejä, joihin pujotat kaikkia ihania helmiä joita kohta tilaat Sayilasta...

Tsekkaa foorumin viestit, saat paljon hyviä neuvoja homman aloittamiseen, samoin Helmetin puolella olevissa kommenteissa on tietoa. :nod:
Wear your HELMET with pride!
Ulla

Post by Ulla » Fri Oct 07, 2005 22:40

sukkajalka wrote:Muuten, ihan näin 'vihreä' kun vielä olen eikä hopea sovi minulle ollenkaan, kertokaa mitä voisin käyttää sen tilalla. En haluaisi tehdä kaikkea kokonaan helmistä ... nyt kun olen nähnyt mitä ihanuuksia muut ovat tehneet...
Voisit kokeilla vaikka kuparilankaa ihan aluksi. Se on edullista ja helposti saatavaa. Se on tosin kovin pehmeää, joten kaikkiin tekniikoihin se ei sovellu niin hyvin.
sukkajalka
lasihelmien lumoissa

Post by sukkajalka » Sat Oct 08, 2005 18:48

:D Kiitos kovasti vihjeistä! Metsästän siis kullattua hopealankaa!
Rahaa menee ... olen jo nyt hevosteluholisti, ristipistoholisti (ykkösenä tietty hevosaiheet) ja nyt taitaa tulla helmiholistin leimakin otsaan...
:roll:
Siru

Post by Siru » Sat Oct 08, 2005 19:46

Ei kai se niin vakavaa ole jos on mukavaa? Vaikka olis harrastusholisti? :wink:

Sinun kannattaa käydä paikkakuntasi askarteluliikkeessä kyselemässä, samoin Villihelmen sivut (www.villihelmi.fi) antavat paljon vinkkejä - ja sieltä saat tilattua noita lankoja. Villihelmen valikoimissa on montaa väriä Artistic Wire-nimellä. Sieltä saat myös muita tarvikkeita... :whistle:
Wear your HELMET with pride!
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Mon Oct 10, 2005 10:40

Tuohon mun 436 helmilajiin tuli lisäyksiä, kun eri huoneissa piileskelleet siemenhelmet tulivat varovasti esille piilopaikoistaan. Löysin 7 eri helmilaatua, joita ei ollut mukana alkuperäisessä laskennassa.

Tulos: 443.

Mutta... :oops: Tänään tuli Sayilasta 11 lisää... :whistle: 454. Ei mulla ole ongelmaa, ei ole, ei ihan oikeasti... :rofl:
Post Reply