Myyntiteline koruille

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Vernada
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Myyntiteline koruille

Post by Vernada » Tue Mar 20, 2012 15:52

Hei, koitin etsiä täältä aiheita korutelineistä, mutta en löytänyt ihan sitä mitä etsin. Eli hakusassa olisi malli korujen myyntitelineelle, jolla voisi myös kuljettaa korut ehjänä myynipaikalle. Eli käytännössä se olisi ehkä joku kaappimallinen ratkaisu, mutta myös samalla suht kevyt. Itsellä olisi yksi malli jo mielessä, mutta se olisi ehkä liian monimutkainen toteuttaa. Onko kenelläkään tämmöiseen ongelmaan vinkata ratkaisua?
Loulou
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Myyntiteline koruille

Post by Loulou » Sat Mar 31, 2012 18:52

Minäkin kaipailen kuljetettavaa korunesittelysysteemiä, joten vinkit olisivat tervetulleita. Katselin FMG:llä tällaista: http://www.firemountaingems.com/details ... =H203546TL , tuo olisi aika ideaalinen systeemi, mutta kovin iso ja hankala tilattavaksi Ameriikoista asti. Onko kukaan törmännyt mihinkään samantapaiseen Suomen markkinoilla tai edes Euroopassa?
Pipisa

Post by Pipisa » Sat Mar 31, 2012 20:07

Mulla on sukulainen joka on ollut joskus korujen myyntiedustaja ja hän kuljetti näytteensä päältä avattavassa salkussa. Salkun molemmissa päissä oli kiskot ja korulevyt roikkuivat päädyissä olevien rautatankojen varassa. Korulevy itsessään pahvia ja se oli verhoiltu sametilla ja siinä oli nepparit kaula- ja rannekoruille ja korvakoruille kangasnauhat mihin ne sai ripustettua. Tämän levyn sai sitten ripustettua suoraan sinne salkkuun koska Korulevyssä oli päädyissä U-palkit/väkäset jolla sen sai ripustettua suoraan salkkuun roikkumaan.

Tuli vain mieleen että tuollainen voisi olla mahdollinen valmistaa itsekkin jos vain ommella osaa. Niitä salkkujahan saa kyllä mutta muuten nämä levyt pitää varmaan itse verhoilla. Ja niihinhän voi laittaa itse vaikka tuet taakse että ne saa myös pystyasentoon.

Muuten ehdottaisin että kannattaa kysäistä korufirmoilta onko heillä niitä olemassa ja jos ei niin mistä ovat edustajilleen hankkineet.
Tosi kätsä systeemi se kyllä oli kun ei tarvinnut vetää kuin se levy ulos salkusta ja avot' korut oli esillä :D
Tepatypy
korukivikasan keskellä

Post by Tepatypy » Sat Mar 31, 2012 22:29

Nyt en muista missä näin, pari vuotta sitten jonkun ulkomaisen koruntekijän blogissa kuitenkin, varsin eko-version kuljetettavasta korutelineestä. Hän oli tehnyt tukevaan kannelliseen pahvilaatikkoon, semmoseen postin pakettityyppiseen reiät laitoihin, joista oli pujottanut pitkiä neulepuikkoja läpi ja kiinnittänyt sopivalla puuhelmellä toisesta päästä. Korvikset roikkui neulepuikoissa lapuissa, joissa oli tehty rei'ittäjällä reiät puikkoa varten. Rannekorut ja kaulakorut roikkui samoin ja taisi olla eroteltu pikkuisilla pyykkipojilla (joita näköjään saa ainakin Tiimarista). Näitä keveitä päkkejä kuulemma kuljetti muutaman kerrallaan repussa, myyntipaikassa avasi vaan kannen ja asetti laatikon pystyyn.

Olis ainakin kohtuuhalpa, jos nyt ei supertukeva...
Vernada

Post by Vernada » Tue Apr 03, 2012 8:38

Tuota pahvilaatikkoideaa voisi soveltaa isompana esim vanerista, pehmusteena jotain kangasta, kanteen säppi ja päälle kantokahva - kiitos vinkistä!
Piita

Post by Piita » Tue Apr 03, 2012 13:31

Jos kevyttä haluat niin silloin tee ohuesta vanerista. jo 6mm ja 9mm vanerista tulee aika painava. Jos koruissa on isohkoja kiviä niin ne tuovat painoa lisää huomattavasti. Pahvinen versio ei kestä paljoa painoa ja jos koruja on enemmn kun muutama kymmenen niin laatikon kestävyys on lujilla.
Olen noita koruja raahannut messuilla ja esittelyissä neljä vuotta ja ne muuten painavat. :D Vaikka minulla kuljetuksessa, korut ovat muovilaatikossa esittelypakkauksissaan eli pakkaukset ovat pahviset. Laatikot painavat yllättävän paljon.
Minulla on kokoon taitettavat pöydät, niiden päälle liinat ja pöydille asettelen korut esittelylaatikkoineen.

Korujen esille panoon kannattaa kiinnittää huomiota, mieti millaisen kuvan haluat välittää yrityksestäsi, koruistasi. Yleisilme vaikuttaa myös asiakkaiden ostopäätökseen, ei pelkästään korut. Vaikka korut olisivat kuinka hienoja, jos esillepano ja korut ovat ristiriidassa niin ihmiset kävelevät helposti ohi.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Vernada

Post by Vernada » Tue Apr 03, 2012 21:44

Juu, kyllä esillepano on juuri sellainen asia johon haluan panostaa. Se on oikeastaan itsestään selvyyskin minulle, sillä olen ammatikseni graafinen suunnittelija ja suunnittelen mm. messuosastoja yms. ihan normityössänikin. Tiedän hyvin millainen merkitys sillä on, mutta tietenkään varsinaisen tuotteen laatua unohtamatta siinä ohella. Esillepano lähtee minusta myös ihan pienistä asioista, etiketeistä, esitteistä, telineistä jne. Jouduin juuri teettämään kunnolliset kantolaukut korutelineilleni, että saan rehattua kaiken mukanani. Mutta osa tuotteista tarvitsi toisenlaisen kuljetys/esittelyratkaisun, ettei aina tarvitsisi purkaa koruja pois telineestä ja lappaa ne taas toisessa paikassa takaisin telineisiin. No, täytyy pikkuhiljaa jatkojalostaa ideoita :)
Heidi

Post by Heidi » Sat May 26, 2012 11:44

Nyt olisi hakusessa myyntiteline korvakoruille joka siis näyttäisi kauniilta valkoisen sisustuksen kanssa.. Muovisiin olen törmäillyt mutta en haluaisi sellaista kauppaan. Kun myytävistä tuotteista löytyy lähinnä uusvanhaa ja vaalean romanttista niin muovinen ei oikein sovi. Tietysti muutkin korut kaipailevat vielä telineitä mutta noille korviksille ei nyt oikein löydy mitään. FMG:llä oli kaikenlaista mukavaa, mutta ne postikulut ei oikein nappaisi.
Ja jos joku osaisi vinkata vielä lahjarasioiden ostospaikkaa, niin olisin oikein onnellinen....
Seatear
lasihelmien lumoissa

Post by Seatear » Sun May 27, 2012 19:44

^Jos löytyy Paypal niin ehdotan Ebayta tai Etsyä, joista omani ostan :). Esimerkiksi Ebayssa hakusanalla "Earring display" löytyy pajon erilaisia, joista omat lempparini on metalliset pyörivät (voit lisätä hakusanaan sanan metal, niin se etsii vain metallisia). Etsystä samoilla hakusanoilla löytyy myös paljon erilaisia, joista muutamat ovat jonkun käsityötä ja siten helposti myös tehtävissä itse (esim. taulunkehyksiin pinnotettu pitsi sopisi mielestäni matavasti uusvanhan ja vaalean romanttiseen tyyliin!)
hunski

Post by hunski » Mon May 28, 2012 22:05

Seatear wrote:^Jos löytyy Paypal niin ehdotan Ebayta tai Etsyä, joista omani ostan :). Esimerkiksi Ebayssa hakusanalla "Earring display" löytyy pajon erilaisia, joista omat lempparini on metalliset pyörivät (voit lisätä hakusanaan sanan metal, niin se etsii vain metallisia). Etsystä samoilla hakusanoilla löytyy myös paljon erilaisia, joista muutamat ovat jonkun käsityötä ja siten helposti myös tehtävissä itse (esim. taulunkehyksiin pinnotettu pitsi sopisi mielestäni matavasti uusvanhan ja vaalean romanttiseen tyyliin!)
Oo tuolta löytyi hienoja ideoita, joita voisi melkein itsekin toteuttaa... Miehen avustuksella siis :lol:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
-Maika-
lasihelmien lumoissa

Post by -Maika- » Wed Jun 06, 2012 18:16

Ite mietin kanssa minne voisi kaikki korvakorut laittaa...
Ei siis muuta kun varastoon kattelemaan löytyisikö yhtään mitään mistä voisi jotain tehdä.
Löytyi sit verkkoa, niin sivuleikkureilla ja pihdeillä sain tällaisen aikaiseksi vartissa.
Ompahan ainakin jonkunlaisessa järjestyksessä korvikset, kunnes löytyy parempi paikka. :wtg:
Image
hatsi
korukivikasan keskellä

Post by hatsi » Fri Jun 08, 2012 9:06

Upea korvisteline. :) Ja erittäin hyvin keksitty. :D
Ikuinen aloittelija helmien parissa.
hunski

Post by hunski » Fri Jun 08, 2012 9:52

Itse poikaystäväni avustuksella ainakin olen tekemässä korvakoru/sormustelinettä puusta. Ja kaulakoruille ja rannekoruille ollaan jo telineet tehty. Ne on lähinnä korujen säilytykseen tarkotettu, mutta ovathan sitten samalla seinällä korut koristeena :lol:
Mutta kyllähän myyntitelineitäkin sais varmaan tehtyy puusta jos on ittellä tai tuttavalla taitoo :) Oon nähny ainakin sellasii puisia salkun mallisia jossa on paljon erikokoisia lokeroita ja koukut lokeron yläosassa mistä saa korun sitten roikkuun. Sit voi laittaa korut sinne roikkuu ja kantaa minne tarvii ja vaan avata laukku niin kaikki on kohillaan näytillä heti :nod:
-Maika-
lasihelmien lumoissa

Post by -Maika- » Wed Jun 20, 2012 9:15

Tässä sitten väsäämäni koruteline kaulakoruille. Ärsytti kun kävin torilla myymässä koruja ja kaikki korut yhdessä laatikossa sekaisin. :?
Taas varaston penkausta ja niistä tarvikkeista tein mitä löytyi, vähän maalia pintaan ja valmis. :D
Kyllä tuo ihan asiansa ajaa ja mahtuu paljon koruja.
Image
hunski

Post by hunski » Sat Jun 23, 2012 18:22

Me saatiin poikaystävän kanssa puusta tehtyä tällaiset korutelineet..

Noihin pitkiin lautoihin saa roikkumaan kaulakorut, rannekorut ja avaimenperät:

Image

Tähän telineeseen saa laitettua korvakorut ja sormukset:
Image

Itte olen ainakin tyytyväinen, ei korut pyöri missä sattuu ja ovat samalla esillä :wtg:
Post Reply